sebasses trofis colisa 1200 (sebastiaansw)


S

sebastiaansw

Guest
Hallo Allemaal,

Ik ben al enige tijd lid van dit forum en haal er veel informatie van af :)
Ik ben door mijn broer aangestoken en van klein ook weer wat groter gegaan.
Nu heb ik al een tijdje een trofis colisa 1200.
Als gezelschapsbak gedraaid met verschillende vissen.

Altijd als ik in een aquarium winkel kwam werd mijn aandacht getrokken door kogelvisjes als die er waren.
Nu ga ik mijn aquarium helemaal inrichten en het plan is hier wat kogelvissen in te gaan houden.

Bak is helemaal leeg gehaald, achterwand geplaatst, opnieuw ingericht en led lampen zijn vandaag binnengekomen en geinstalleerd.
Dan ook maar gelijk een foto albumpje aanmaken :)

Tip zijn altijd welkom, ik hoor ze graag

DSC_0598.JPG


DSC_0018.JPG


DSC_0019.JPG
 
@trotsemammie Dankjewel!
Het is nog niet helemaal naar mijn zin vooral door de stenen op het blok hout die hem nog omlaag moeten houden.
Maar het begin is er inderdaad ;)


gister ook de nieuwe JBM led balken geplaats alleen geen tijd meer om die foto's up te loaden. de eerste foto's zijn trouwens al met de led verlichting.

Lang gekeken naar led verlichting en veel uitzoeken en opzoeken bij de JMB balken uitgekomen.
Ook omdat ik deze door middel van t5 adapters makkelijk in de bak kon plaatsen.

Zit nu 1 balk van 70cm community 4500 rood wit en 1 balk 70cm community 8000 blauw wit in die mijn 2 tl5 85cm vervangen.

Heel blij met dit licht :)

Nu alleen nog de dimmer instellen :O zelf met het extra youtube filpje met uitleg is het me nog niet gelukt helaas.

Als iemand dit weet hoor ik het graag

Verder loopt de CO2 nu doormiddel van de JBL pro flora direct en heb ik een JBL pro temp 300 gekocht omdat een oude verwarming die ik had het water niet warmer kreeg dan 20 graden.
De bak wordt gefilterd door de JBL e1501 greenline.
Niet echt bedoeld maar zo bijna een aandeel in JBL :p

DSC_0014.JPG


DSC_0017.JPG


IMG-20170204-WA0002.jpeg
 
Leuk begin! Misschien is het leuk om wat javavaren op het hout te binden of tussen de stenen te plaatsen. Erg makkelijke en mooie planten al zeg ik het zelf.
 
@Jkboer thnx! ik ben er ook blij mee ze beginnen nu aardig te wennen en zie ze meer zwemmen. zijn leuke vissen die botia's

@Ludger zat inderdaad nog te denken voor plantjes daartussen, vandaag weer de planten anders ingericht dit eerst maar even laten groeien.

@Sanneke80 Dankjewel! :) ik wil de Colomesus asellus(SAP) in de bak gaan houden, in overleg met de lfs zijn er 5 stuks besteld

Vandaag even heringericht, ook is het doormiddel van de goede hulp van aquaplantsonline.nl gelukt de dimmer van mijn nieuwe led lampen goed in te stellen. Het probleem was dat de controller gestoord werd door andere afstandsbedieningen (tv en receiver) nou nooit aan gedacht maar de dimmer doet het nu perfect! :)

foto 1 voor en foto 2 na planten herinrichten

DSC_0071.JPG


DSC_0073.JPG
 
paar weken terug een mooie superfish 70 led via mp kunnen kopen :) hier wil ik slakken en garnalen in houden voor mijn kogelvissen, misschien nog een groepje rasbora brigittae.
Staat op de kinderkamer dus voor de baby er is maar even goed neergezet met tot nu toe alleen maar slakken.
stuk hout wil nog niet blijven staan zoals ik dat wil.

DSC_0074.JPG
 
Toch maar weer de inrichting van de kleine bak veranderd, zometeen garnalen halen.

DSC_0081.JPG
 
dankjewel sanneke80 dat is zeker leuk, iets extra's in de babykamer :p

ook nieuwe bewoners voor de colisa gehaald

DSC_0092.JPG


DSC_0093.JPG
 

Terug
Bovenaan