Roodkopzalmjes VS goeramis


G

Gerwin

Guest
Goedenaaf iemand een idee voor mijn 80b40h40d bak huidige bestand is dozijn rookdkopzalmjes.. (die mn dwerg goerami koppel verstoten hadden)de goerami hebben goed nieuw tehuis.
4corydoras aneus 6blanke bijlzalmpjes en 4garnalen eigenlijk reden van mn vraag is zoek mooi visje of koppel die hoofdatractie in mijn aquarium kunnen zijn.
mn schooltje roodkopzalmjes zit er nu half jaar alleen en joeg mn goerami s constant op ,week terug geïntroduceerd
 
Ik ben helemaal fan van de sluiervin ancistrus, die heb je in de kleur van mijn foto (blond) in firered en in wildkleur (bruin gespikkeld)

albino-ancistrus-longfin-kweekkoppel-2016.jpg
 
80 cm is voor een ancistrus niet echt ruim.
Daarnaast denk ik dat het mooier is als je je huidige groepjes tot echte scholen laat uitgroeien. Dus i.p.v. een extra soort juist wat meer bijlzalm en corydoras.
 
Nu koppeltje kaketoe cyclide erbij gedaan deze doen het goed passen zich prima aan de gevestigde orde roodkoppies (pestkoppen) haha de corydorassen banjeren er wel continu langs
Vrouwtje wildkleur man albino lijken zich wel te vermaken na wat wennen en de huisvesting verdeeld te hebben mevrouw int begin wat schuchter moet haar wel gerichter voeren ,maar pronkt vandaag met gele kleuren
Manlief is ook vaak in buurt ben blij met deze plotwending! Was bang dat ook mn cyclide verstoten zouden worden
Thans voor jullie feedback.

20180826_173541.jpg


20180826_173537.jpg


20180826_173526.jpg
 
Wellicht een koppeltje grotere goeramies? Zoals de blauw/zilver/goud gourami?
 
Voor Roodkoppen is je bak eigenlijk te klein. Deze goed scholende vissen houdt je het beste in bakken vanaf anderhalve meter, (liever groter) in groepen van minimaal 30 stuks.
 
Was me verteld dat het aardig vredelievende visjes zijn maar gedragen zich als een wolfpack soms. . Nu een ancistrus man en koppel apistogramma cacatoide dit gaat redelijk goed..maar overweeg mijn roodkopzalmpjes ter adoptie te stellen waarschijnlijk komt hun gedrag omdat ze als eerste in de bak zaten ... dus als iemand belang heeft bij ruil 13 roodkopzalmpjes 0548..
 

Terug
Bovenaan