rio parana drainage biotoop


D

Dravik2

Guest
aangezien ikzelf opzoek ben gegaan naar een echt biotoop en natuurlijk veel meer heb gevonden dan de soorten die ik zelf in mijn bak wil hebben dacht ik laat ik de info over dit biotoop eens met jullie delen misschien dat ooit iemand er nog wat aan heeft :).

deze info komt van de site gbif.org

Rio Parana drainage
Locatie: Rio Parana drainage, Arroyo Aguapey, brug op route 1 in de buurt van Coronel Bogado, Paraguay
Gps co�rdinaten : -27.1383, -56.2928
Vangst methode: sleepnet
Veld nummer: PAR-98-07
Opmerkingen: overstroomd beekje, donker bruin water met wat stroming, gras en gramalote(waarschijnelijk: Echinocloa polystachya)

Eigen verzamelde informatie
Weer:linkje
Langste dag van het jaar: 11:47
Kortste dag van het jaar: 12:28
Het Verschil tussen de langste en kortste dag is dus maar 41 minuten.
Op de overstroomde oevers staan naast gras en gramalote ook nog struiken dus er zal ook wat blad liggen in de omgeving zijn geen echte bomen te vinden dus er zullen niet veel wortels en takken in het water liggen.

De vis soorten die er voor komen heb ik gesorteerd op minimum bakmaat. niet alle hieronder genoemde soorten zijn te verkrijgen denk ik maar ik dacht ik zet ze er toch even neer

60cm
Apistogramma borelli (een goed koppel)
Corydoras hastatus
Hypoptopoma inexpectatum
Hemigrammus tridens
Phenacogaster tegatus

80cm
Aphyocharax rathbuni
Moenkhausia sanctaefilomenae
Hemigrammus ulreyi

100cm
Cyphocharax spilotus
Pyrrhulina australis
Laetacara dorsigera
Apistogramma borelli (harem 1m/3f)
Hyphessobrycon eques
Apistogramma trifasciata

120cm
Poptella paraguayensis

180cm
Gymnogeophagus balzanii

200cm
Leporinus lacustris
Steindachneria brevipinna

250+ cm
Acestrorhynchus pantaneiro
 
Oud berciht, maar zeker interessant!
Zat zelf te kijken naar een biotoop met Aphyocharax rathbuni als middelpunt.
I.i.g thanks voor de info! :thumbs:
 
Oud berciht, maar zeker interessant!
Zat zelf te kijken naar een biotoop met Aphyocharax rathbuni als middelpunt.
I.i.g thanks voor de info! :thumbs:
Kan je zeggen dat dit hele gave visjes zijn! Hier ook een tijdje gehad, maar had een te open inrichting waardoor ze niet altijd even mooi op kleur waren
 
wow nog nooit gehoord van Poptella paraguayensis. Maar is 1,20 niet een beetje klein voor een schoolvis die 12cm wordt?
 
ik was mijn oude biotoop info weer eens aan het terug zoeken omdat ik van plan ben een groter biotoop op te zetten rond deze locatie nu ik een eigen huisje heb.
En ik zie dat er wat van de info in mijn start post niet klopt
kortste dag van het jaar: 10.26
langste dag van het jaar: 13.52
verschil tussen de langste en kortste dag van het jaar 3:26
de verkeerde daglengte komt van een peru biotoop die ik toen ook aan het onderzoeken was :p

ps het biotoop zal zoals de plannen nu zijn een bak van 180cm met een diep en ondiep gedeelte worden
het water niveau zal fluctueren om een regen en droog seizoen te simuleren met hoge en lage waterstand
ook zal een volledig biotoop correcte daglengte gedurende het jaar :D
en regen simulatie worden gemaakt

(het duurt gok ik nog wel een half jaar tot een jaar voor deze bak volledig draait maar als ik er mee bezig ga zal ik een album bij gaan houden)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan