rode tijgerlotus


D

dice

Guest
Hallo

Ik heb nu enkele weken/maanden de rode lotus staan maar echt groeien wilt hij niet

Zitten kleibollen bij ... CO2 30mg/l genoeg spoorelementen enze alles in de bak groeit als kool alleen deze plant niet ja kleine blaadjes van 2a3 cm doorsnede en als er 5 bladeren zijn knip ik er 1 weg

De bol zit in het zand .. met bovenkant zichtbaar .... kan deze plant zolang nodig hebben tot hij goed gaat groeien ?

Lampen zijn easy led aqualantis .... met 10 uur licht dus niks tekort lijkt mij

Mvg
 
In mijn meterbak worden de bladeren ook niet echt groot terwijl ik de EI volg, co2 doseer en voeding bij de wortels doe. Verlichting is met 0,4W niet erg veel en daarbij heb ik veel drijvers.
 
In mijn meterbak worden de bladeren ook niet echt groot terwijl ik de EI volg, co2 doseer en voeding bij de wortels doe. Verlichting is met 0,4W niet erg veel en daarbij heb ik veel drijvers.

Dan ben ik blijkbaar niet de enige met kleine bladeren :p ... ik kijk het even aan anders gaat hij plaats maken voor een nieuw plantje want een kale plekjes alles behalve mooi ;)
 
Probeer hem eens een andere plaats te geven, meer recht onder de lamp.
 
ik vermoed dat het ook een kwestie van licht is. Bij mij groeit deze redelijk rap en bladeren worden wel zo 10cm.........

(40 lumen per liter) ongeveer boven de bak
 
ik vermoed dat het ook een kwestie van licht is. Bij mij groeit deze redelijk rap en bladeren worden wel zo 10cm.........

(40 lumen per liter) ongeveer boven de bak

Ik heb idd begrepen dat de lotus wel van licht houdt ..... zou ik dan met 2 x 44 watt aqualantis led balken 6500k teweinig hebben op 300 liter water ... de lumen weet ik niet van deze lampen :( mss dat iemand hier duidelijkheid over kan geven :)
 
de easyled in 44W is of 849mm of 895mm. deze geven respectievelijk 3590 of 3825 lumen.

je hebt dus in het beste geval 7650 lumen op 300 liter wat neer komt op 25,5 lumen per liter
ik zou zeggen dat de lotus het hier wel op zou moeten doen, maar dat de kans aanwezig is dat je bij meer licht een andere groei zult kunnen waarnemen
 
  • Leuk
Waarderingen: dice
Heb dat hier ook voor de een of andere redenen.
Alle planten groeien goed behalve de lotus.
Staan een paar stengeltjes op met het beging van een bladvorming maar verder gaat het niet.
En deze stengeltjes staan zo al 2 a 3 maand want ze blijven wel goed en vergaan niet.

Heb de bol al een paar keer verzet en voedings tableten er bij gestoken in de bodem. En geef ook co2 en plante voeding dagelijks.
 
  • Leuk
Waarderingen: dice
Bij mij heeft mijn rode tijgerlotus meer dan een jaar niks aan groei gedaan. Ik heb de knol wel altijd in het aquarium laten liggen. Na een jaar is deze in een keer uit gaan lopen en nu heb ik een volle plant. Heb verder niks aan het aquarium verandert. Mijn idee is dat ze misschien een rustperiode kennen?
 
  • Leuk
Waarderingen: dice
Bedankt voor jullie antwoorden ik wacht het dan nog effe af .:)
 
Idd bedank dan zal ik het hier ook nog aanzien en geduld moeten hebben.
 
Hallo

Ik heb nu enkele weken/maanden de rode lotus staan maar echt groeien wilt hij niet

Zitten kleibollen bij ... CO2 30mg/l genoeg spoorelementen enze alles in de bak groeit als kool alleen deze plant niet ja kleine blaadjes van 2a3 cm doorsnede en als er 5 bladeren zijn knip ik er 1 weg

De bol zit in het zand .. met bovenkant zichtbaar .... kan deze plant zolang nodig hebben tot hij goed gaat groeien ?

Lampen zijn easy led aqualantis .... met 10 uur licht dus niks tekort lijkt mij

Mvg
Bij mij duurde het ook vreselijk lang voor hij ging groeien. Maar uiteindelijk gaan ze vanzelf. Co2 is niet nodig voor een tijgerlotus en extra voeding ook niet. Bij mij groeit hij nu als kool met de normale voeding van profito en zonder co2..
Het bolletje voor 2/3 in de bodem drukken met de ev beginnende scheutjes omhoog en lekker laten gaan.
 
1483813193674.jpg
Ik heb een 1mtr bak met led verlichting op 65% geef 60ml All in One plantenvoeding per week.
Heb ongeveer drie uitlopers.groeit als kool.
 
  • Leuk
Waarderingen: dice
Bekijk bijlage 11711 Ik heb een 1mtr bak met led verlichting op 65% geef 60ml All in One plantenvoeding per week.
Heb ongeveer drie uitlopers.groeit als kool.

Hoe diep heb jij je bollen zitten ?

Ik heb 1 knol in de bak zitten maar wat denk je bij me onderhoud

Ik zag net bij me wekelijks onderhoud dat de knol verstopt zit onder het zand , maar ik zag dus dat uit de knop een lange sliert begint tegoeien lijkt op een groot blad in een punt opgerold ... maar deze groeit niet uit de knol waar uit blad uit komt er schijnt uit de knol nog een groei punt te ontwikkelen en waar ik al blad aan heb zitten zit nog wel vast aan de knol maar zit 1a2 cm tussen met een soort uitloper .. dit was niet het geval met plaatsen 20 februari

Moet ik de knol boven me grind laten uit steken of is dit niet belangrijk ...

Mss dat dit duidelijk heid geeft
 
Knol half in het zand, niet volledig, daarna geduld hebben zou ik zeggen. Bij mij kwam de bol los van de plant na een tijdje, heb hem opnieuw half in de bodem gestoken, nu heb ik een 2de plant!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: dice

Terug
Bovenaan