Schuwe vuurneons


dus je wilt zeggen dat je maar 2 vis soorten in een 54 liter bak kan hebben, dit kan ik gwn niet geloven
zitten nu 7 vissen in
 
Ja naja krijg gwn elke keer 2 kanten van het verhaal, winkels zeggen elke keer die forums moet je niet naar luisteren overdrijven altijd echt ziek erg.
Zeggen dat je prima nog een soort erbij kan doen. (voelt dan zeker niet als verkooppraat, zeker niet aangezien ik mijn vissen bij een visasiel koop, waar ze juist het beste voor de vissen willenn).

En aan de andere kant heb ik jullie die ook gwn weten waar jullie over praten, maar die allemaal vanuit eigen meningen praten de vaak ook nog eens verschillen. Heb nu al een aanntal keren te horen gekregenn dat ik wel een extra vis soort voor bovenin mijn aquarium kan hebben, en ook soms weer niet (net als wat ik hier boven dan weer lees).

Met dit meegenomen weet ik begod niet meer wat ik moet kiezen en geloven. Wat ik nu zie is een aquarium die met echt heel weinig vissen, en hele grootte hoeveelheid aan ruimte voor ze.
Had vroeger ook zo'n aquarium met veel meer soorten, en dan komt het gwn raar over dat er niet 3 soorten in kunnen
 
Is net wat je zelf wilt,je kan een bak hebben en daar zoveel mogelijk leuke gekleurde vissen in houden zonder verder echt rekening te houden met de omstandigheden of een bestand samen te stellen dat mooi in balans is.
Na verloop van tijd kom je er zelf achter hoe de vork in de steel zit zeg maar,zijn hier een berg leden die de adviezen in het begin flauwekul vonden oid en na verloop van tijd zelf ervaren hebben dat de adviezen toch niet helemaal zo gek waren bv.

Zoals je Ramirezie zijn echt enorm mooie vissen alleen ken ik volgens mij niemand die er lang plezier van heeft gehad want zijn echt hele lastige vissen om gezond te houden.
 
Relatief weinig verschillende vissen in een aquarium hoeft niet altijd saai te zijn. Kijk bv maar eens naar dit voorbeeld; veel kleine visjes in een grote bak en toch ziet het (naar mijn mening) super mooi uit.

 
Oke maar als ik het bij 2 soorten zou houden. Hoeveel vuurneons kan ik in mijn bak hebben als ik daarnaast ook 2 ramires heb
 
Oke maar als ik het bij 2 soorten zou houden. Hoeveel vuurneons kan ik in mijn bak hebben als ik daarnaast ook 2 ramires heb

Ik zou ongeveer 10 vuurneons in totaal doen naast de ramirezi's.

Zorg wel voor een goed filter, dit is erg belangrijk!
 
54L is gewoon een grote emmer hé. Daar moet je toch niet teveel/te grote dieren in willen houden. Ik voel me haast al schuldig dat ik dieren houd in mijn 200L bak.
 
54L is gewoon een grote emmer hé. Daar moet je toch niet teveel/te grote dieren in willen houden. Ik voel me haast al schuldig dat ik dieren houd in mijn 200L bak.

Ik ben het deels met je eens, echter is 54 liter wel een erg grote emmer daar waar een gemiddelde emmer tussen de 10 en 12 liter is.
 
Ik ben het deels met je eens, echter is 54 liter wel een erg grote emmer daar waar een gemiddelde emmer tussen de 10 en 12 liter is.
Bij wijze van spreken ;)
Vergeleken bij het natuurlijke habitat van onze vissen, is het aquarium natuurlijk een halve druppel. Maar het streven moet wat mij betreft altijd zijn om het zo goed mogelijk voor ze te maken! Niet iedereen heeft tijd, ruimte of budget voor een groot aquarium maar als je dan een kleiner exemplaar neemt, moet je je wel aan de spelregels houden. Het welzijn van de dieren is nummer 1.
 
Ik zou voor nu enkel de vuurneons uitbreiden tot 9 stuks (vind een oneven aantal toch mooier/natuurlijker ofzo). Kijk het even een maandje of 2 aan en laat je bak even stabiliseren en een goede bacteriecultuur opbouwen. Vuurgarnalen zouden een mooie optie zijn, weet alleen niet hoe je ramirezi's hier op gaan reageren. Kans dat ze gaan jagen, maar ook kans dat het goed gaat. Nu kweken ze vrij snel dus heb er wel vertrouwen in. Dan heb je met de garnalen al wat meer leven in de bak dus wellicht ook mooi om te zien
 
Bij wijze van spreken ;)
Vergeleken bij het natuurlijke habitat van onze vissen, is het aquarium natuurlijk een halve druppel. Maar het streven moet wat mij betreft altijd zijn om het zo goed mogelijk voor ze te maken! Niet iedereen heeft tijd, ruimte of budget voor een groot aquarium maar als je dan een kleiner exemplaar neemt, moet je je wel aan de spelregels houden. Het welzijn van de dieren is nummer 1.

Excuses dan had ik je niet helemaal correct begrepen. In dit geval ben ik het helemaal met je eens.
 

Terug
Bovenaan