Rio 180 richting zuid amerika


J

Jpauliss85

Guest
15342553072521805270819.jpg

na gedacht te hebben aan sluiers (gaat niet gebeuren) staat de rio 180 leeg en is het binnen filter eruit gehaald. Zojuist een JBL 902 besteld. nu gaan bedenken wat te doen qua inrichting, zat zelf te denken om te proberen bij zuid amerika in de buurt te blijven qua planten en later ook qua vissen. ik ben zoals te zien op de foto een beetje aan het rommelen met stukken houd die ik nog had liggen maar ik mis iets, ik denk nog een mooi center piece spiderwood bij te halen. iemand tips evenals ideeën qua planten. Vindt zelf de valisneria soorten bijvoorbeeld mooi maar dat is azie dacht ik?
Voorbeelden van ingerichte aquaria zijn ook zeker welkom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou stukken hout gaan zoeken die veel meer de hoogte ingaan, staat mooi en is een makkelijke opvulling.
 
Zou stukken hout gaan zoeken die veel meer de hoogte ingaan, staat mooi en is een makkelijke opvulling.
Het is inderdaad de bedoeling om wat extra hout bij te halen wat de hoogte in gaat, en dan denk ik dit midden achter te plaatsen.
 
Dat gaat al de goede kant op, een zand bodem een paar Echinodorus en een HN (Hydrocleys nymphoides) dan ben je al bijna klaar .
 
Dat gaat al de goede kant op, een zand bodem een paar Echinodorus en een HN (Hydrocleys nymphoides) dan ben je al bijna klaar .
Filterzand is onderweg, tenminste ala ik de app van de bezorger kan vertrouwen. Thanks voor de planten tip!
 
Filterzand is onderweg, tenminste ala ik de app van de bezorger kan vertrouwen. Thanks voor de planten tip!
Vergeet geen drijvers erbij te doen, dat vinden de dieren uit Z.Amerika meest wel prettig, b.v. Limnobium laevigatum, komen ook uit midden en zuid Amerika.
 
Zit nu te denken aan onderstaand, graag jullie visie/ideeen/tips.

Achtergrond:
Echinodorus bleheri
Echinodorus barthii
Vallisneria americana giganta

Middenzone:
Echinodorus harbich
Limnophila heterophyla

Voorzone:
Echinodorus magdalenensis
Echinodorus red devil

Drijfplant:
Hydrocley's nymphoides
 
De Vallisneria americana 'Gigantea' is natuurlijk een Aziatische plant, en de Limnophila heterophylla ook.
Ja van de vallisneria weet ik het. Maar vind het mooie plant (maar eigenlijk moet ik hier nog een vervanger voor zoeken) Limnophila heterophyla had ik niet gezien dat deze uit azie kwam,, heb deze gevonden in een plantenset voor een zuid amerika bioloog dus ging er gemakshalve van uit dat dit dan klopt.... niet dus...
 
Het maakt niet zo veel uit, zolang jij het maar mooi vindt staan daar gaat het uiteindelijk om, maar zou je het zuiver Amerikaans willen dan zouden deze afvallen.
 
Het maakt niet zo veel uit, zolang jij het maar mooi vindt staan daar gaat het uiteindelijk om, maar zou je het zuiver Amerikaans willen dan zouden deze afvallen.
Weet je wat het is ton. Hoeft voor mij niet zuiver Amerikaans te zijn. Wilde gewoon kijken of ik eruit kom komen. Visbestand nijgt ook naar amerikaans,tenminste kom steeds op vissen uit deze streek terecht dus wilde proberen er beetje bij in de buurt te blijven, maar voor de vissen zal het weinig verschil maken schat ik zo
 
Voor de vissen totaal niet en een Vallisneria is natuurlijk qua gezicht een schitterende plant daarvoor in een mooie grote groep.
 
Zou het voldoende zijn van allen 1 te halen om te beginnen? Van de drijfplantjes wel wat meer. Wil de bak ook niet gelijk te vol zetten..
 
Dat kan prima, de Vallisneria groeit vanzelf wel uit en zal je uiteindelijk moeten snoeien, en van de anderen kan je altijd nog bijhalen.
Of even een schaal tekening van je bak te maken, dan zie je soms snel of je er meer wilt of juist niet.
 
Al een tijdje verder nu, bakje draait nu een week of 6, bij deze een foto hoe het er nu uitziet

IMG_20180923_202306.jpg


Ook zijn de eerste bewoners geariveerd.
8 corydora sterbai
10 roodkopzalmen
 

Terug
Bovenaan