Rio 240 Tanganyika


Ik heb ook nooit gezegd dat je het NIET MAG doen, ik raad het enkel af en geef ook de reden aan waarom ik het afraad.
Dit is een handleiding voor mensen die epoxy willen gebruiken en niet goed weten waarop of waaraan, niet meer maar ook niet minder.

Als jij je goed voelt om toch te luisteren naar de "experten" van die producten moet jij dit weten, hierin ben je natuurlijk volkomen vrij.
 
Ik heb ook nooit gezegd dat je het NIET MAG doen, ik raad het enkel af en geef ook de reden aan waarom ik het afraad.
Dit is een handleiding voor mensen die epoxy willen gebruiken en niet goed weten waarop of waaraan, niet meer maar ook niet minder.

Als jij je goed voelt om toch te luisteren naar de "experten" van die producten moet jij dit weten, hierin ben je natuurlijk volkomen vrij.
How sorry luc helemaal niet bedoeld om jou aan te vallen hoor, ik werk dagelijks met producten die in een labo getest zijn dus door de ervaring daarmee vertrouw ik de bijsluiter enigzins wel. heb enkel voor de zekerheid gebeld naar de makers van het product en volgens mij de gene met de ervaringen ermee. heb de temperatuurmeter en vochtigheidsmeter bij de bak gezet en heb dus constant geweten wat de rv was en de temp.

Nogmaals niets persoonlijk hoor.
 
goh weet niet meer op welk forum ik ze gelezen heb maar bodemglas dat breekt omdat erzand onder de tempex lag en van die dingen alsook een filterkoppeling die los springt wanneer er niemand thuis. zou het niet graag meemaken ;)

Nooit last van gehad. Als het goed is, is glas harder dan tempex en worden de korrels in het tempex gedrukt. Ruim 10 jaar verschillende bakken, sommige met indrukwekkende stenen erop... Nooit een probleem gehad.

Mooie achterwand. Ik smeerde de tegellijm er altijd met een grove kwast op. Lekker smeerboel. Dan laten drogen en 2-3 lagen exopy (heb je ook de achterkant ingesmeerd?) . Inderdaad zal de wand dan donkerder gaan kleuren. Maar is mooi gelukt!!

Ben je al uit jouw bestand. Een klein blijvende Julidochromis kan makkelijk, similis of multi's zijn erg leuke vissen. Met de 1e heb ik gekweekt, vooral geselecteerd op mooie strepen! Ik zou in een 121 eerder paracyps dan cyps gaan houden. Let bij paracyps wel op of je grotten of spleten gaat maken/gebruiken, komen bij gedimd licht veel beter uit. Afhankelijk van de soort.
Maar die similis is een felle rakkel, maar echt leuk om naar te kijken (ik had volgens mij een kleine 100 slakkenhuisen), de Neothauma's zijn dan de mooiste, maar eerst escargos eten en dan goed schoonmaken is dubbel plezier.

Veel plezier met jouw bak!

(trouwens wel eens een bevestigingsklem in het aquarium van de uitstroom slang van een pomp losgesloten 's nachts... ik dacht wat hoor ik.. water langs de trap naar beneden.. Was een mooi fonteintje wat uit de bak spoot. Gelukkig is mijn vrouw niet wakker geworden ;-) )
 
Nooit last van gehad. Als het goed is, is glas harder dan tempex en worden de korrels in het tempex gedrukt. Ruim 10 jaar verschillende bakken, sommige met indrukwekkende stenen erop... Nooit een probleem gehad.

Mooie achterwand. Ik smeerde de tegellijm er altijd met een grove kwast op. Lekker smeerboel. Dan laten drogen en 2-3 lagen exopy (heb je ook de achterkant ingesmeerd?) . Inderdaad zal de wand dan donkerder gaan kleuren. Maar is mooi gelukt!!

Ben je al uit jouw bestand. Een klein blijvende Julidochromis kan makkelijk, similis of multi's zijn erg leuke vissen. Met de 1e heb ik gekweekt, vooral geselecteerd op mooie strepen! Ik zou in een 121 eerder paracyps dan cyps gaan houden. Let bij paracyps wel op of je grotten of spleten gaat maken/gebruiken, komen bij gedimd licht veel beter uit. Afhankelijk van de soort.
Maar die similis is een felle rakkel, maar echt leuk om naar te kijken (ik had volgens mij een kleine 100 slakkenhuisen), de Neothauma's zijn dan de mooiste, maar eerst escargos eten en dan goed schoonmaken is dubbel plezier.

Veel plezier met jouw bak!

(trouwens wel eens een bevestigingsklem in het aquarium van de uitstroom slang van een pomp losgesloten 's nachts... ik dacht wat hoor ik.. water langs de trap naar beneden.. Was een mooi fonteintje wat uit de bak spoot. Gelukkig is mijn vrouw niet wakker geworden ;-) )

Leuke reactie! ondertussen staat er al water in en is de bak aan het indraaien. de achterkant is niet behandeld met tegellijm nog epoxy. de wand is helemaal rondom afgekit dus water achter de wand zal heus wel meevallen (als mijn kit-kunsten toch goed zijn .

Bestand word ongeveer volgende:

groep similis
paar julidochromis ornatus (ik blijf de marlieri nog altijd de mooiste vinden)
een solo a calvus
een klein groepjes syno's

van de paracyps ben ik af gestapt.

de lampen zijn onderweg en dim ik met pvc buizen, eerst nog experimenteren met de welke en hoeveel ze gedimd worden.
Ik heb meer dan honderd escargots in de bak liggen dus dat zit wel goed denk ik.
 
http://[URL=http://s349.photobucket.com/user/Kevin_Seels/media/IMG_0991_zps0lygyzbp.jpg.html][ATTACH=full]236069._xfImport[/ATTACH]
[URL=http://s349.photobucket.com/user/Kevin_Seels/media/IMG_0991_zps0lygyzbp.jpg.html][IMG]http://i349.photobucket.com/albums/q372/Kevin_Seels/IMG_0991_zps0lygyzbp.jpg[/URL]
This is it! op foto lijkt de bak wel wat lichter dus in real life is hij donkerder dan hier lijkt. verlichting is oke maar nog niet helemaal mijn zin, zou graag nog wat extra licht tegen de voorruit hebben. een kwestie van gaatjes boren in het pvc zeker.
 
Heerlijke slakken bak!!!! Hoeveel similis heb je er in zitten? ERG gave soort, ik heb uren voor de bak gezeten. Kijken naar die kleine druktemakers. Als je er teveel hebt kun je eenvoudig de jongen uitvaneg (heb ik wel een handigheidje voor die ik zelf heb gebruikt/gemaakt)

dimde mijn bakken ook altijd met PVC. Gewoon kleinere stukken... Denk dat gaten niet gaan helpen..

Je hebt in ieder geval wel lekker gegeten!!
 
Haha, heb ze niet leeg gegeten hoor ;) gewoon leeg gekocht ;)
Er zit op deze moment nog geen vis in maar was al wel van plan om te beginnen met 8 similis, ze vermeerderen zz wel.

Heb in de buizen toch gaatjes geboord en moet zeggen dat het aardig werkt. het is nog geen 100% naar mijn zin maar dat zie ik wel weer als er vis in zit.
 
Vraagje: welke voeding kan ik geven, heb het dan vooral over droogvoer? jbl? sera?......
 

Terug
Bovenaan