(roest)ziekte bij vuurgarnaal?


Thomas V

Well-known member
Lid geworden
8 maart 2009
Berichten
283
Locatie
België
Hallo allemaal,

Ik heb nu al verschillende maanden vuurgarnalen in mijn nano aquarium. Ze lijken mij op het eerste zich gezond en wel, (maar voorlopig nog geen zwangere dames gezien.)
Nu is er 1 garnaal die voor mij een beetje uit de boot valt, gezien haar kleur. Ze is niet vuurrood zoals de andere garnalen, maar een beetje doffer/witter. Is dit gewoon een kleurvariatie, of moet ik de reden zoeken bij bijvoorbeeld roestziekte. Ik zag hier op het forum een foto van een blue dream met roestziekte, en toen moest ik aan deze bijzonder gekleurde garnaal denken. Wat is jullie mening hierover?

IMG_8456.jpg
IMG_8455.jpg


Met vriendelijke groeten,
Thomas
 
Dat lijkt me niet de roestziekte want dan zie je van die bruin/rode plekken zeg maar wat je ook in het andere topic kon zien.
 
Dank jullie wel ;)
Ben gerustgesteld nu. Nu maar hopen dat ik snel eens een zwangere garnaal spot :petjeaf:

Thomas
 
Hallo allemaal,

Ik heb nu al verschillende maanden vuurgarnalen in mijn nano aquarium. Ze lijken mij op het eerste zich gezond en wel, (maar voorlopig nog geen zwangere dames gezien.)
Nu is er 1 garnaal die voor mij een beetje uit de boot valt, gezien haar kleur. Ze is niet vuurrood zoals de andere garnalen, maar een beetje doffer/witter. Is dit gewoon een kleurvariatie, of moet ik de reden zoeken bij bijvoorbeeld roestziekte. Ik zag hier op het forum een foto van een blue dream met roestziekte, en toen moest ik aan deze bijzonder gekleurde garnaal denken. Wat is jullie mening hierover?

Bekijk bijlage 266017 Bekijk bijlage 266018

Met vriendelijke groeten,
Thomas
hele mooie dekking hebben ze zou je meer fotos kunne posten
 

Terug
Bovenaan