Schakel relais


Henton

Well-known member
Lid geworden
2 september 2014
Berichten
983
Leeftijd
59
Locatie
X-Land
Een vraag voor de electronica experts hier.
Kan ik mijn 8 kanaals schakel relais wat ik nu heb zo omwisselen en aansluiten met een Solid State Relais?
Ik merkte dat 1 van de 8 relais niet meer schakelt en continu aan blijft.


Dit is een Solid State Relais.
1592068830488.png





Dit is het Relais wat ik nu heb.
1592068919098.png
 
Wat schakel je hiermee?
 
Niet zomaar. Een solidstate relais is meestal geschikt voor een bepaalde spanning en een normaal relais heeft potentiaal vrije contacten. Je moet dus kijken of deze geschikt zijn voor de te schakelen spanning. En uiteraard ook het spanningsniveau waar je de relais mee aanstuurt.

En uiteraard moeten de relais voldoen voor de te schakelen stroom.
 
Zou moeten kunnen maar ik zou het niet met de relais in het voorbeeld doen.

Het formaat lijkt mij niet voldoende om vermogens te schakelen, zeker met de afwezigheid van koellichamen
 
Ok, dus beter dezelfde gebruiken dan? deze doet het ook al een paar jaar goed, en de kosten vallen ook best mee.
 
Wat schakel je hiermee?
Ik schakel hiermee mijn t5 lampen (2x54watt), mijn co2 magneetventiel, en de koelventilatoren in de zomer.
Zijn er ook andere ssr's die wel geschikt zijn dan?
 
Een vraag voor de electronica experts hier.
Kan ik mijn 8 kanaals schakel relais wat ik nu heb zo omwisselen en aansluiten met een Solid State Relais?
Ik merkte dat 1 van de 8 relais niet meer schakelt en continu aan blijft.


Dit is een Solid State Relais.
1592068830488.png





Dit is het Relais wat ik nu heb.
1592068919098.png
De laatste zou ik aanhouden. Er zit een photocoupler in die zorgt voor extra veiligheid tussen de beide zijden. De aansturing is namelijk niet fysiek maar door licht.
 
Ik heb op advies maar een nieuwe besteld, dus niet de SSR, maar dezelfde als die er al inzit.
 

Terug
Bovenaan