Seachem prurigen regenereren


W

willy99

Guest
Hallo, ik weet niet of dit in deze topic past, maar ga het toch proberen
Ik gebruik veel purigen en wil een deel regenereren. Ik gebruik bleekwater (eau de javel) wateroplossing van natriumhypochloriet (8°chl) met < chloorbleekmiddelen.
Na 48 uur zijn de korrels nog donker, is deze oplossing te licht?
Alvast bedankt
 
Waarom gebruik je niet de gewone dunne bleek? De korrels worden ook niet echt wit hoor.
 
Hallo, ik weet niet of dit in deze topic past, maar ga het toch proberen
Ik gebruik veel purigen en wil een deel regenereren. Ik gebruik bleekwater (eau de javel) wateroplossing van natriumhypochloriet (8°chl) met < chloorbleekmiddelen.
Na 48 uur zijn de korrels nog donker, is deze oplossing te licht?
Alvast bedankt

Gewoon puur gebruiken. Seachem gaat in hun handleiding uit van de bleekwater in de VS. Die is veel sterker.

Daarnaast worden de korrels nooit meer zo mooi, als nieuw.
 
De korrels blijven licht bruin van kleur heb ik gemerkt.
 
Ja hier ook hoor Dirk. Beetje caramelkleur zeg maar. Mmmmm, ik krijg opeens trek in ijs met caramelsaus:sorry:
 
Ja hier ook hoor Dirk. Beetje caramelkleur zeg maar. Mmmmm, ik krijg opeens trek in ijs met caramelsaus:sorry:
Ja ik vond het ook raar de.1st keer en heb het zelfs 48 uur in de bleek laten liggen en de kleur bleef idd karamel.

Ik heb nog karamel/banaan ijs in de vriezer.
Dus die ga ik ff opeten nu :oops::sorry::D
 
Waarom gebruik je niet de gewone dunne bleek? De korrels worden ook niet echt wit hoor.
Wel ja, is wat ik doorstuurde niet de gewone dunne bleek? is deze teveel aangelengd? Was feitelijk d evraag of mijn probleem.
 
Dunne bleek is 3% chloor en ruim voldoende voor de regeneratie. Ik gebruik deze onverdund en leg daar de purigen met zakje gewoon in voor 24 uur. Daarna 5 minuten uitspoelen in water en dan nog 24 uur in water leggen. Daarna laten drogen, dan vervliegt ook gelijk de eventuele rest chloor en is de Purigen weer klaar voor gebruik. Doe dit al heel erg lang zo ( zie topic hier op AF)
 

Terug
Bovenaan