Rio 125 Sulawesi aquarium


De bak is eindelijk binnen. Heb nu ook al ongeveer 20 liter osmose gemaakt en ben nu bezig met nog eens 30 liter.

Hopelijk kan ik morgen al beginnen met de hardscape en het vullen. Dan kan ik vrijdag al wat waterpest halen voor tijdens de opstart. De resterende en blijvende planten (mossen, windelov javavaren en limnobia) komen volgende week donderdag binnen.
 
De bak staat nu eindelijk. Achterwand zit er in. Alsook grind, hout en de meeste stenen. Moet er nog enkele bijkopen. Op de bodem heb ik een plexiglazen plaat gebruikt ter bescherming voor de stenen. Bak is nog wel niet helemaal gevuld maar heb al wel bacteriën toegevoegd en een lichtpompje geplaatst zodat het al kan opstarten in de lavastenen. Ga morgen nog enkele stenen, siporax en een bosje waterpest halen.
 
v1f9dvhtf


Zo ziet hij er nu uit. Moet nog veel osmosewater maken.
 
ziet er mooi uit, de achterwand is ook schitterend.
 
Heeft er iemand ervaring met het online bestellen van slakken? Heb het al bij meerdere winkels gevraagd maar geen enkele kan tylo's bestellen. Wil daarom via het internet bestellen via deze site. Wil hier de yellow spotted kopen. Is wel minimaal per tien maar dan heb ik wel een Matanomeer gericht bestand.
 
Zeer vreemd heb ik geen nitrietpiek gehad in de bak ondanks dat ik wat voer erin stopte. Misschien komt dat door het volledige flesje biostart van serra. Had dat gratis bij de siporax gekregen.

Intussen heb ik ook slakken besteld bij shrimps royal. 7 stuks tylomelania patriarchalis.
 

Terug
Bovenaan