Rio 300 met fancy's


C

CHIEL911

Guest
Hallo allemaal.

Hierbij laat ik mijn aquarium zien.

Het is een juwel rio 300.

Er zitten op het moment 8 fancy in.
De vissen zijn allemaal rond 10cm behalve de kleine ruykin.

1 lionhead ranchu
szJ0renjf1hXxeaHFduvpdqOFxrV2J6Y.jpeg


1 ranchu
szJ0renjf1hXxeaHFduvpdqOFxrV2J6Y.jpeg


1 calico oranda
szJ0renjf1hXxeaHFduvpdqOFxrV2J6Y.jpeg


1 black oranda
szJ0renjf1hXxeaHFduvpdqOFxrV2J6Y.jpeg


2 ruykins
szJ0renjf1hXxeaHFduvpdqOFxrV2J6Y.jpeg

szJ0renjf1hXxeaHFduvpdqOFxrV2J6Y.jpeg


1 pearlscale crownhead
szJ0renjf1hXxeaHFduvpdqOFxrV2J6Y.jpeg


1 vlinderstaart
szJ0renjf1hXxeaHFduvpdqOFxrV2J6Y.jpeg


en er zitten 4 kleine ancistrus in
szJ0renjf1hXxeaHFduvpdqOFxrV2J6Y.jpeg



Er staat nu 1 jbl e1500 pomp op maar komt er nog 1 op.

Er staat ook 1 lucht pomp van 550 l/u op.
1 bruisteen van 1 meter
en 2 kleine bruisstenen verstopt in de ornamenten

Ik voer ze 4x per dag een kleine hoeveelheid uit een mix van:
hikari color enchancing
hikari balance
hikari sinking goldsih excel
hikari lionhead

En dan om de 3 dagen 1 blokjes dieprvries voer:
bloodworm
brine shrimp
tubifex

Ik geef ze 2x per week doperwten.

En voor de ancistrus algentabletten en af en toe komkommer.


De verlichting bestaat uit 2x juwel color en 2x juwel daylight
en 3x een RGB ledmodule als nachterverlichting.


Zo ziet mijn bak eruit.
szJ0renjf1hXxeaHFduvpdqOFxrV2J6Y.jpeg



fm59pl.jpg


Hij zag weer eens eten.
szJ0renjf1hXxeaHFduvpdqOFxrV2J6Y.jpeg


En nog meer eten.
szJ0renjf1hXxeaHFduvpdqOFxrV2J6Y.jpeg


Die word later cheerleader.
szJ0renjf1hXxeaHFduvpdqOFxrV2J6Y.jpeg
 
Tja, wat zal ik zeggen :)
Het is niet mijn smaak, veel teveel gedoe in de bak, maar ik snap dat je het leuk vind hoor.

Heb je niet wat veel vis voor je 400 liters bruto? Ze zien er wel goed uit moet ik zeggen.
 
Uh, een aparte bak moet ik zeggen, maar smaken verschillen natuurlijk, wel erg kleurrijk.
 
Ook niet mijn smaak, maar das persoonlijk.
Je zit op de max wat betreft de hoeveelheid sluiers, ik zou persoonlijk 1 of 2 exemplaren een ander onderkomen geven om wat meer op save te spelen.
Ook ben ik benieuwd naar de temperatuur van het water aangezien de ancistrus een hogere temperatuur prefereert dan de sluiers, dus 1 van de 2 soorten wordt qua temperatuur niet goed gehouden.

Je sluiers zijn wel mooie vissen! :thumbs:
 
Ik houd ze op 22 graden
 
Echt een aziatische bak. ;) Maar veel Amerikanen houden ook wel van sluier Goudvissen in een bak met veel kitsh.

In Nederland zie je dit zelden.
 
Prachtige vissen, Lippie en Snowy geweldig.
 
