Rio 180 op een onderkast van een rio 125?


I

ies6abel

Guest
Hey,
Ik heb mijn moeder zover gekregen dat ik een rio 180 mag!
Dit weekend gaan we er waarschijnlijk eentje ophalen. Alleen hier zit geen onderkast bij. Onze buurman vindt het prima om alleen de rio 125 over te nemen, zonder onderkast. Dus dan heb ik daarna een rio 125 onderkast, en een aquarium van een rio 180. Nou zat ik te denken, misschien kan ik op de onderkast, van de rio 125, een plank leggen die de lengte en de breedte heeft van de rio 180. Zo helt hij niet over. Het probleem is namelijk dat de onderkast+aquarium n�et in mijn moeders auto passen samen, en ze wil niet 2x rijden. Dus kan ik alleen maar een aquarium kopen. Denken jullie dat mijn rio 125 onderkast een gevulde rio 180 kan houden? ( met 2 sluiers erin ;) )?

Groetjes Isabel
 
zou ik niet doen.die kastjes van de rio 180 kunnen uit elkaar.dan is hij wel makkelijk te vervoeren.
past het dan nog niet?wat voor auto heeft je moeder?
 
Mijn moeder heeft een mitschubischi cold.
Denk je niet dat deze kast het wel zou kunnen houden dan?
Hij is toch van hetzelfde materiaal?
 
De bovenplaat is te klein. De bodem van je aquarium is groter als de bovenkant van het kastje waardoor de druk niet goed verdeeld wordt over de glazen bak. Doe het niet.
 
Ow en die onderkastjes kunnen uit elkaar, ik zou gewoon het kastje er bij nemen. Demontabel, net een Ikea=pakket. Wij hebben onze Rio 240 plus kast vervoerd in een Deawoo Matiz, die is kleiner als een Colt. Moet makkelijk gaan.
 
Ehm, dat probleem met oversteken lost ze toch op door er een plaat op te doen? Ik weet niet hoe ver het dan precies oversteekt?

Als je het kastje uit elkaar kunt halen en vervoeren is dat natuurlijk altijd beter. (en mooier!)
 
Mieke91 zei:
Ehm, dat probleem met oversteken lost ze toch op door er een plaat op te doen? Ik weet niet hoe ver het dan precies oversteekt?

Als je het kastje uit elkaar kunt halen en vervoeren is dat natuurlijk altijd beter. (en mooier!)

Ik weet niet of die kleine kastjes het gewicht van een grotere bak kunnen dragen, wanneer je er een grote plank bij op zou leggen. Ik zou het niet aandurven persoonlijk.
 
De rio 180 heeft een onderkast met meer verticale steunplaten dan de rio 125 heeft.
Zou zelf de rio 180 niet op een kast van de 125 zetten.
 
Het kastje van de Rio 125 kan makkelijk een Rio 180 aan. Het gewicht is het probleem niet.

Wat mogelijk wel een probleem is, is als de tussenliggende plaat het gewicht eigenlijk net niet aan kan en gaat doorbuigen. Dan komt het aquarium mogelijk geforceerd op verkeerde punten te steunen, wat je niet wilt. Als de tussende plaat dik/sterk genoeg is zie ik geen enkel probleem.

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan