Sarasa goudvisjes en sluierstaarten in 1 bak.


het is net of er hier alleen maar commentaar wordt gegeven.
en
op facebook zegt iedereen: mooie bak, goed aantal liters en mooie inrichting.

Aquarium Junkies Nederland valt daar buiten.
 
Waarom kom je dan toch steeds weer hier met je gezwets Frits?
 
Aquarium Junkies Nederland valt daar buiten.
Laat dat nou net 1 van de groepen zijn waar net als hier juist ook veel mensen met kennis van zaken zitten.
Dat verklaard waarom men hier en in die groep niet zo enthousiast is als jij zou willen.
 
ok
 
En omdat er dit jaar Toch een vijvertje komt, kunnen de goudvissen mooi zwemmen deze zomer...
 
heb nu een klein beetje last van draadalg. maar kan geen easycarbo toevoegen omdat er Vallisneria in de bak groeit.
ik ververs nu elke week meer dan 25 liter en voeg alleen algen exit toe.

wat kan ik nog meer doen?
 
Daar gaat geen algenspulletje tegen werken. Goudvissen vervuilen heel veel. Aquarium met 125 liter met standaard filter en elke week 25 liter verversen is veel te weinig. Minimaal 60 a 70 liter verversen als je tussentijds geen poep af hevel.
 
ik hevel elke week de bodem goed af.
heb nu zoveel mogelijk draadalgen verwijderd en de bak schoon gemaakt. nu moet het filter deze helder trekken.
 
Daar gaat geen algenspulletje tegen werken. Goudvissen vervuilen heel veel. Aquarium met 125 liter met standaard filter en elke week 25 liter verversen is veel te weinig. Minimaal 60 a 70 liter verversen als je tussentijds geen poep af hevel.


Daar wordt wel een punt gemaakt en ik denk dat het in zo n bak ook erg moeilijk zal zijn. Soms lees je dat Vallisneria het wel goed doet met carbo dus dat is wisselend. Je zou eigenlijk een grotere bak moeten hebben Frits;).
Of een extra buitenfilter erop.
 
vandaag word er weer een sluierstaart op gehaald, en die komt dan weer in Peter zijn 10.000 liter vijver.
Omdat mijn vijver nog niet klaar is.
 
Daar is ruimte genoeg begrijp ik:D:D
 
ja met een vijver van 10 kuub moet het voldoende zijn toch ?
 
Ja daar kun je denk ik wel een baantje trekken:D:D
 
ik heb besloten om het anders aan te pakken.
Alle 3 goudvisjes gaan naar de vijver en mijn bak word weer tropisch met neon's uit mijn andere bak.
En dan komt er in mijn andere rio 125, weer guppen.

Nadat ik mijn goudvissen bak schoon heb gemaakt, komen er neon's in als de temp. op 24 graden is gekomen.
Lijkt me beter voor de goudvisjes.
 
ik heb besloten om het anders aan te pakken.
Alle 3 goudvisjes gaan naar de vijver en mijn bak word weer tropisch met neon's uit mijn andere bak.
En dan komt er in mijn andere rio 125, weer guppen.

Nadat ik mijn goudvissen bak schoon heb gemaakt, komen er neon's in als de temp. op 24 graden is gekomen.
Lijkt me beter voor de goudvisjes.
Goed besluit Frits!:thumbs:



Gaan de visjes dan naar de 10000 liter vijver?;)
 
Ja de visjes gaan naar de 10.000 liter vijver.
 
mijn speciekuip aangevult met warm water. 30min wachten en daarna mijn 3 goudvisjes erin gedaan. Morgen komt Peter ze ophalen in ruil voor vallisneria stekken.
 
Vind het wel een beetje sneu voor jou. Denk je leuk goudvisjes en dan kom je achter al het werk etc. Voor de goudvissen heel fijn in z on grote vijver. Als je volgend jaar eens ga kijken zie je wellicht wat een joekels het zijn geworden.

Mooie guppen zijn ook leuk maar bij mijn moeder is dat ook doffe ellende geweest. veel mysterieuze doden. Hebben haar aquarium helemaal leeg gehaald en weer opnieuw opgestart en ik heb haar visjes hier in de ziekenboeg gehad. Weet niet wat er met guppen tegenwoordig is maar daar zijn er heel veel van dood gegaan. Doffe ellende. Ze heeft nu allerlei verschillende mollys die doen het erg goed.

Ik hoop dat je nu eens wat mazzel met je visjes ga krijgen. :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan