Ritueel voorbereiden voer voor garnalen


Niwla

Well-known member
Lid geworden
29 december 2015
Berichten
1,699
Locatie
Groningen
Afgelopen week kwam ik deze video tegen en gaf me nog wel behoorlijk te denken: zijn er mensen die zo ver gaan in het voorbereiden van voer voor hun garnalen als in onderstaande video ?



Zelf gooi ik m'n bladeren er rechtstreeks vanuit de verpakking en ander voer (komkommer, tomaat, aubergine, sla e.d.) er eigenlijk zonder voorbereiding in. Omdat de populatie in 1 van mijn bakken behoorlijk stil staat ga je aan alles twijfelen. Voeding is er in mijn geval 1 van.
 
Tja, hoever kun je gaan vraag ik me dan af. Groente spoel ik even af en dat gaat dan aan een vorkje de bak in. Bladeren doe ik even in kokend water en laat dit afkoelen en na 1 dag doe ik het erin omdat het dan iets is voorgeweekt. Maar eigenlijk doe ik het niet voor gif of bacterien die op het droge blad zitten maar meer om het wat zachter in de bak te kunnen doen. Verder heb ik er nog nooit problemen mee gehad maar bij vers blad zou ik het wel goed even afspoelen.
 
Laat me raden, deze persoon zweert ook bij een indraaiperiode van 3 maanden.
 
Laat me raden, deze persoon zweert ook bij een indraaiperiode van 3 maanden.

het is wel iemand met een zeer populair youtube-kanaal, niet onverdienstelijk kweekt en waar ik al veel van geleerd heb en veel inspiratie vandaan haal, dus in mijn ogen is het niet de eerste de beste malloot :p
 
Laat me raden, deze persoon zweert ook bij een indraaiperiode van 3 maanden.
Toevallig niet :)
Hij heeft onlangs een video online gezet van een nieuwe bak, waarin hij zegt binnen twee dagen de garnalen erin te doen. Hierin heeft hij wel een al gebruikte sponsfilter uitgeknepen.

Wat betreft de groente, ik weet niet waar hij het vandaan heeft of dat het misschien eigen kweek is? Ik voer eigenlijk alleen groente die eerst gekookt zijn, ik neem aan dat dan ook al het verkeerde wel dood is?
 
Ook heeft hij een keer een video gemaakt van hoe hij een bak opstart. eerste twee weken 24/7 verlichting aan boven de bak en de algen en slakken lekker laten groeien. Wel wekelijks water verversen. Daarna verlichting naar normaal ritme en 3 van de 4 ruiten schoonmaken. Laatst heb ik ook op die manier mijn kreeftenbak gestart. Had niet het idee dat daardoor sneller of beter ging maar het was een keer wat anders :)

Ik heb tot nu toe eigenlijk nog nooit groente voorgekookt vóór ik het in de bakken deed.:eek:
 

Terug
Bovenaan