Rouwtetras aggresief


T

Timstok

Guest
Goedenavond,

Ik ben 3 maanden geleden begonnen met deze hobby en heb toen een juwel bak gekocht van 60cm.

Hier zitten rouwtetras, goude siamese algeneters en een wimpelaal in. Guppen hebben hier ook nog rondgezwommen maar wegens het beginnen van een klein kweekbakje zitten die nu ergens anders in!

Nu zijn mijn tetras al een tijdje vrij territoriaal bezig en zwemmen niet gezellig bij elkaar, maar vallen elkaar aan wanneer ze dichtbij elkaar komen... is dit nou normaal?

Ik weet niet precies de waterwaardes maar gezien het feit dat slakken zich prima aan het voortplanten zijn en de planten zelf als een jekko groeien, lijkt dit wel goed te zitten.

Even als sidenote, ik heb ook last van een sliertvormige alg die op de bladeren van de planten groeit en er ook echt niet vanaf te krijgen is met de hand.. dit zal wel baardalg zijn, maar heeft iemand een tip hoe dit snel en effectief weg te werken is?

Ik zal morgen voor de geinterresseerde wat fotos uploaden!
Slaap lekker.
 
Rouwtetra's zijn over het algemeen niet zulke probleemvissen. Ik zet echte wel enkele vraagtekens bij de andere vissen. Voor die vissen is dit bakje gewoon veel te klein, en misschien voelen ze ze zich bedreigd door bv die wimpelaal. Dat kreng is een echte rover die 40 cm kan worden en alles wat in zijn bek past opvreet. Ik zou voor die aal en die algeneters toch maar een ander (en groter) tehuis zoeken, misschien gaan ze dan wat normaler doen

PS

Dat slakken zich voortplanten en planten groeien heeft niets te maken met waterwaardes voor vissen, die stellen andere eisen
 
Een beetje naar elkaars vinnen happen doen ze wel eens. Moeilijk te bepalen of jouw beschrijving nog binnen het normale valt. Hoeveel heb je er, en hoe lang al?
 
Een wimpelaal? In 60 cm? Die zal zich dan nu wel prima voelen met al die sushi voor z'n neus... Eruit met dat beest, die hoort in een veel grotere bak. De precieze minimum bakmaat zijn de meningen over verdeeld, maar denk aan >250 liter tot aan 2meter bakken als minimum, hoe groter de bak hoe beter. En het is dus inderdaad een roofvis, die ook nog minimaal een dikke 30cm wordt, zielig voor hem en ook heel zielig voor je andere visjes (je houdt toch ook geen kat in je hamsterkooi, samen met je hamsters).
 

Terug
Bovenaan