Rio 240 borelli met Bujurquina oenolaemus


CheAad

Well-known member
Lid geworden
3 april 2017
Berichten
76
Leeftijd
32
Iemand enig ervaring met Bujurquina oenolaemus en of ze samen te houden zijn met een trio apistogramma borelli? Ik wil een paraguay biotoop op zetten. Had eerst Laetacara Dorsiger als medebewoner in gedachten, maar las ergens dat de Bujurquina oenolaemus ook aan 100 ltr al genoeg heeft. Verder vrij weinig info te vinden over dit visje.
 
Bujurquina oenolaemus lijkt mij niet geschikt om te combineren met Apistogramma borellii. Borellii zijn rustige kleine visjes, zou ik niet met zulke grote cichliden combineren in deze relatief kleine bak. L. dorsigera is wel een leuke combinatie met Borelli.
 
Ken de vis in kwestie niet, maar wat ik ervan lees lijkt me het geen top combo. Denk dat de borelli's onderdrukt gaan worden.

Een groep borelli's kan wel heel goed.
 
Een rio 240 is te klein voor de Bujurquina. Zal waarschijnlijk ook niet goed gaan icm borelli in zo'n bak.
 
Een rio 240 is te klein voor de Bujurquina. Zal waarschijnlijk ook niet goed gaan icm borelli in zo'n bak.

Ik ben het eens met je wat betreft de maat icm A. borelli die wss onderdrukt zal worden. Ik ben wel benieuwd waarom je een rio240 te klein vindt, uit ervaring? (Geen aanval hoor, maar omdat het er best stellig staat geschreven ben ik benieuwd naar je redenering, zeker omdat het best een bijzonder en weinig gehouden vis betreft.)

Qua temperatuur zou Laetacara curviceps beter bij Apistogramma borelli passen dan L. dorsigera. Maar die combinatie zou denk ik goed moeten gaan in 80 cm
 
Ik heb ze gehad, een groepje van 5 jonge dieren in een bak van 130 cm. Dat ging goed. Totdat er zich een paartje vormde. Die namen de hele bak in beslag (bodemoppervlak 130x60 cm). De Rio 240 heeft een veel kleiner bodemoppervlak. Dat zal dus niet goed gaan met andere vis (cichliden).

Borelli combineren met een Laetacara geeft waarschijnlijk veel beter resultaat, maar kan per vis verschillen (karakter).
 
Gister al even gereageerd maar om een of andere reden is dat antwoord weer verwijderd
@Mikyboy40 de laetacara dorsigera gaat qua water waarden perfect samen met de borellii aangezien deze elkaar in de natuur ook echt tegen komen

En in een 120cm bak die goed ingericht is kunnen ze ook samen worden gehouden (dat heb ik op dit moment ook en het gaat prima)
 

Terug
Bovenaan