Schitterende kempvis gezocht


T

Thomba

Guest
Beste forum bezoekers en aquarianen.
Overal zijn de standaard betta's te vinden, dat mag helder zijn.

Maar waar vind je nou die echt mooie betta's zoals op google en op beurzen. De echte wedstrijd vissen zullen we maar zeggen!

Kent er iemand een kweker?
Ik zoek een pronkstuk/vis voor mijn nieuwe bak!
 
Ja als je klasse zoekt, zal je in je buidel moeten tasten en flink diep ook, ben eens bij een professioneel bettakweker geweest zijn hele vissenkamer propvol prijzen en rekken vol potjes met vis, dat heeft geen bal te maken met diervriendelijkheid maar pure commercie.
 
Ja als je klasse zoekt, zal je in je buidel moeten tasten en flink diep ook, ben eens bij een professioneel bettakweker geweest zijn hele vissenkamer propvol prijzen en rekken vol potjes met vis, dat heeft geen bal te maken met diervriendelijkheid maar pure commercie.
Ik vind het sowieso achterlijk dat betta's in potjes verkocht worden.
 
Bij het Vivarium zitten ze ook allemaal eigenlijk in hele kleine bakjes maar ja dat is een tijdelijke situatie.
 
De lfs heeft ze hier zo nu en dan zitten. Maar kost je wel meer dan een standaard betta. Op het moment zwemt deze bij mij rond, maar koste me wel 20 euro. Staan wel meer foto's in mijn topic
De gelige gloed komt door de leds die 's avonds aan staan, maar geeft zijn vorm heel goed weer. Is een metallic witte vis met blauwe gloed, zoals in het zakje te zien is, qua kleur de beste vis
20180314_184442.jpg
20180314_134536.jpg
 
Die zijn mooi Mike en hier verkopen ze dat soort ook af en toe voor een zelfde bedrag zeg maar. Wil je een mooie Betta dan moet je wel daar wat voor overhebben inderdaad.
 
Ik vind het sowieso achterlijk dat betta's in potjes verkocht worden.

Ze worden niet alleen verkocht in die potjes, ze slijten daar hun hele leven in vanaf het moment dat ze geselecteerd worden, en dan 1x p/w krijgen ze vers water en de rest van de tijd zweven (zwemmen gaat niet in een jampotje) ze in hun eigen vuil.
 
De kwekers hebben massa s jongen en de mannen in een bak gaat na enige tijd niet goed dus dan moeten ze apart worden gezet en dan krijg je dit denk ik.
 
Ik vind dat daar wel iets aan gedaan zou mogen worden bvb een nieuwe wet die verbied om betta's in zo'n schrijnende toestanden te mogen houden en op zijn minst degelijke normale minimum afmetingen moet hebben om ze individueel te huisvesten.
 
Ik vind dat daar wel iets aan gedaan zou mogen worden bvb een nieuwe wet die verbied om betta's in zo'n schrijnende toestanden te mogen houden en op zijn minst degelijke normale minimum afmetingen moet hebben om ze individueel te huisvesten.
Dat zal niet snel gebeuren en is ongeveer onmogelijk te handhaven.
 
Grote kans dat de Betta in jullie bak op deze manier zijn leven is begonnen.



Wat wil je eraan doen dan?
 
Dat zal niet snel gebeuren en is ongeveer onmogelijk te handhaven.
Ik weet niet of je ooit al gehoord hebt van GAIA das een dierenrechten organisatie bij ons in Belgie en zeer populair en gaan werkelijk echt in tegen schrijnende toestanden als het om dieren gaat,ik ben er lid van.
Misschien dat ik die eens moet inlichten ofzo.
 
Dat is werkelijk onmenselijk.
Hoe denk jij dat veel vissen gekweekt worden of in het wild worden gevangen? Daar is over het algemeen niks diervriendelijks aan.
 
Hoe denk jij dat veel vissen gekweekt worden of in het wild worden gevangen? Daar is over het algemeen niks diervriendelijks aan.
Ik weet dat wel hoor maar ik vind het onmenselijk,das mijn gedacht.
 
GAIA das een dierenrechten organisatie bij ons in Belgie en zeer populair

Uhuh...
Zeer populair ja?? :S
Allee Johnny, in welke wereld zou dat dan juist zijn? Die mannen worden bijna gelyncht als ze hun kop laten zien.
Hoofdman Michel is vogelvrij verklaard in elke landbouwgemeente van ons land (en er zijn er veel hoor), de prijs op zijn hoofd is tien kilo filet pur.... :br:

Als Michel zijn kop laat zien op een paardenmarkt riskeert hij zijn vel...
Als Gaia voor de zoveelste keer beelden maakt van schrijnende en extreme marteling van dieren in een slachthuis, op een markt, in een winkel of in een varkenskwekerij dan wordt het weggelachen en worden er snel excuses gezocht door de bevoegde instanties om dergelijk gedrag goed te praten... :thumbs:
Als ze vlees van 15 jaar oud verkopen krijgen ze een symbolische tik op de vingers...

Hehehe, now that's humanity for you, right there!!!

