roken invloed op het aquarium?


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,145
Locatie
Rotterdam
Beetje gekke vraag maar sinds ik een bak op mijn kamer heb wou ik het even zeker weten.
Ik blow regelmatig en afentoe in het weekend vind ik het leuk om te hotboxen, (een dichte kamer vol te laten staan met rook) dit maakt je redelijk goed stoned of high.

Ik vroeg mij af of de rooklucht invloed zou kunnen hebben op je water? En of dit schadelijk zou kunnen zijn voor garnalen
 
Zolang de garnalen niet door de bak dolen zal het vast wel meevallen en ik heb zoiets nog nooit gehoord. Wel jammer misschien want anders had je wel een reden om niet meer te blowen;)
 
Door de gasuitwisseling zal er uiteraard ook in het water terecht komen, wat niet bevorderlijk zal zijn voor de levende have.
 
oke mooi, als het andere maar niet aantast.

Met de vissen heb ik er nooit last van gehad maar garnalen zijn wat gevoeliger dan grotere roofvissen dus het leek mij wel handig om het even zeker te weten.
 
Dat de dieren totaal van slag raken en door de stress dood kunnen gaan b.v.
 
Spreken jullie uit ervaring?
want ik heb dit wel al 2x eerder gedaan minimaal met de garnalen. Beetje stom dat ik het nu achteraf pas aan mijzelf afvraag. Had inderdaad dan best gevaarlijk kunnen zijn.


Maar het beïnvloed dan je aquariumwaardes en daardoor raken ze in stress?
 
WEl eens gedacht aan nageslacht? Wat daar dan van komt. Zeg ik je. niet goed. Weet ik van dichtbij.
 
maar test het dan de waterwaardes aan of wat doet het precies?
 
Beetje gekke vraag maar sinds ik een bak op mijn kamer heb wou ik het even zeker weten.
Ik blow regelmatig en afentoe in het weekend vind ik het leuk om te hotboxen, (een dichte kamer vol te laten staan met rook) dit maakt je redelijk goed stoned of high.

Ik vroeg mij af of de rooklucht invloed zou kunnen hebben op je water? En of dit schadelijk zou kunnen zijn voor garnalen

Gewoon blowen zal niet veel kwaad kunnen doen. Hotboxen is een ander verhaal, omdat het principe van hotboxen de ruimte van zuurstof ontnemen, d.m.v. rook is. Dat geeft het effect dat je knetter stoned wordt he.De gassen die in de rook zitten verbindenzich zeker met het water.
Ik ken jou niet en oordeel niet graag ik hoop alleen dat je, jezelf belangrijk genoeg vind om in elk geval te kappen met het hotboxen, de blijvende schade aan je hersenen is namelijk een onderschat gevaar. Dus niet voor de garnalen maar voor jezelf kappen met die ellende!
 
Gewoon blowen zal niet veel kwaad kunnen doen. Hotboxen is een ander verhaal, omdat het principe van hotboxen de ruimte van zuurstof ontnemen, d.m.v. rook is. Dat geeft het effect dat je knetter stoned wordt he.De gassen die in de rook zitten verbindenzich zeker met het water.
Ik ken jou niet en oordeel niet graag ik hoop alleen dat je, jezelf belangrijk genoeg vind om in elk geval te kappen met het hotboxen, de blijvende schade aan je hersenen is namelijk een onderschat gevaar. Dus niet voor de garnalen maar voor jezelf kappen met die ellende!
bedankt voor de bezorgdheid maar ik doe het graag wetend van de gevolgen. Voor de garnalen zal ik het in het vervolg in een andere ruimte doen waar geen dieren zijn.
 
Ja ok gasuitwisseling maar goed bij veel aquarianen wordt ook stevig gerookt. Ik denk dat dit best zal meevallen en al helemaal als je bak is afgedekt.Hoeveel de invloed zal zijn zal denk ik per situatie verschillen maar of dat veel gevolgen heeft betwijfel ik want je kamer staat vast niet de hele dag blauw van de walm.
 
In dat geval kan er eventueel wat in het water komen inderdaad. Nu had ik net contact met een kweker uit de buurt die ook veel kweekt en op het GEK zit en die verwacht ook niet dat zoiets echt problemen oplevert. Het is een natuurproduct en zoals ik ook al aangaf zal het ook afhangen van de hoeveelheid rook die in de kamer hangt.
 
Btw, er zijn ook genoeg die van die electrische geurverstuivers hebben met chemische middeltjes erin. Dat zou theoretisch ook in de bak kunnen komen als je lucht aanzuigt;).
 
Ja er zullen vast meer geuren zijn die in een woonkamer hangen en zo in de bakken terecht kunnen komen. Dat verschilt per huishouden natuurlijk en ja wat is dan slecht voor de bewoners. Ik merk in elk geval niet dat de geur van mn ovenkroketten invloed heeft:D:D
 
In dat geval kan er eventueel wat in het water komen inderdaad. Nu had ik net contact met een kweker uit de buurt die ook veel kweekt en op het GEK zit en die verwacht ook niet dat zoiets echt problemen oplevert. Het is een natuurproduct en zoals ik ook al aangaf zal het ook afhangen van de hoeveelheid rook die in de kamer hangt.

Dat het een natuurproduct is zegt natuurlijk niks.

Wat is voor de mensen dodelijk als je er maar genoeg van drinkt. Cyanide is ook een natuurprodukt... eet maar een zoals de trend is wat abrikozenpitten, eet je er een paar meer (een zakje leegpeuzelen) en je belandt op de EHBO.

Wat de gevolgen zijn voor een aquarium durf ik je niet te zeggen (dat water zal wel meevallen :D), maar al die stoffen uit rook lijken me verre van goed. Fijn dat je het hotboxen elders gaat doen. Als je het nou nog voor jezelf zou laten was het helemaal perfect.
 
Het is jammer dat hier nog nooit onderzoek naar is gedaan. Mocht iemand dat wel hebben gedaan en iemand zou weten hoe dat onderzoek is gegaan dan ben ik dar benieuwd naar.
 
Rook is per definitie schadelijk voor de gezondheid van mens en dier. Dat de brandweer zegt dat er geen gevaar is geweest voor de volksgezondheid is onzin.
 
Hotboxen.....
Weer wat geleerd.
Dacht eerst dat het zoiets was als een Dutch oven.:D
 
Ja... tja.... zal ik er is van zeggen.

Heb nog nooit een bericht gezien van: "wietje gerookt, vissen dood" en dat er light drugs worden gerookt in kamers met aquaria daarin kan je zeker van zijn.
 
Zo ik hier ziet. aan de overkant ,haast elke dag dezelfde.

Lijkt dus ook verslaving.

Nou, je doet maar , hoor.
 

Terug
Bovenaan