Rio400 Zuid Amerikaans (Jesse230700)


Jesse230700

Well-known member
Lid geworden
27 mei 2016
Berichten
60
Leeftijd
23
Locatie
Buitenpost
Welkom in mijn foto album.

Even voorstellen:
Mijn naam is Jesse, 16 jaar en houd sinds Februari vorig jaar aquarium.

Ik ben begonnen met een aquarium van 60 liter, met vissen uit alle wereld delen er in. Dit werd al gauw te klein natuulijk... Na vele aquaria verder, heb ik nu een Rio400 die Zuid Amerikaans gericht is. Zuid Amerika is toch wel mijn favoriete biotoop, omdat je veel keus hebt & er verschillende soorten biotopen te vinden zijn.

Mijn favoriete vissen zijn toch wel de dwergcichliden. Ik ben ooit begonnen met een koppel M. Ramirezi, die ik ooit bij een aquarium die ik kocht er bij kreeg.

Mijn bestand op dit moment:
5x Biotodoma Cupido
1.1 Apistogramma cf. Pertensis
1.1 Dicrossus Maculatus
10x Nannostomus Beckfordi
Dit wordt volgend jaar nog bij gevuld:thumbs:

Hier onder zijn de foto's van mijn aquarium en vissen te vinden. Ik probeer jullie zoveel mogelijk up-to-date te houden!;)

IMG_201611318_095338.jpg


IMG_20161112_183504.jpg


IMG_20161112_183100.jpg


IMG_20161112_183052.jpg


IMG_20161107_214159.jpg


IMG_20161107_214400.jpg
 
Update:
Vandaag een aantal beukentakken met bladeren er aan toegvoegd. Geeft een stuk natuurlijkere uitstraling:).

Gisteren nog elzenproppen toegevoegd voor een donkere kleur in het water. Helaas laat de foto het heel anders lijken...

Al met al ben ik tevreden hoe de bak er nu bij staat!

IMG_201611331_074804.jpg


IMG_201611331_075225.jpg


IMG_201611331_075247.jpg


IMG_201611331_075016.jpg


IMG_20161126_194319.jpg


IMG_20161126_194442.jpg
 
Een zeer fraaie inrichting. Mooi gedaan!
Wat voor verlichting gebruik je eigenlijk?
 
Mooi aquarium Jesse!

Voornamelijk die D. maculatus zijn erg mooi op kleur zeg!

Ik heb je aquarium al vaak zien voorbijkomen op Facebook, goed bezig hoor!
 
Een zeer fraaie inrichting. Mooi gedaan!
Wat voor verlichting gebruik je eigenlijk?
Bedankt! Verlichting zijn 2 standaard TL buizen van Philips, met de kleur warm wit. Maar de kleur die je op de foto ziet komt totaal niet overeen zoals in het echt is. Helaas geeft mijn camera op de mobiel een totaal ander beeld. Volgend jaar ga ik over op LED:)
 
Mooie bak Jesse. Je cupido's zien er goed uit. hoe lang blijven die takken goed in je bak denk je? Heb je bewust weinig planten in de bak staan?
 
Mooie bak Jesse. Je cupido's zien er goed uit. hoe lang blijven die takken goed in je bak denk je? Heb je bewust weinig planten in de bak staan?
Bedankt Marco S! Takken blijven redelijk lang goed, ik denk ongveer een half jaar, kan ook langer zijn. Ik heb met zin weinig planten omdat er in de amazone ook niet veel planten leven in een 'black water' river. Cupido's zagen toen ik ze had gekocht er niet heel goed uit... Maar met goed voedsel en veel waterwissels is het alweer een stuk beter.:D
 
Schitterend :smitten: ik moet het toch ook eens gaan proberen met die Beukentakken erin, dat zal bij mij ook een upgrade wezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Knip je die beukentakken gewoon van de bomen of heb je speciaal adresje daarvoor?
 
Lekker veel zwemruimte maar oogt toch wat meer gesloten door die takken.
 
Erg mooi. Heeft toch wel wat een aquarium met veel hout.
Waarom heb je de beukentakken eerst laten drogen?
Deze logica ontgaat mij.
 
update:
Kogel is door de kerk: ik ga over op een Rio Tapajos biotoop. Nu zoeken naar veel info over deze rivier.

De vissen die ik nu heb blijven:
5x Biotodoma Cupido
1.1 Apistogramma cf. pertensis
1.1 Dicrossus Maculatus
10x Nannostomus Beckfordi

Hier komt sowieso nog bij:
10x Nannostomus Beckfordi
Een aantal Copella Arnoldi.

Tips mogen altijd nog gegeven worden. Zoals ik weet komen alle genoemde vissen voor in de Rio Tapajos?

Inrichting wordt ook veranderd & het "Blackwater" gaat weg.

Als iemand nog tips heeft mogen die altijd gegeven worden.
 
Erg mooi. Heeft toch wel wat een aquarium met veel hout.
Waarom heb je de beukentakken eerst laten drogen?
Deze logica ontgaat mij.

dit zou ik ook graag willen weten ! een super mooi effect maar geven ze ook nog kleur af in het water?
 
Erg mooi. Heeft toch wel wat een aquarium met veel hout.
Waarom heb je de beukentakken eerst laten drogen?
Deze logica ontgaat mij.
dit zou ik ook graag willen weten ! een super mooi effect maar geven ze ook nog kleur af in het water?
zodat alle verkeerde stoffen er uit zijn. Dit is mij in ieder geval verteld :). Het geeft naar mijn weten geen kleur af aan het water.
 

Terug
Bovenaan