In een land waar paarden 's nachts seksueel verminkt worden met grote messen is er nog veel werk aan de winkel en zal er helaas niet veel tijd over zijn voor betta's in een whiskeyfles...
Maar ja, je kan ze een mailke sturen en zien in hoeverre Michelleke tijd heeft voor een visje... ;):D
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp alle weerstand heel goed maar als je veel mannen hebt dan moet je die apart zetten want die gaan in de regel vechten. Het is denk ik haast onmogelijk om elke man van een bak te voorzien die een redelijke afmeting heeft. Dat is qua ruimte vak niet te doen denk ik en het zal de prijs van een vis flink opschroeven verwacht ik.
 
Het is nodig om ze apart te houden natuurlijk. En het is onhaalbaar om ze allemaal van een grote bak te voorzien in de winkel of in de kwekerij.

De verantwoordelijkheid voor een fatsoenlijk definitief verblijf ligt bij de hobbyist die de vis koopt. Maar de verantwoordelijkheid tot het voorlichten van deze hobbyist ligt weer bij de winkels (LFS).

Door ze in de winkel in piepkleine bakjes uit te stallen creëer je de misvatting dat ze permanent niet meer dan dat nodig hebben. Winkels moeten klanten bij aankoop beter voorlichten, maar ja, dat geldt voor elke vis.
 
Dat ben ik helemaal met je eens.
 
Ik heb ooit ene gehad maar die leefde niet zo lang :juggle: vind ze prachtig en je hebt er ook echt zo een mooie van in zoveel mooie kleuren mare als ik steeds hoor dat ze niet zo oud worden enz :oops:
 
Is al vermeld maar aan die kleine potten/bakjes ontkom je niet, dit is niet diervriendelijk, maar als je ze bij elkaar laat zitten en ze jagen elkaar de dood in is ook niet diervriendelijk. en allemaal een grote bak geven is doorgaans geen optie.

overigens worden bij goede kwekers / winkels de bakjes meerdere keren per week ververst.

ik praat het niet goed hoor, maar zie. geen andere mogelijkheid.

afijn even on-topic:

Ik heb meerdere betta's bij Rifwachter in Hilversum gehaald, hadden vaak hele mooi exemplaren zitten (van 6 tot 45 euro)
Helaas hebben die een tijdje geleden verbouwd en een stuk kleiner geworden (zal ivm kosten geweest zijn).
Sindsdien hebben ze er een stuk minder rondzwemmen... ze hadden namelijk een hele stelling van een paar meter met elke een bakje van 10liter ouzo.. maar die heb ik de laatste keer niet meer gezien. afijn je kan altijd even kijken natuurlijk.
 
Is al vermeld maar aan die kleine potten/bakjes ontkom je niet, dit is niet diervriendelijk, maar als je ze bij elkaar laat zitten en ze jagen elkaar de dood in is ook niet diervriendelijk. en allemaal een grote bak geven is doorgaans geen optie.

afijn even on-topic:

Ik heb meerdere betta's bij Rifwachter in Hilversum gehaald, hadden vaak hele mooi exemplaren zitten (van 6 tot 45 euro)
Helaas hebben die een tijdje geleden verbouwd en een stuk kleiner geworden (zal ivm kosten geweest zijn).
Sindsdien hebben ze er een stuk minder rondzwemmen... maargoed je kan er altijd even gaan kijken.
45 euro voor een betta amai das redelijk aan de prijs Richard en welke betta is dat dan ?
 
Ik weet niet of je ooit al gehoord hebt van GAIA das een dierenrechten organisatie bij ons in Belgie en zeer populair en gaan werkelijk echt in tegen schrijnende toestanden als het om dieren gaat,ik ben er lid van.
Misschien dat ik die eens moet inlichten ofzo.
Volgens mijn mening helpen ze niet echt veel. Ze doen wel hun best, dat zeg ik niet, maar als dat alles helpt...
Er worden momenteel genoeg schandalen ontdekt in slachthuizen enz., en zo is dat hier net hetzelfde.
 
Beste forum bezoekers en aquarianen.
Overal zijn de standaard betta's te vinden, dat mag helder zijn.

Maar waar vind je nou die echt mooie betta's zoals op google en op beurzen. De echte wedstrijd vissen zullen we maar zeggen!

Kent er iemand een kweker?
Ik zoek een pronkstuk/vis voor mijn nieuwe bak!


beste Thomba als je tot eind april kunt wachten en een rit naar wunderland kalkar over hebt is er de bettafreak show daar kun je bettas van hobbykwekers kopen en anders kun je prive komen als je wil
 
beste Thomba als je tot eind april kunt wachten en een rit naar wunderland kalkar over hebt is er de bettafreak show daar kun je bettas van hobbykwekers kopen en anders kun je prive komen als je wil
Patty ik heb hier wel interesse in, kan je me de info via PB door geven dank u.
 
Nasuta in Doetinchem heeft regelmatig prachtige betta’s. Ongeveer 20 euro voor een bijzonder soort, of ze dat nu nog hebben durf ik niet te zeggen.
Destijds (2 jaar terug) zat het er vol met plakat’s, dragons, halfmoons, doubletails in welke kleurencombinatie je ook maar kan bedenken. Weet niet of dat nu nog zo is, maar als je in de buurt van Doetinchem woont wel de moeite waard om te bezoeken.
Vissen zagen er gezond uit
Tevens een gave terrarium afdeling.
Maar denk dat je op zo’n beurs nog wel mooiere kan vinden :)
 

Terug
Bovenaan