Rio 125 gezelschapsbak,van Bulder.


B

Bulder

Guest
Hallo, hierbij wat foto's van mijn aquarium. Als iemand nog leuke tips heeft hoe ik het er beter uit kan laten zien of iets anders ben ik daar altijd blij mee!

2 antennebaars
2 honinggoerami
2 Dwerggoerami
3 corydoras sterbai (komen er nog 5 bij)
9 neon tetra
2 ancistrus
1 andere kleine algeneter

Totaal - Helaas nog veel algen maar ben druk bezig met minder licht etc.
942681_0_82_cam00036.jpg


Antennebaars man
655151_0_82_cam00029.jpg


Antennebaars man
341613_0_82_cam00020.jpg


Ancistrus vrouw
341561_0_82_cam00046.jpg


Corydoras sterbai (volgens mij mannetje en vrouwtje)
557894_0_82_cam00038.jpg


Dwerggoerami man - helaas met flits
628933_0_82_cam00010.jpg



Heb net een nieuw telefoontje dus ben nog een beetje aan het proberen.
 
Persoonlijk zou ik niet voor zoveel verschillende en lichte kleuren stenen kiezen. Zeker bij een donkere bodem niet. Maar dat is een kwestie van smaak. Verder misschien dezelfde plantjes wat meer groeperen ipv alle stengels door elkaar ? Zitten overigens de stenen bij de stenen toren vast gekit ? Anders heb je kans op instortingsgevaar, niet prettig als daar een vis onder komt. ;)
 
Allereerst mooi bak en mooi helder water.
Plantjes zou ik ook groepperen geeft een veel mooier effect. En je kunt zo veel mooier diepte cre�eren. Misschien een aantal voorgrond planten.

Algen zijn altijd lastig. Kijk een naar je waarden van je water en dan met name de no3 en de po4.
Je vissenbestand zou ik niet te groot maken. De "regel" 1 cm vis op 1 liter water.

Grt Maikel
 
Bedankt allebei! @eremetaal Die stenen vind ik zelf ook een beetje jammer maar ik heb geen andere. dit is in de loop van de tijd een beetje bij elkaar verzameld. Als ik weer wat geld heb misschien een beetje kijken voor andere stenen.

Wat betreft het groeperen van de plantjes: Ik vind het lastig om te bepalen wat mooi is. Ik heb een paar weken terug het groene plantje (achter in de bak) uit elkaar gehaald en alle losse takjes tegen de achterkant aangezet om die mooi dicht te laten groeien. Dit lukt echter nog niet echt door de algen denk ik. Uiteindelijke had ik die en beetje om en om met het rode plantje gedaan, nog niet echt een succes. Gisteren heb ik dat zuurstofplantje maar een beetje uit elkaar gehaald omdat die belachelijk lang was.

Wat betreft het groter maken van het bestand, dat was ook niet planning. Alleen de corydoras wil ik nog uitbreiden, mijn gedachte was hierbij dat deze zoveel opruimen dat het vast geen kwaad kan?

Het kan zeker instorten maar is in de afgelopen weken nog niet voor gekomen. Staat wel stevig maar begrijp de opmerking. Als ik andere mooie stenen heb ga ik dat wel doen denk ik.
 
Een aantal nieuwe foto�s. Wel jammer dat dat programma de kwaliteit zoveel minder maakt. En ik zie dat ze allemaal schuin staan helaas.

Nieuwe Sterbai
469298_0_82_bulder2.jpg


Nieuwe aanwinst met dank aan Bertus
515784_0_82_bulder3.jpg


Dwerggoerami
871827_0_82_bulder1.jpg
 
Naar aanleiding van de leuke tips de bak een beetje omgegooid. Is niet heel mooi door het licht maar zal vanavond nog wat schieten.

997383_0_82_cam00087.jpg
 
leuke bak hoor!
mag ik hier aan toevoegen dat corydoras geen opruimers zijn zoals jij dat stelt? ze vervuilen het water net zo goed als andere vissen.
 
Bedankt allemaal. @Zwits oke dat wist ik niet. Het is natuurlijk wel een scholenvisje en heb er nu 6. Ik ga nu geen vissen meer kopen iig.

@Niels Volgens mij kan je dan maar maximaal 200 kb foto's uploaden toch?
 
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk ;)
Is dat een echt stuk koraal? als dat zo is kan je dat beter niet in je bak doen want dat geeft kalk af en is niet bevorderlijk voor je waterwaarden en bepaalde bewoners.
 
Jij vindt het niet echt mooi dus ;)? Maar is geen echt stuk koraal hoor.
 
Was al eerder aangegeven maar ik vind verschillende soorten stenen zo samen ook niet mooi.
Haha ok ik dacht dat het zo'n stuk fosielachtig koraal was.
 
Ja maar ik heb ondertussen ook heel veel stenen weggehaald. Maar snap wel wat je bedoelt, het is nog steeds niet heel natuurlijk en wel druk.
 
Ja dat scheelt al idd een stuk vergeleken met eerst.
Geen idee of je het een mooie steen vindt maar bv ardenner breuksteen zal denk ik ook wel mooi staan en is niet duur.
Kost een kwartje per kg ongeveer bij de meeste tuincentrums dus kan je voor nog geen paar euro leuke plekjes maken met dezelfde steensoort.
 
Even gekeken maar dat vind ik zeker mooi, ik ga binnenkort is kijken. Volgens mij heb ik daar al 3 stenen van liggen nu, of iets dat er op lijkt.
 
Even een update van het mijn aquarium, heb wat dingen veranderd.

Totaal
952299_0_82_cam00357.jpg


898566_0_82_cam00347.jpg


Stuk of 18 kleine ancistrussen
879834_0_82_cam00354.jpg



En wat is dit? Felrode draadalg?!?
276787_0_82_cam00353.jpg
 
Heeft iemand nog tips wat betreft de planten, ik wil eigenlijk wat anders. Misschien heeft iemand een idee om een plant weg te halen een andere neer te zetten. Graag wat tips!
 

Terug
Bovenaan