schimmelachtige alg?


Blikje

Well-known member
Lid geworden
1 november 2013
Berichten
63
Ik heb mijn aquarium nu bijna 2 maanden draaien en sinds een week of 2 een soort schimmel/alg op mijn bodem. Ik heb dit al meerdere malen op gezogen, maar met 1/2 dagen komt het net zo hard weer terug. Het is een combinatie van witte vlekken/stippen op mijn grind en een bruine slijmerige laag. Op de foto is het beter te zien. Het gaat dus om de witte stippen rechts van de onderste steen en de "schimmel" links boven de onderste steen. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en/of hoe die weg gaat?

724527_0_82_20131223_140501.jpg
 
Komt wel vaker voor. Meestal in het begin in de opstartfase. Jouw bak draait al twee maanden. Denk dat jouw bacterien nog niet op volle sterkte aanwezig zijn. Je filter niet te vaak verschonen...alleen de witte fiterwatten af en toe uitknijpen in aquariumwater wanneer je merkt dat de uitstroom minder wordt. Van de rest afblijven.
In de tussentijd regelmatig het wittige van je bodem afhevelen.
 
ik zie ook een helena zitten... Normaliter zouden de slakjes en garnalen (als je die hebt) de schimmel wel opeten
 
Dat witte schimmel zie je heel vaak verschijnen wanneer er een tabletje voer of overtollig voer op de bodem blijft liggen. Probeer dit gewoon zoveel mogelijk weg te zuigen. En dan in de gaten houden of je misschien teveel voert?
 
Bedankt voor de reacties! Ik zal het in de gaten houden!
 

Terug
Bovenaan