Samenstelling visbestand Juwel Rio 180.


A

Altispinosa

Guest
Ik wil van mijn Juwel Rio 180 graag een Zuid-Amerikaanse bak van maken en had graag jullie hulp gehad bij de samenstelling van een zeer mooi visbestand.
Er komt 1 mooi groot stuk spiderwood in en redelijk wat beplanting.
Dus brand maar los en dan kan ik er het voor mij mooiste uit kiezen.
Tnx Johnny.
 
Bedankt maar er zijn wel meerdere samenstellingen te bekomen toch ?
 
Handiger is het als jij al wat vissen op het oog hebt om dan mee te denken voor een passend bestand. Nu is de keuze gigantisch. :cool:
 
Handiger is het als jij al wat vissen op het oog hebt om dan mee te denken voor een passend bestand. Nu is de keuze gigantisch. :cool:
Das waar Esther dus deze vissen heb ik op het oog,ik weet ook dat ze er niet allemaal tegelijk in kunnen maar deze soorten die ik hieronder aangeef vind ik supermooi.
Corydora Black Venezuela.
Rineloricaria L010a
Rode borstelkop ancistrus.
Killi Gardneri.
Kaap Lopez.
Blauwe Neon.
Roze Tetra.
Betta.
Honing goerami.
Rasbora Galaxy.
Apistogramma Borelli opal of yellow.
Tyger Gastromyzon ( is niet zeker).
Beaufortia Leveretti ( is niet zeker).
Japonica Garnaal.
Waaierhand Garnaal.
Appelslak.
 
Corydora Black Venezuela. / kan prima als bodemvis
Rineloricaria L010a / is een algeneter, kan maar niet samen met de Ancistrus
Rode borstelkop ancistrus. / is een algeneter, kan maar niet samen met de Rineloricaria
Killi Gardneri. / geen zuid amerika!
Kaap Lopez. / geen zuid amerika!
Blauwe Neon. / kan heel goed als scholenvisje, dan echter geen roze tetra meer
Roze Tetra. / kan heel goed als scholenvisje, dan echter geen blauwe neon meer
Betta. / geen zuid amerika!
Honing goerami. / geen zuid amerika!
Rasbora Galaxy. / geen zuid amerika!
Apistogramma Borelli opal of yellow. / kan als koppelvis, geeft soms mot met Corydoras maar zal over het algemeen goed gaan
Tyger Gastromyzon ( is niet zeker). / geen zuid amerika!
Beaufortia Leveretti ( is niet zeker). / geen zuid amerika!
Japonica Garnaal. / geen zuid amerika!
Waaierhand Garnaal. / geen zuid amerika!
Appelslak / kan heel goed, alleen kijken welke soort je koopt sommige eten de planten op. zijn niet meer via gewone winkels te verkrijgen.
 
Dan zijn er voor een Azie biotoop evenveel mogelijkheden uit dit lijstje als ik het goed heb.

Betta,
Honing goerami,
Rasbora galaxy,
Japonica garnaal,
Waaierhandgarnaal.

En uit Afrika komen dan deze 2 naar voor:
Killi gardneri,
Kaap lopez,

Hebben jullie nog andere aanvullende soorten voor elk continent en voor de 3 verschillende waterlagen?
 
Als je Zuid-Amerikaans wilt kan een apistogramma soort een mooie blikvanger in je bak zijn. Daarbij passend zijn bijvoorbeeld de blauwe neons als groep. Kies liefst 1 soort per laag. Je zou kunnen aanvullen met bijlzalmen voor de bovenlaag.

De apistogramma borelli moet naar mijn weten niet te warm water hebben dus dan moeten andere soorten daar ook op aangepast worden.
 
Ik had een groepje van 5 a 6 stuks bloedvlek tetra in gedachten als hoofdbewoners maar daar is volgens internet mijn bak te klein voor dus moeten we op zoek naar een andere hoofdbewoner.

Iemand een mooie vis ter vervanging van de bloedvlek tetra ?

Als bijvis had ik gedacht aan een mooie grote school kardinaal neon.
Aangevuld met stuk of 7 a 10 Corydoras Black Venezuela en koppel Apistogramma en voor de bovenlaag (ik weet dat ze uit een ander continent komen) stuk of 4 Kaap lopez (ging trouwens ook heel goed in de vorige bak zonder problemen) plus stuk of 4 ringband snoekjes.
 
een rio 180 is een prima maat voor bloedvlektetra's, houdt deze in een leuk schooltje van ongeveer 10 dieren. de kardinalen zou ik dan achterwege laten.
de kap lopez zwemt meer onderin de bak als aan het oppervlakte, wel kan deze er prima bij.

voorstel:
7-10 Corydoras schultzei 'black venezuela'
koppel vredelievende Apistogramma
10-12 Hyphessobrycon erythrostigma/socolofi
2 koppels Aphyosemion australe
4-6 pseudepiplatys annulatus
 
Laatst vond je de Hyphessobrycon bentosi ook zo mooi, om het nog wat makkelijker te maken.
 
een rio 180 is een prima maat voor bloedvlektetra's, houdt deze in een leuk schooltje van ongeveer 10 dieren. de kardinalen zou ik dan achterwege laten.
de kap lopez zwemt meer onderin de bak als aan het oppervlakte, wel kan deze er prima bij.

voorstel:
7-10 Corydoras schultzei 'black venezuela'
koppel vredelievende Apistogramma
10-12 Hyphessobrycon erythrostigma/socolofi
2 koppels Aphyosemion australe
4-6 pseudepiplatys annulatus
Das een prachtig bestand voor mij Flip maar jammer van de kardinalen want dat zou de max geweest zijn zo'n grote groep die in de avond licht geven.:petjeaf:

Echter de socolofi is een malawi cichlide en ik wil geen malawi's of Tanganjika meer.

