roofvis in gezelschap bakkie


Misschien nog een optie om ook deze toe te voegen Atractosteus spatula hehehehehe ;) :p

edit: don't take this seriously zal het er maar ff bij vermelden
 
veejee zei:
Ik zie wel. wat er gebeurt. kan wel alles aannemen wat er gezegd word

Waarom maak je dan een topic aan en wat is een Assam als ik vragen mag?
 
channa Assam google het visje maar.. is een mooie soort

Waarom maak je dan een topic aan en wat is een Assam als ik vragen mag?
 
wou er een kroko bij doen
 
Krokodil?

Krokoket?
Wel slim om er nog een channa bij te zetten. Daar is tenminste over nagedacht
 
Ik ruik hier een overschot aan testosteron hahahahahaha en gevalletje stoer man roofvissen in een bakkie :D
 
update (kom maar op met het commentaar)

bleheri orange
bleheri sp. Assam blue
Florida gar. green
algeneter black
2 goud barbelen goud
3 tanganyika cichliden lijken wel punkies
2 arius semani grijs

alles leeft en eet, en hebben een eigen plek in de bak.

dus alles is mogelijk

de 2 verschillende Channa's hebben zelfs een paartje gevormt
 
Er zijn wel wat vissen verdwenen: weggedaan of opgegeten?

Wat je hebt toegevoegd, moet iemand daar nog wat over zeggen? Of weet je eigenlijk wel wat er mis is? Ik denk het wel.
Heeft het dan nog zin om te vragen naar advies? Of wil je ons er enkel op wijzen dat het wel degelijk kan? Want daarvoor is het nog veel te vroeg. En zelfs als ze elkaar niet opeten zul je van mij geen gelijk krijgen; je bewoners worden te groot, dus blijft het hoe dan ook een krankzinnige aanpak.

Ken je nekoneko al?
 
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je er geen makreelhaai bij zet. Een grizzlybeer zou ook een goede optie zijn, maar die slapen nu, het is winter.
 
Rikkert zei:
3 Roodvin zalmen/Albino tetra ---> zijn scholenvissen
2 Goudbarbelen---> zijn ook met te weinig
1 Sneakhead Channa Bleheri orange ---> wordt zo groot dat een groot deel van je visbestand voer wordt
1 Algeneter --> ben wel benieuwd welke
1 Zoenvis ----> wordt te groot voor je bak
2 Arius Jordani (mini haai)--> zijn brakwatervissen
3 platties 1 man 2 vrouwtjes----> te weinig vrouwtjes

met andere woorden; Dit bestand gaat al niet samen, zal vroeg of laat fout gaan.

Ik spreek uit eigen ervaring, wat ik in mijn omgeving zie en van experts o.a. hier op het forum

De Arius zijn als ze jong zijn absoluut geen brakwatervissen. Dan kunnen ze perfect in zoetwater gehouden worden.

In het wild worden deze vissen in zoetwater geboren, daar blijven ze een tijdje en later migreren ze naar brakwater.

Ik heb me ook laten wijsmaken dat de soorten die je hier in Europa koopt, doorgaans geen wildvang meer zijn. Die alhier gekweekte beestjes (het gros komt van Duitsland) zou je ook wanneer ze volwassen zijn in zoetwater kunnen houden. Ik ken een winkelier die zegt dat ie verschillende van die vissen bij zijn klanten heeft zitten in zoetwater en daar al jaren floreren.

Dat zou kunnen kloppen, maar dan ga je alsnog af en toe een Arius hebben die w�l brakwater zal nodig hebben.

Neemt niet weg dat 2 exemplaren te weinig is en de bak veel te klein is voor deze vissen.

Als ze groter zijn, is het ook een geduchte jager. Hij pakt alles ter grootte van ongeveer 70% van zijn lengte. Maar de kans is waarschijnlijker dat ze daar de kans niet voor zullen krijgen, aangezien de Channa de Arius wellicht al lang zal opgegeten hebben.

De Arius is geen vis voor beginners. Kill rate is enorm onder de aquarianen. Er is een Amerikaanse studie die aantoont dat 80% van de aquarianen ze niet langer dan 3 maanden in leven weet te houden.
 
Ik heb me ook laten wijsmaken dat de soorten die je hier in Europa koopt, doorgaans geen wildvang meer zijn. Die alhier gekweekte beestjes (het gros komt van Duitsland) zou je ook wanneer ze volwassen zijn in zoetwater kunnen houden. Ik ken een winkelier die zegt dat ie verschillende van die vissen bij zijn klanten heeft zitten in zoetwater en daar al jaren floreren.

Het probleem is dat geen enkele vis(ook niet na jaren)kan zeggen dat hij wel brakwater prefereert boven zoetwater. ;)

Ik ben nog altijd van mening dat je dat soort van vissen het beste houdt in ongeveer dezelfde waterwaarden waarin deze in hun habitat zitten. :)
 
luc zei:
Ik heb me ook laten wijsmaken dat de soorten die je hier in Europa koopt, doorgaans geen wildvang meer zijn. Die alhier gekweekte beestjes (het gros komt van Duitsland) zou je ook wanneer ze volwassen zijn in zoetwater kunnen houden. Ik ken een winkelier die zegt dat ie verschillende van die vissen bij zijn klanten heeft zitten in zoetwater en daar al jaren floreren.

Het probleem is dat geen enkele vis(ook niet na jaren)kan zeggen dat hij wel brakwater prefereert boven zoetwater. ;)

Ik ben nog altijd van mening dat je dat soort van vissen het beste houdt in ongeveer dezelfde waterwaarden waarin deze in hun habitat zitten. :)


Zeker. Ik moet er ook soms mee lachen wanneer ze zeggen 'vis x heeft liever dit of dat'. Dan vraag ik me ook af of ie op de zetel is gaan liggen en je dat verteld heeft. :)

Maar...een niet alles zaligmakende indicatie is wel: blijft ie in leven en sterft ie op een te verwachten leeftijd.

Probleem met de Arius is dan weer dat je zoveel tegenstrijdige info kan vinden over zijn levensverwachting. De ene site zegt dat ie gemiddeld 5 jaar kan worden in een aquarium, een andere spreekt over 12 jaar.

Ach, het is geen vis voor in een aquarium eigenlijk. Tenzij je echt een h��l grote bak hebt en weet wat je doet, kan je deze vis beter niet houden.

Was er vrij recent op die beurs in Leuven trouwens geen oude Arius op zoetwater?
 
Ik ben spijtig genoeg toen niet in Leuven geraakt ;(
 
luc zei:
Ik ben spijtig genoeg toen niet in Leuven geraakt ;(

Dat was wel een mooie expositie eigenlijk. Er stonden daar een paar wow bakken. :)
 
luc zei:
Coulibaly zei:
luc zei:
Ik ben spijtig genoeg toen niet in Leuven geraakt ;(

Dat was wel een mooie expositie eigenlijk. Er stonden daar een paar wow bakken. :)

Wrijf het nog maar eens even in :mad: ;) :D

lol

Er stond daar een lage bak van 4 a 5 meter, vol met planten. Dat stak wel mijn ogen uit. Maar goed, zal ook wel veel werk zijn om het te onderhouden.

Ze hadden daar ook wat gevoel voor humor.

Bij de ingang hing er een bordje met als opschrift:

"Intelligente mensen kloppen niet op de aquariumruiten, de anderen mogen het niet". :)
 
Ik vind die gar zielig. Ze groeien zeer langzaam maar dat betekend niet dat het goed is voor je vissen om in een te kleine bak te zitten.


En als ik naar jouwn foto's kijk is het totaal geen goede bak voor channa's.
Channa's houden van matig licht en veel planten en hout..
Je hebt veel te weinig planten en niet eens hout om op te liggen of onder te verstoppen.

Je komt toch op dit forum zodat je een goede bak kan maken voor je vissen. En niet zodat je dierenmishandeling kan delen :stom:
 
Waarom zit jij dan op het forum nekoneko? Als je je dierenmishandeling niet wilt delen hier?
Wat jij doet is namelijk hetzelfde: je hele bak hutjemutje volproppen met vissen die niet bij elkaar kunnen...
 