De ornamenten zijn niet echt zijn smaak, maar dat is ieder zijn eigen mening,h� ;)
 
Ik zou de ancistrussen een ander onderkomen geven, ze zitten eigenlijk te koud in je bak. Volgens sommigen misschien nog op de ondergrens, maar naar mijn mening te koud.
En voor je sluierstaarten zit je eigenlijk weer net op de bovengrens van wat goed voor ze is.
Mijn advies zou dan ook ,in het belang van de vissen, zijn om de ancistrussen een ander onderkomen te geven en de temperatuur dan wat omlaag te brengen.
 
My goodness alle vissen nog een naam ook :X

Tja, over smaak valt niet te twisten, als je maar goed voor die beesies bent :) :thumbs:

Aan de inrichting te zien ben je nog vrij jong schat ik zo :) Je hebt in ieder geval wel de techniet goed voor elkaar, want een externe pomp is al heel wat beter dan een intern ding, hoewel die van Juwel best redelijk zijn, maar dit soort vissen geven veel rommel.
 
Ferme bak. Alleen, ik zou de plastik planten vervangen door echte planten zoals bv Vallisneria Asiatica, zou er prima in passen :)
 
Over een jaar is de helft dood, of zwemt onderste boven.

Te veel vis.
Ancustrussen horen er niet tussen.
Decoratie is niks voor goudvissen aquaria.

Blijkbaar is het je eerste goudvissen aquarium en je hebt er energie in gestoken, maar helaas in de verkeerde zaken.
 
Tom_ zei:
Over een jaar is de helft dood, of zwemt onderste boven.

Te veel vis.
Ancustrussen horen er niet tussen.
Decoratie is niks voor goudvissen aquaria.
+1
De calico oranda is gisteren zo goed als dood verklaard zag ik op Facebook.
Edit: Is al dood lees ik net.
 
Tom_ zei:
Over een jaar is de helft dood, of zwemt onderste boven.

Te veel vis.
Ancustrussen horen er niet tussen.
Decoratie is niks voor goudvissen aquaria.

Blijkbaar is het je eerste goudvissen aquarium en je hebt er energie in gestoken, maar helaas in de verkeerde zaken.

Ja maar geef toe, er zijn mensen die veel slechter van start gaan. :)

De ancistrussen horen er inderdaad niet in thuis omdat o.a. ze qua temperatuur al niet matchen met goudvissen.

Qua vissen zou het bv beter zijn om te beperken tot max 4 stuks en als de decoratie echt niet moet...hoe minder decoratie hoe meer water en zwemruimte voor de vissen want zij zelf hebben er inderdaad weinig of niks aan.
 
remcovoortman zei:
Tom_ zei:
Over een jaar is de helft dood, of zwemt onderste boven.

Te veel vis.
Ancustrussen horen er niet tussen.
Decoratie is niks voor goudvissen aquaria.
+1
De calico oranda is gisteren zo goed als dood verklaard zag ik op Facebook.
Edit: Is al dood lees ik net.
Die zag er al slecht uit op de foto's. Dus te verwachten.
 
Dat is een feit inderdaad :D

Maar jammer vind ik het wel van die vissen.
 
Tom_ zei:
Dat is een feit inderdaad :D

Maar jammer vind ik het wel van die vissen.

Ja, maar we kunnen niet meer doen dan de eigenaar hiervan op de hoogte stellen, en hopelijk dat het dan doordringt dat het zo niet verder kan.
 
Botia zei:
Echt een aziatische bak. ;) Maar veel Amerikanen houden ook wel van sluier Goudvissen in een bak met veel kitsh.

In Nederland zie je dit zelden.

Tja in nederland zie je een kom met een drijfende goudvis :D
 
Nekko zei:
Botia zei:
Echt een aziatische bak. ;) Maar veel Amerikanen houden ook wel van sluier Goudvissen in een bak met veel kitsh.

In Nederland zie je dit zelden.

