Rio 400


K

Korbes

Guest
Heb pas geleden een rio 400 gekocht. Ik ken dit model alleen met 2 lichtbalken met ieder 2 tl buizen erop, dus 4 tl buizen totaal. Alleen deze heeft maar 1 lichtbalk in het midden met 2 tl5 buizen totaal. Is dit een ouder model ofzo of heeft de vorige eigenaar eraan geknutselt?
Iemand bekend ermee?
 
zover ik weet zijn de RIO 300/400 en VISION 450 allemaal met 2armaturen met aan elk armatuur 2 buizen... denk dat er dus aan geknutseld is.
 
Ja dacht ik ook. Ken ze alleen maar met 2 armaturen. Zelfs jaren geleden al.
Thanks voor je reactie
 
als je een leuke planten bak wilt zou dat wel zwaar piep zijn. dan kom je aan licht tekort.

zoniet zie ik er verder niet zoveel problemen in.
 
is er wel geweest de uitvoering met 1 balk maar dacht dat dat de T8 uitvoering was
JUWEL-FLAPPEN-SET-RIO-150-x-50------93975-JUWEL-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg

waarschijnlijk is de bak al op leeftijd
foto van de bak leert meer

groet
jaap
 
Dank jullie voor de reacties jongens. Ik ga straks later in de ochtend een foto van de bak en lichtbalk maken en uitvogelen hoe ik het hier upload. En ik ben van plan er een discus bak van te maken en niet zo'n hele drukke planten bak. Natuurlijk wel wat planten. En ik zie hier en daar van die led balken voor aquaria die van die uitschuifbare uiteinden heeft. Zag er bijvoorbeeld 1 waarvan de led rij in het midden zo"n 80cm is maar je kan de uiteinden dus uitschuiven tot 150cm maar weet niet of je hem bij deze bakken erin kan hangen en of de klepjes van de rio dan nog goed sluiten. Kent iemand die dingen?
 
dit is ook een mooie optie https://www.aquaria-shop.nl/NIEUW-H...roduct/hvp-goldline-aquarium-led-1450-mm.html
ter vervanging van de tl kun je gewoon de juwel licht balk behouden
of deze https://www.heems.nl/aquatlantis-easy-led-verlichting/ zelfde verhaal ook toepasbaar in de juwel houder

groet

jaap

Ja vooral die van Heems ken ik maar al te goed. Ik woon daar om de hoek. Alleen beetje prijzig allemaal.
Ik word tureluur van alle aanbod van leds voor aquaria op internet. Wie kent er een oplossing welke wat goedkoper is?
Of wat is het goedkoopst mogelijke oplssing voor wat meer licht in mn bak?
 
tja led is inderdaad prijzig ten opzien van tl verlichting in aanschaf
meer licht nog en t5 balk er bijzetten rond de 128,50 euro te verkrijgen en deze er bij en
JUWEL-FLAPPEN-SET-RIO-150-x-50-3flappen----%2893990--%29-JUWEL-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg

a 48,75 en klaar
ander optie de verlichtings-balken vervangen voor dit
Me5eKzCjSlXgVZqS3XzHWeQKDdGhtaPt.jpeg
en daar jmb led balken aan maken maar das echt een stap verder
lid benvo kan dat veel beter toe lichten:!

groet
jaap
 

Terug
Bovenaan