Der is een verschil. Ik kijk eerst wat de biotoop is dan kijk ik of ze elkaar niet opeten / goede temp / water kwaliteit / grote bak en dan pas koop ik de vissen (op een uitzondering na met grootte van een polypterus)
 
Er zit een groot verschil tussen mijn bak en zijn bak
353837_0_82_20150918_195712.jpg
(ziet er nu wel anders uit / meer planten)
neko124he214img_0259.jpg


Ik heb een goede biotoop voor channa's / mesvissen / alen. Veel verstop plaatsen en donkere plekken voor de nacht vissen / zandbodem zodat de snorretjes niet beschadigen.
 
nekoneko zei:
Er zit een groot verschil tussen mijn bak en zijn bak
353837_0_82_20150918_195712.jpg
(ziet er nu wel anders uit / meer planten)
neko124he214img_0259.jpg


Ik heb een goede biotoop voor channa's / mesvissen / alen. Veel verstop plaatsen en donkere plekken voor de nacht vissen / zandbodem zodat de snorretjes niet beschadigen.

In de bovenste bak is er idd. te weinig struikgewas voor een grizzlybeer.

En een hol. Een hol ontbreekt ook al.
 
nekoneko zei:
Ik vind die gar zielig. Ze groeien zeer langzaam maar dat betekend niet dat het goed is voor je vissen om in een te kleine bak te zitten.


En als ik naar jouwn foto's kijk is het totaal geen goede bak voor channa's.
Channa's houden van matig licht en veel planten en hout..
Je hebt veel te weinig planten en niet eens hout om op te liggen of onder te verstoppen.

Je komt toch op dit forum zodat je een goede bak kan maken voor je vissen. En niet zodat je dierenmishandeling kan delen :stom:


Waarom noem jij dat dierenmishandeling ????

Kijk eerst naar jezelf, voor je een ander beschuldigt.
Jouw bak was eerst ook puin.
 
Ik ben het met Bertus eens. Je zou echt geen advies moeten geven noneko. Je hebt er amper kaas van gegeten en gaat dan anderen beschuldigen van dierenmishandeling.
 
Eerst ook puin ???
Wat bedoel je met eerst?

En ik begrijp wat jullie bedoelen. Mijn bak is te klein voor de hoeveelheid vissen.
Maar ze hebben wel een goede bak met genoeg beschutting en ze eten elkaar niet op ook heb ik geen brakwater vissen in een zoetwater aquarium.
 
Jij doet het dus iets minder slecht dan de ts maar geen goed excuus om andere dan van dierenmishandeling te betichten lijkt me! ;)
 
Veejee waarom ben je naar dit forum gekomen ? Lijkt mij omdat je je vissen zo een prettig mogelijke bak wilt geven.
Maar dat zie ik niet terug in je bak. Als je je vissen niet weg wilt doen wat ik je wel aan raad zou ik meer planten / stenen / hout in je bak doen. Dan heb je ook meteen minder kans dat je vissen worden opgegeten door je channa's en gar
 
Carcharodon carcharias zou er anders ook goed bijpassen. Het enige vervelende is het voer. Die kan je best voeden met levende zeehonden. Nu ja, erg kieskeurig is hij niet, hij eet alles. En kom je er niet uit, dan moet je gewoon maar even je hoofd in het aquarium steken.
 
Werkt gevriesdroogde zeehond ook? zo nee, dan houdt het op.

bij voorbaat dank!
 
veejee zei:
update (kom maar op met het commentaar)

bleheri orange
bleheri sp. Assam blue
Florida gar. green
algeneter black
2 goud barbelen goud
3 tanganyika cichliden lijken wel punkies
2 arius semani grijs

alles leeft en eet, en hebben een eigen plek in de bak.

dus alles is mogelijk

de 2 verschillende Channa's hebben zelfs een paartje gevormt

Knap dat alles goed gaat. Wil je eens foto's en het liefst een filmpje plaatsen van je bak? Ben erg benieuwd naar je inrichting en hoe alles met elkaar omgaat..
 

Terug
Bovenaan