Rode algen?


B

Bulder

Guest
Goedendag,

Ik zag sinds gisteren in eens een soort rode draadalg. Ik ga binnenkort mijn water even laten testen maar wil graag weten wat het voor iets is, en of het schadelijk is.

Licht is van 9:00-13:00 en van 16:00 23:00. Ververs 1 keer in ��n a twee weken 30% Water. Het aquarium is een rio 125.

496769_0_82_cam00353.jpg
 
Is lastig te zien zo,kan je een duidelijke foto van dichterbij maken?
 
Ik zal het vanavond proberen, ik heb het alleen nog gezien op die steen. Is het handig om die even goed schoon te schrobben?
 
Zou kunnen en dan nog ff laten koken voor de zekerheid want is maar raar spul zo te zien.
 
Ja ik schrok er ook een beetje van..Ga ik doen!
 
Lijkt me wel penseelalg toe hoor. Vreemde kleur moet ik zeggen. Zie ook graag een betere foto.
Wellicht is 11 uur licht wat veel. Ik zou denk ik max 8 a 9 uur de lampen aan doen.
Heb je verder nog algen?? En wat zijn je waterwaarden??
 
8 a 9 uur vind ik wel echt heel erg weinig. Dan zie ik mijn vissen nauwelijks? Het zal vast wel beter zijn tegen de algen maar mensen om mij heen hebben de bak vaak veel langer aan dan ik. Maar die hebben geen last van algen dus ik zal de tijd wel wat korter zetten. Ik heb verder ook wel een ander alg, foto zit erbij. Waterwaarden kan ik zelf niet meten, zo ik even naar de LFS moeten. Die willen mij dan vast van alles verkopen maar ik heb toch geen geld;).

967899_0_82_cam00360.jpg


492577_0_82_cam00361.jpg


Deze algen heb ik al heel lang, zitten voornamelijk op dit plantje.
469853_0_82_cam00362.jpg
 
Iemand??
 
Geen idee...zit het alleen op die steen ?
 
Ja het zit.tot.nu toe alleen op die steen ja
 
De alg op dat rode plantje lijkt iets van Staghorn alg en wijst waarschijnlijk op een gebruik aan iets want rode planten zijn over het algemeen wat lastiger te houden vanwege hun voeding.
Eventueel wat meer verversen zou ook geen kwaad kunnen of doe je dat met regelmaat voldoende?
 
Zou de steen goed schoonmaken en even in kokend water leggen.
 
@Seabait Ja ik ververs nu wel 1 keer in de week 30-40% sinds ik wat meer last heb van algen. Ja en dat er een gebrek is geloof ik best, maar ik heb eigenlijk weinig zin om allerlei middeltjes in het aquarium te gaan doen.

En ik ga zeker de steen even schoonmaken en koken.
 

Terug
Bovenaan