Scherpe foto s


Het plaatsen is niet zo moeilijk, met maken van een scherpe foto is natuurlijk een ander verhaal

kijk hier maar eens
 
nekoneko zei:
Hoe plaatsen jullie scherpe foto's?

Misschien kun je even verduidelijken of het gaat om het plaatsen van een foto of om het maken van een scherpe foto ;).
 
Als ik me goed herinner heeft hij al meerdere foto's hier geplaatst, ik neem dus aan dat het gaat om het nemen van scherpe foto's.
 
Ik heb altijd als ik foto's maak met mijb mobiel dat ze op mijn mobiel ook heel scherp eruit zien. Als ik ze dan upload naar het forum zien ze er een heel stuk minder scherp uit. Hoe dat kan weet ik niet.
Het maken van scherpe foto's van bewegende vissen is verder ook een vak apart hoor :D
 
Nee ik bedoel het plaatsen van foto's boven de 200kb
 
Als je de beschikking hebt over (simpele) fotobewerkingssoftware, dan wil het al heel erg helpen om de foto's opnieuw op te slaan in de resolutie 72 ppi en dan bijvoorbeeld 700 of 800 px voor de langste zijde. De meeste foto's hebben de resolutie 300ppi. Deze resolutie is eigenlijk bedoeld voor print. Door ze 72 ppi te maken (de ideale resolutie voor weergave op een scherm) worden ze vaak al veel beter.
Dat heeft ook nog eens een keer het voordeel dat mochten ze illegaal gedownload worden, dan kunnen ze er nooit iets mee als print. Je kunt er namelijk wel de resolutie verkleinen, maar nooit vergroten (je kunt er n.l. geen pixels 'bijmaken').
 
Biologist zei:
Ik heb altijd als ik foto's maak met mijb mobiel dat ze op mijn mobiel ook heel scherp eruit zien. Als ik ze dan upload naar het forum zien ze er een heel stuk minder scherp uit. Hoe dat kan weet ik niet.
Het maken van scherpe foto's van bewegende vissen is verder ook een vak apart hoor :D

Haha, dat heb ik ook. Ik was vandaag druk bezig met het maken van foto's zodat ik mijn fotoalbum weer eens kan upaten. Ik helemaal blij met wat mooie foto's maar toen ik ze op de computer had gezet zagen ze er toch niet uit. Ik durf ze eigenlijk ook niet te plaatsen :foto:

Volgende keer toch maar een echt fototoestel gebruiken.
 
Ludger zei:
Biologist zei:
Ik heb altijd als ik foto's maak met mijb mobiel dat ze op mijn mobiel ook heel scherp eruit zien. Als ik ze dan upload naar het forum zien ze er een heel stuk minder scherp uit. Hoe dat kan weet ik niet.
Het maken van scherpe foto's van bewegende vissen is verder ook een vak apart hoor :D

Haha, dat heb ik ook. Ik was vandaag druk bezig met het maken van foto's zodat ik mijn fotoalbum weer eens kan upaten. Ik helemaal blij met wat mooie foto's maar toen ik ze op de computer had gezet zagen ze er toch niet uit. Ik durf ze eigenlijk ook niet te plaatsen :foto:

Volgende keer toch maar een echt fototoestel gebruiken.

Waarom plaats je ze niet?

Beter iets dan niets, :thumbs:
 
Op dat kleine schermpje zie je de foutjes natuurlijk niet. Eens je dat uitvergroot naar het werkelijke formaat dan kan het resultaat inderdaad teleurstellend zijn. om leuke foto's te maken heb je over het algemeen een beter toestel nodig. nu vind ik de foto's in je album zo slecht nog niet. Om goede foto's te maken heb je dan ook nog eens wat kennis nodig. Als het je echt boeit kijk eens hier http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/ .

Door het uploadprogramma van het forum boet je dan ook nog eens in op kwaliteit, wil je echt scherpe foto's uploaden zal je toch naar een extern programma moeten uitwijken.
bvb hier is de onderste via een extern (voor mij bevredigend) programma
513238_0_82__dsc0048_752.jpg

lCwHMN35MTGMmygk4bZ6Fz2ybvKSCi6z.jpegBoraras maculatus by Frans, on Flickr

let wel, als de foto niet goed is om t beginnen dan kan je daar niks beter uit halen.
 
Laat me het ff verduidelijken het gaat hier dus gewoon over het uploaden van foto's op deze site boven de 200kb.
Ik weet hoe ik scherpe foto's kan maken maar het plaatsen of het forum lukt niet. Weet iemand een goede upload site voor foto's ?
 
babysnake zei:
Op dat kleine schermpje zie je de foutjes natuurlijk niet. Eens je dat uitvergroot naar het werkelijke formaat dan kan het resultaat inderdaad teleurstellend zijn. om leuke foto's te maken heb je over het algemeen een beter toestel nodig. nu vind ik de foto's in je album zo slecht nog niet. Om goede foto's te maken heb je dan ook nog eens wat kennis nodig. Als het je echt boeit kijk eens hier http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/ .

Door het uploadprogramma van het forum boet je dan ook nog eens in op kwaliteit, wil je echt scherpe foto's uploaden zal je toch naar een extern programma moeten uitwijken.
bvb hier is de onderste via een extern (voor mij bevredigend) programma

https://flic.kr/p/ErsR95Boraras maculatus by Frans, on Flickr

let wel, als de foto niet goed is om t beginnen dan kan je daar niks beter uit halen.
Bedankt dit zocht ik
 
Eigen foto's plaats ik altijd via facebook. En deze zijn veel scherper dan via het uploadprogramma van dit forum.

12374734_852075544912159_8497603148512545707_o.jpg
 
mooie foto Bart. De kwaliteit van de fb foto's is sterk verbeterd moet ik zeggen, vroeger was dat ook maar bagger. Jammer dat exif-gegevens verloren gaan.
 

Terug
Bovenaan