rode vlekken in staart van sluierstaart goudvis


Henry en annette

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2012
Berichten
323
Locatie
Sittard
Hallo ik heb een sluierstaart overgenomen met rode vlekken in de staart .
Nu kan ik veel vinden met rode vlekken op de huid maar niet in de staart .
Is dit vinrot of toch iets anders ?
groet Henry
 

Bijlagen

  • 20230731_151340.jpg
    20230731_151340.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 75
Roze/rood in de staart kan te maken hebben met stress en waterkwaliteit. Als daar onvoldoende aan gedaan wordt kan het inderdaad tot vinrot leiden, waar deze vis op weg naar lijkt te zijn. Hoe lang heb je dr en weet je uit welke omstandigheden ze komt?
 
Roze/rood in de staart kan te maken hebben met stress en waterkwaliteit. Als daar onvoldoende aan gedaan wordt kan het inderdaad tot vinrot leiden, waar deze vis op weg naar lijkt te zijn. Hoe lang heb je dr en weet je uit welke omstandigheden ze komt?
Ik heb hem nu twee weken ,hij zat samen met een grote leeuwenkop in een te klein aquarium waarvan de eigenaar elke week haar kleine filter schoon maakte en water ververste
Mijn water waarden zijn oké ,test die regelmatig ze zitten nu in een twee meter bak ,de leeuwenkop is goed opgeknapt al zit hij wel bijna de hele dag op de bodem .
De sluierstaart zwemt goed rond en eet goed maar heeft wel deze vlekken .
ze zwemmen rond met andere gewone goudvissen
Hij of zij ziet er nu een stuk beter uit.
 

Bijlagen

  • 20230719_200248.jpg
    20230719_200248.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 55
Ik heb hem nu twee weken ,hij zat samen met een grote leeuwenkop in een te klein aquarium waarvan de eigenaar elke week haar kleine filter schoon maakte en water ververste
Mijn water waarden zijn oké ,test die regelmatig ze zitten nu in een twee meter bak ,de leeuwenkop is goed opgeknapt al zit hij wel bijna de hele dag op de bodem .
De sluierstaart zwemt goed rond en eet goed maar heeft wel deze vlekken .
ze zwemmen rond met andere gewone goudvissen
Hij of zij ziet er nu een stuk beter uit.

Fijn dat je ze een beter plekje hebt gegeven! Heb je het idee dat er verandering is geweest in die 2 weken in de staart van de vis, of hetzelfde gebleven? Het zou ook ammoniak verbanding kunnen zijn geweest, wat je soms ziet bij te kleine huisvesting of slecht onderhoud. Zelf nooit aan de hand gehad durf zo niet te zeggen wat daarmee het best te doen..
 
De staart is in die twee weken niet beter geworden ,de leeuwenkop is wel opgeknapt.
het is wel een beter plekje maar geen optimale
Ik heb veel planten in mijn Bak wat niet ideaal is ,nog overgehouden van mijn vorige tropisch bestand .
ik kreeg een advies ze in de vijver te zetten maar weet niet of ik dit moet doen .
 
De staart is in die twee weken niet beter geworden ,de leeuwenkop is wel opgeknapt.
het is wel een beter plekje maar geen optimale
Ik heb veel planten in mijn Bak wat niet ideaal is ,nog overgehouden van mijn vorige tropisch bestand .
ik kreeg een advies ze in de vijver te zetten maar weet niet of ik dit moet doen .

Op zich hoeven planten geen probleem te zijn voor ze, het enige is dat de combi soms lastig is omdat ze lomp zijn en veel dingen stuk zwemmen, maar in principe zou het hun gezondheid niet moeten schaden.
Ik zou ze zelf niet zomaar in een vijver zetten, kans op temperatuurschommelingen lijkt me komende tijd reëel, en sowieso kunnen winters te koud worden voor sluiers in een vijver. Denk wel dat het op een gegeven
moment goed is om een keuze te maken voor sluiers of niet, want ze combineren niet heel best met andere vissen.
 
Wij hebben ook best redelijk wat planten bij de Sluiers maar dan wel de hardere want zachte aten ze als gras. De grootste doet dat tenminste dus nu veel Echino s erin en wat Crypto en die laat ie met rust.
Drijvers erin was ook geen succes want hij vrat ze in rap tempo op.
 
Op zich hoeven planten geen probleem te zijn voor ze, het enige is dat de combi soms lastig is omdat ze lomp zijn en veel dingen stuk zwemmen, maar in principe zou het hun gezondheid niet moeten schaden.
Ik zou ze zelf niet zomaar in een vijver zetten, kans op temperatuurschommelingen lijkt me komende tijd reëel, en sowieso kunnen winters te koud worden voor sluiers in een vijver. Denk wel dat het op een gegeven
moment goed is om een keuze te maken voor sluiers of niet, want ze combineren niet heel best met andere vissen.
Ik weet niet of ik over wil stappen naar sluier , eventueel een liefhebber in de buurt zoeken .Misschien als de energieprijzen weer blijven zakken toch weer terug naar tropisch ,was toch wel duur het verwarmen van mijn 2 meter bak.
 
Als je zo makkelijk met huisdieren omgaat moet je er sowieso niet aan beginnen imo...
 

Terug
Bovenaan