De kaap lopez zwemt in de bovenste waterlaag meestal want ik heb 2 zo'n koppels gehad en die zwommen meest boven onder de drijfplanten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst vond je de Hyphessobrycon bentosi ook zo mooi, om het nog wat makkelijker te maken.
Dat klopt Nicole die zitten al heel lang in mijn gedachten maar nu ik de bloedvlek tetra op het oog heb en dat ik lees op internet dat dat zo mooi is in de bak vind ik het enorm moeilijk om te moeten kiezen tussen deze 2 maar ik neig toch meer naar de bloedvlek tetra hoor.
 
Dat klopt Nicole die zitten al heel lang in mijn gedachten maar nu ik de bloedvlek tetra op het oog heb en dat ik lees op internet dat dat zo mooi is in de bak vind ik het enorm moeilijk om te moeten kiezen tussen deze 2 maar ik neig toch meer naar de bloedvlek tetra hoor.
Je moet echt doen wat jij mooi vindt hoor. Het is jouw bak dus moet je je gevoel volgen. Wilde alleen maar aanhalen zodat je hem evt. niet over het hoofd zou zien (zegt de bentosi gek)
 
De bloedvlek tetra's zijn wel bewegelijke dieren maar geen echte zwemmers, blijven liever in een groep in het midden van de bak tussen planten of in de buurt van planten.
Wel een leuk eet gedrag, dan schieten ze omhoog om het te pakken.
Althans, dat is mijn ervaring.
 
een rio 180 is een prima maat voor bloedvlektetra's, houdt deze in een leuk schooltje van ongeveer 10 dieren. de kardinalen zou ik dan achterwege laten.
de kap lopez zwemt meer onderin de bak als aan het oppervlakte, wel kan deze er prima bij.

voorstel:
7-10 Corydoras schultzei 'black venezuela'
koppel vredelievende Apistogramma
10-12 Hyphessobrycon erythrostigma/socolofi
2 koppels Aphyosemion australe
4-6 pseudepiplatys annulatus
Wat een koppel Apistogramma betreft zou ik tussen deze 2 moeten/willen kiezen.
A Borelli Opal.
A agassizii.
Maar omdat ik filterzand van wildkamp erin ga doen (waar ik trouwens op wacht ) zou het denk ik verstandiger zijn om voor de Borelli Opal te gaan omdat die beter gaan afsteken tegen de lichte ondergrond van het filterzand. Das ook de reden dat ik bewust kies voor de Cory Black Venezuela.
 
De bloedvlek tetra's zijn wel bewegelijke dieren maar geen echte zwemmers, blijven liever in een groep in het midden van de bak tussen planten of in de buurt van planten.
Wel een leuk eet gedrag, dan schieten ze omhoog om het te pakken.
Althans, dat is mijn ervaring.
Ik denk dat je me overtuigd hebt Ton en als hoofdvis een mooi groepje van 10 a 12 stuks dat kan niet anders dan supermooi zijn he.
 
Je kan ook eens kijken naar de Hyphessobrycon Bentosi of de Hyphessobrycon robertsi,
 
Das een prachtig bestand voor mij Flip maar jammer van de kardinalen want dat zou de max geweest zijn zo'n grote groep die in de avond licht geven.:petjeaf:

Echter de socolofi is een malawi cichlide en ik wil geen malawi's of Tanganjika meer.

De kaap lopez zwemt in de bovenste waterlaag meestal want ik heb 2 zo'n koppels gehad en die zwommen meest boven onder de drijfplanten.

ik bedoelde de Hyphessobrycon socolofi, niet de Chindongo socolofi...
 
Je kan ook eens kijken naar de Hyphessobrycon Bentosi of de Hyphessobrycon robertsi,
De Bentosi heb ik op Nicole haar antwoord al gereageerd Ton en de Robertsi vind ik niet zo mooi.
 
ik bedoelde de Hyphessobrycon socolofi, niet de Chindongo socolofi...
Wel ja de bloedvlek tetra gaat de hoofdbewoner worden Flip.
 
Vandaag 1 zak filterzand bezorgd en morgen de 2de hahahaha pfffffff waarom niet beide in 1 keer.
Ze zijn beide gelijk verzonden door Wildkamp.
Maar ik kom met 1 zak toe dus ik kan al beginnen om de bak in te richten.
 

Terug
Bovenaan