Rob's fotohoekje (Rob Olivier)


R

Rob Olivier

Guest
Na zo goed als alleen maar ervaring te hebben opgedaan met cichliden (en dat grotendeels lang geleden) wil ik het nu over een andere boeg gaan gooien. Ik heb mijn aquarium opnieuw ingericht met meer planten en ga me richten op diverse soorten Zuid Amerikaanse vissen.
Het is een bak van 160x60x60 (Akvastabil Fusion 160), de filtratie vind plaats door een buitenfilter (JBL e1901) en de verwarming door 2 150W Eheim Jäger verwarmingselementen. De verlichting bestaat uit JMB LED Community 45W/150cm 4w/1r 8000 Kelvin met controller. Op de bodem gebruik ik filterzand. Om de KH en pH wat naar beneden te krijgen en het water wat "natuurlijker" te kleuren heb ik turf aan het filter toegevoegd.
Het plantenbestand lijkt op onderstaande foto wat karig maar daar komt nog verandering in. Tegen de achterwand achter het kienhout staan nog wat planten (naar verluid snelgroeiers) die nog de hoogte in moeten en ik verwacht binnenkort nog wat hoge planten die ik vandaag besteld heb. Ook drijven er nog wat drijfplanten in die op de foto nauwelijks zichtbaar zijn.

Akvastabil Fuision 160-20170320-1.jpg


Het vissenbestand bestaat sinds vorige week uit een schooltje van 20 Hyphessobrycon pulchripinnis (Citroentetra's) en een schooltje van 12 Corydoras sterbai. Het zijn allemaal nog jonge vissen.
Ik wil dit bestand binnenkort nog uitbreiden met een paartje Farlowella's en als de planten wat hoger gegroeid zijn en/of de drijfplanten wat meer beschutting geven een schooltje van 15-20 Carnegiella strigata (Marmerbijlzalm).

De twee eerste foto's van de Corydoras sterbai. Wat een leuke vissen zijn dat! :) Van de Citroentetra's heb ik helaas nog geen behoorlijke foto kunnen schieten maar dat komt vast nog wel.

Corydoras sterbai-20170320-1.jpg


Corydoras sterbai-20170316-1.jpg
 
Mooi, hoor!
 
Erg mooie plaatjes Rob.
 
mooi geschoten hoor en zijn zeker leuke vissen

groet
jaap
 
Mooie foto's!
 
Vandaag heb ik een Farlowella gekocht. Het was de laatste maar ik heb er nog bij besteld. Ook is het nog maar een jong diertje van een paar centimeter lang.
Ik heb hem gekocht als Farlowella acus maar aangezien die naamgeving foutief lijkt te zijn hou ik het maar op Farlowella sp. De exacte soort zal wel moeilijk te achterhalen zijn. Hij is afkomstig uit Venezuela.
Gelukkig ging hij gelijk er even mooi voor liggen en kon ik een foto maken.

Farlowella sp-20170316-1.jpg
 
Nog maar een foto van de Farlowella omdat ik het zo'n leuk beestje vind.
Hij is eigenlijk best wel redelijk actief. Ik had gedacht dat ik dat kleine visje voorlopig niet terug zou zien maar ik zie hem toch regelmatig ergens liggen of rondzwemmen (voor zover je het zwemmen kunt noemen). :)

Farlowella sp-20170327-1.jpg
 
Bij het zien van je foto's vraag ik me eerder af waarmee je fotografeert in plaats van dat ik benieuwd ben naar je aquariumtechniek.

Edit: Ow, ik zie het al: Canon EOS 5D Mark III
Nice! :thumbs:

Dan doe je er vast meer mee dan alleen je aquarium fotograferen :book:
 
Fotografie is een andere hobby van me, of liever gezegd een passie. Voornamelijk natuurfotografie. Maar het aquarium is natuurlijk ook een mooi onderwerp voor de fotografie al is het wel een aparte tak van de sport, er valt nog veel voor me te leren.
 
Ziet er schitterend uit. Aquarium maar foto's ook.
 
De Citroentetra's zijn ondertussen al aardig gegroeid en komen op kleur.

Hyphessobrycon pulchripinnis-20170411-4.jpg


Ik heb ook drie halfwas Farlowella's bijgekocht.

Farlowella sp-20170411-1.jpg
 
Fotografie is een andere hobby van me, of liever gezegd een passie. Voornamelijk natuurfotografie. Maar het aquarium is natuurlijk ook een mooi onderwerp voor de fotografie al is het wel een aparte tak van de sport, er valt nog veel voor me te leren.
En.... inderdaad, dat is te zien! Prachtige foto's van wat zeker een evenzo mooie bak gaat worden!
 
Mooie bak en inderdaad prachtige foto's! :foto:
 
hele mooie foto's en het aquarium mag er ook zijn.
 
Ik heb gisteren ook nog een schooltje Marmerbijlzalmen (Carnegiella strigata) toegevoegd zodat de oppervlakte ook bezet wordt. Ik heb ze altijd al eens willen hebben maar het was er nog nooit van gekomen. Leuke visjes! :)

Carnegiella strigata-20170412-2.jpg
 
Dank je John. :)
 
Mooi! Wat voor camera gebruik je? :foto:
 
Dank je! Ik gebruik een Canon EOS 5D mk III.
 

Terug
Bovenaan