Rode lamp achter

K

Kojo

Guest
Hallo

Ik heb de led verlichting van Sera, en heb de rode en de cool daylicht.
De rode zit voor in en de andere dus achterin.
Nu doen mijn snelgroeiers achterin het niet zo goed in het begin gaat het als een speer en dan worden ze onderin kaal.
Nu is mijn verteld de lampen om te draaien de rode achter enzo.
Zodat er meer licht onderin de planten komt.
Iemand ervaring mee?
Ik heb een Trigon 190.
De midden en planten voor in doen het goed.
Waardes zijn super gebruik co2.
Dus moet het de verlichting zijn.
Weet iemand raad??
 
Nu doen mijn snelgroeiers achterin het niet zo goed in het begin gaat het als een speer en dan worden ze onderin kaal.
Te veel licht en te weinig voeding.
Gebruik je drijfplanten?
Wat zijn de waterwaarden?
Hoeveel en hoelang branden de lampen?
 
Heb je ook voldoende ruimte tussen de stelen zodat ze voldoende licht kunnen krijgen?
 
Hallo Ronald

ik gebruik geen drijfplanten, de lampen branden ongeveer 8 uur.
De waardes zijn PH 6.8 7.0 KH 8 GH 14 No2 0 No3 25.
Gebruik co2 instalatie.
Planten voeding 1 keer per week.
 
Hallo Jessicapilon

Je moet stengel planten apart planten geloof ik en niet per bos toch.
Dat zou het ook kunnen zijn misschien?
 
Dat ziet er op het eerste oog helemaal niet verkeerd uit.
Ik mis nog de PO4 waarde.
Om welke snelgroeier gaat het?
 
Hallo Jessicapilon

Je moet stengel planten apart planten geloof ik en niet per bos toch.
Dat zou het ook kunnen zijn misschien?

Ja dat klopt en eigenlijk met er zoveel ruimte tussen zitten dat de bladeren elkaar net niet raken. Als je ze als "bosje" plant dan krijgen ze veel minder licht.
 
Ik heb er al verschillende gehad en geprobeerd. De polysperma, hydrophlia difformis, nomaphila stricta, en nog een paar andere weet de naam ff niet meer.
Wat raden jullie voor planten aan? En is het verstandig de lampen om te draaien zodat er meer licht in de bak komt.
 
De Nomaphila stricta is een stengelplant, die kun je het beste uit elkaar zetten zoals John al aangaf.
Draai de lampen maar eens om en kijk het een paar weken aan.
 
Bedankt allemaal voor de reacties.
Heb de lampen nu omgedraaid en eens kijken wat het word.
Graag nog meer suggesties voor snel groeiers wat raden jullie mij aan??
Moet ze helaas weer vervangen maar hopen dat het nu beter gaat komen.
 
Myriophyllum procerpinacoides is echt een hardgroeier. Is wel een stengelplant maar je kunt een heel bos creëren door ze heel dicht bij elkaar te planten. Bestel meerdere potjes als je het mooi vind.
 
Oke bedankt.
Nog 1 vraag hoe vaak doen jullie plantenvoeding erbij?? En welke?
 
Ik diende dagelijks de aangegeven hoeveelheid easy carbo en wekelijks easy ferro en profito en AIO maar degene die ik wekelijks moest geven gaf ik wel om de dag dus niet alles in 1 dag geven,best paar daagjes tussen laten.
 
En groeit centimeters per dag Achterin je bak heb je doorgaans voldoende licht.

mp.png
 
Hallo

Ik heb de led verlichting van Sera, en heb de rode en de cool daylicht.
De rode zit voor in en de andere dus achterin.
Nu doen mijn snelgroeiers achterin het niet zo goed in het begin gaat het als een speer en dan worden ze onderin kaal.
Nu is mijn verteld de lampen om te draaien de rode achter enzo.
Zodat er meer licht onderin de planten komt.
Iemand ervaring mee?
Ik heb een Trigon 190.
De midden en planten voor in doen het goed.
Waardes zijn super gebruik co2.
Dus moet het de verlichting zijn.
Weet iemand raad??
De verlichting van het door jou genoemde merk geven, natuurlijk ook afhankelijk van de planten soort, niet echt veel licht! Daarom de kaalheid. Verder is ook de waterdistributie van belang. Komt je bemesting wel op de juiste plekken? Rood licht is op zich wel van belang voor planten evenals blauw en violet. Blauw licht dringt dieper door in het water, rood licht minder diep. Planten worden over het algemeen wat meer gedrongen onder blauw licht en meer gerekt onder rood licht maar ze hebben beide kleuren wel nodig.
 
Hallo Benvo
Bedankt voor de reactie.
Wat bedoel je met voeding op de juiste plaats?
Ik doe er 1 keer per week vloeibare mest in het water en dat verspreid zich toch als ik het goed hebt?
Ik gebruik al een tijdje groeipower van DHA aquarium en das heel goed spul.
Wat kan ik nu het beste doen met de verlichting?
Ik heb de rode nu achter gedaan en de cool daylicht voor op aanraden van een vertegenwoordiger van Sera.
Er is ook een blauwe versie van geloof ik.
Water waardes zijn allemaal goed dus daar ligt het niet aan, maar meer de verlichting denk ik.
Ik hoor wel van je.

Gr Johan
 
Het is niet vanzelfsprekend dat bemesting automatisch overal komt. Dat hangt heel sterk af van je waterdistributie. Met Easy-life filtermedium kun je dit goed controleren. Dat is een wit goedje dat precies laat zien hoe het water beweegt in je bak. Juist in de lagere regionen is di beweging vaak matig of is er helemaal niet. Op zo'n moment geraakt je bemesting ook niet op de gewenste plekken.
Een keer per week mest toevoegen is niet ideaal. Planten kunnen, net als mensen voedsel, gelimiteerd bemesting opnemen. Het is veel beter om dagelijks te doseren. Weekdosering delen door zeven...
Je schrijft niet welke ledbuizen je precies hebt? Welke lengtes, hoeveel watt? Een trigon is een hoekbak, hoe zitten je buizen gemonteerd? Laat dat nog even weten
 
Hallo Benvo

De lengtes van de led zijn 52 cm en zitten in de midden. Het is van Sera zie foto.
Ik heb de bovenste en de derde de collor red. Die zat eerst voor en heb het nu omgeruild zodat er meer licht in de bak komt. Ik ga zeker nu elke dag bemesten goed idee.
Ik hoor het wel.

Screenshot_20180215-071901.png
 
Ik blijf erbij dat je erg weinig licht hebt. Even ervan uitgaande dat je 28 Watt buizen hebt, is dit zo (?), dus de zwaarste dan kom je nog maar uit op zo'n 3000 lumen op een 190 liter bak. Voor een goede planten ben je wel meer nodig.
 
Terug
Bovenaan