Tja in nederland zie je een kom met een drijfende goudvis :D

Degene die die dingen doen, weten gewoon niet beter.

Meestal weten de eigenaars het gewoon niet, omdat ze hiervan niet ingelicht worden door de verkopers van de goudvissen.

De verkopers die knikken altijd maar ja, om zo nog meer te kunnen verkopen. (er zij er natuurlijk ook bij die dat niet doen, maar dat zijn er dan toch ook heel weinig)
 
remcovoortman zei:
Tom_ zei:
Over een jaar is de helft dood, of zwemt onderste boven.

Te veel vis.
Ancustrussen horen er niet tussen.
Decoratie is niks voor goudvissen aquaria.
+1
De calico oranda is gisteren zo goed als dood verklaard zag ik op Facebook.
Edit: Is al dood lees ik net.

Dat is niet al te best. :stom:

Zijn nochtans mooie beestjes.

Goudvissen worden vaak beschouwd als de beginnersvissen (en meestal door de verkopers), maar dat is helemaal niet. Toch zeker niet als je het in aquaria wilt houden.

Maar ze horen nog altijd het beste in een vijver thuis ;).
 
spongebob is vandaag verhuist

PdkQ21oX0cZ2WbKLjnlIg-w6pTHm_caK.jpeg


de calico is waarschijnlijk overleden aan zn wond die hij denk ik heeft opgelopen aan de ananas
 
Tja ananassen zijn wel stekelig hehehehe ;) . Maar zonde van je vis altijd jammer
 
Ik ben wel heel erg benieuwd naar wat er met het visbestand gaat gebeuren. Daar hoor ik al een tijdje niets meer over.
 
de kleine ruykin staat te koop en voor de ancistrus ga ik kijken of ik ze kan verkopen
 
Ja, bij ornamenten moet je natuurlijk altijd oppassen.

Zelf ben ik er niet zo een voorstander van.
 
daarom heb ik het er ook uit gehaald

en ik kwam deze foto tegen en die vond ik heel gaaf ingericht
vandaar dat wat anders wilde

ttis5hyaWvhQfCrrceXIgI1_YoAsWYF3.jpeg
 
Dat was een goede keuze om het er uit te halen!

Die ziet er inderdaad wel heel leuk uit, kan je zelf ook eens proberen na te maken ;)

Kan je eerst wat kladwerk van maken, en alle spullen bijeenzoeken die je nodig hebt, en dan aan je kunstwerk beginnen.

Wel nooit dingen overhaasten, geduld is een mooie zaak.

Als je nieuwe idee�n hebt, of je hebt al spullen gevonden die je zou willen gebruiken voor een nieuwe, betere inrichting, laat ze achter!
 
Top dat je wel met het visbestand bezig bent. Ik hoop dat het je lukt om de bak vergelijkbaar in te richten als op de foto die je liet zien. Is een mooie inrichting.
 
Volgens mij zijn dat ook allemaal nep planten. Je zou ook kunnen gaan voor echte planten. Vallisneria is bijvoorbeeld een mooie plant welke wel wat weg hebben van de planten rechts en links in het voorbeeld. Dit zijn ook makkelijke planten welke de sluierstaarten wel met rust laten.
 
is een mooie plant ja
maar heb die in het verleden al is gehad was na een kleine 2weken al helemaal kaal
maar omdat ik zo veel bubbles heb denk ik dat echte plant niet echt veel kans krijgen
 
Met die harde kunststof nepplanten is het wachten op problemen idd,zeker die lichtgroene compacte dingen in het midden.
Er zijn tegenwoordig mooie van zijde oid,bijna niet van echt te onderscheiden en veilig voor de vissen.
 
inmiddels is de klein ruykin weg en heb ik goedkoop een gloednieuw uitziende rio 400 kunnen kopen
Pb06-I7eBAmgR5SiYURhoZClyPPSwoRC.jpeg
 

Terug
Bovenaan