roodkopzalm


M

maarten0909

Guest
Kan ik mijn roodkopzalm sere vipan (vlokvoeding) geven?
Mijn neon tetra's gaan hier gelijk op af, maar mijn roodkopzalmpjes blijven rustig door zwemmen, en komen niet of nauwelijks naar het eten toe.
Kan ik beter wat anders geven? Of is dit gewoon prima?
 
Als neon's het eten, zullen RKZ dat ook wel doen. Zitten ze er pas net in? of is het voer nog nieuw voor ze?
 
ze zitten er vanaf donderdag in ja. Maar aangezien de neon tetra's het binnen 2 dagen wel doorhadden, vroeg ik me af of dit wel het goede was.
 
Roodkopzalmpjes die je in de winkel koopt zijn gegarandeerd wildvang (kweek is al zeer lastig en commercieel totaal niet rendabel).
Gevolg: sommigen willen niet aan de vlokken en granulaat (die kans heb je met wildvang nu eenmaal).
(Waarschijnlijke) oplossing: diepvriesvoer en levend voer.

Het klinkt namelijk nogal bekend: onze roodkopjes negeerden alles behalve diepvries en levend voer volkomen.
Ga dus maar een blistertje diepvries artemia halen als ze nog een dag of wat niet willen eten van vlokken of granulaat.

~ Ivo
 
Geen last van gehad, ze vraten bij mij gelijk alles, zaten er als eerste in voor alle andere vissen, maar ze eten hier echt alles.
 
Ik wacht het eerst nog een paar dagen (of een weekje) af, als ze het dan nog niet eten, dan ga ik opzoek naar wat anders.
 
afwisseling stellen ze in ieder geval op prijs, jij vind het ook niet lekker om elke dag hetzelfde te eten..... diepvries en levend af en toe is onweerstaanbaar! (voor de vissen dan ;) )
 
Ik was gewoon weer een paar uur te vroeg;) Ik heb ze net te eten gegeven, en nu
vlogen de roodkopzalmpjes er ook op af.

Bedankt allemaal voor de informatie en reacties.
 

Terug
Bovenaan