Rimless optic white bakje 90x30x30 van Floss


Wat een prachtige bak en super mooi ingericht met die stenen! Die moet je niet per ongeluk op de bodemplaat laten vallen ;)

Persoonlijk zou ik het waterniveau ook wat hoger maken.

Mooie garnaaltjes trouwens!

Let wel op met visjes die uit de bak kunnen springen.
 
Mooi bak ! Volgens mij gaat hij nog 10keer zo mooi zijn als je planten wat groeien !
 
Dank jullie wel voor de leuke reacties!

Dag 3 hier ondertussen van deze nieuwe bak...
Het gaat tot nu toe goed, ik hou angstvallig de waardes in de gaten en ververs dagelijks 20% water.

Helaas had 1 pinokkiogarnaal de springeritus en vond ik deze vanmorgen op de vloer...

Leuk en apart om te zien dat de pareldanio's in deze bak ander gedrag vertonen.
Ze zijn nu veel meer bij elkaar en zitten nu in de bovenste waterlaag terwijl ze in de andere bak veel tussen het mos zaten. Daar werden ook veel eitjes gelegd.

Nu zwemmen ze hier tegen de oppervlakte aan, wel met het zicht naar boven maar ze happen niet naar adem. Alsof ze de oppervlakte af speuren naar vliegjes ofzo. Moeilijk om hier een foto van te maken.

IMG_0487.JPG


IMG_0488.JPG


En ook stond ik een beetje te kijken dat er weer een witte waas over het hout heen trekt wat al tijden in de andere bak had gestaan. Is eigenlijk wel logisch want dit is een nieuwe bak maar toch... Oud hout....

IMG_0489.JPG


De lampen heb ik nu dagelijks 6 uur aanstaan op de 1 na zwakste stand.
Ik hoop dat dit niet teveel licht is nu.

IMG_0481.JPG
 
Zo'n fotoalbum is er niet alleen voor jubelnieuws maar ook voor minder nieuws...
Ik zag net dat 1 van mijn 2 zwangere citroengarnalen haar lading heeft gedropt... Er hangen nog enkele eitjes aan haar buik, de rest ligt verspreid over de bak.

IMG_0491.JPG



IMG_0490.JPG
 
Zeker jammer van de eitjes, ze zijn ook allemaal opgegeten vannacht....
De eitjes dan hé, niet de garnalen :D

Vandaag een waterwissel van 50% gedaan, ik vond het maar stilletjes in de bak en alles hing bovenin... Nu is alles weer heerlijk aan het rondzwemmen en aan het eten.

Er komt wel al alg opzetten op het glas, woensdag maar even een slak scoren hiervoor... Weet alleen nog niet welke soort.
En mijn plantjes die uit de oude bak komen besluiten te verslijmen....
Die haal ik er maar uit.
 
Tijd voor een update!

Het gaat hier goed met de bak, ik heb nog geen nitrietpiek gehad.
Alles groeit goed, al zijn er wel wat planten van plek veranderd en heb ik het één en ander toegevoegd...

Vanaf woensdag en vrijdag zitten er 2 nieuwe Oto's bij, zeven extra danio's en 3 honing gourami's (als het goed is 1 man en 2 vrouwtjes), en nog 3 rode posthoornslakken.

Ik heb nu net van de kleine bak waar zeker een stuk of 60 jonge citroengarnalen inzitten, er 20 uitgevist (wat een gedoe zeg) en deze ook naar de grote bak verhuisd.
Die hebben zich meteen verstopt :D

Ik heb zojuist een glazen instroom en uitstroom besteld, dus binnenkort kunnen die blauwe dingen ook weg.

En zo blijf je bezig.

IMG_0617.JPG
IMG_0618.JPG
IMG_0619.JPG
IMG_0622.JPG
IMG_0624.JPG
IMG_0625.JPG
IMG_0627.JPG
IMG_0636.JPG
IMG_0637.JPG
IMG_0642.JPG
IMG_0645.JPG
 
Ziet er mooi uit!
Wel goed de waterwaarden in de gaten houden want een nitrietpiek gaat vast nog komen dan.
 
Dank jullie wel, ik ben er ook helemaal blij mee.
Alleen loop ik een beetje te miepen met die gourami's... Ze spugen alles wat ze krijgen meteen weer uit. Stelletje culinaire veel-eisers :D

Ik heb alleen maar vriezer spul:
Rode muggenlarven... Gatver!
De witte dan??? Ieeeeeeks!
Watervlooien... Niet de moeite waard
Cyclops.... Nope
Artemia.... Was da?
Daphnia... Bleeeeeeh!

In de lfs schenen ze alles wel te eten, maar daar is hier niets van terug te vinden :help:
 
Dank jullie wel, ik ben er ook helemaal blij mee.
Alleen loop ik een beetje te miepen met die gourami's... Ze spugen alles wat ze krijgen meteen weer uit. Stelletje culinaire veel-eisers :D

Ik heb alleen maar vriezer spul:
Rode muggenlarven... Gatver!
De witte dan??? Ieeeeeeks!
Watervlooien... Niet de moeite waard
Cyclops.... Nope
Artemia.... Was da?
Daphnia... Bleeeeeeh!

In de lfs schenen ze alles wel te eten, maar daar is hier niets van terug te vinden :help:
Misschien enkele keren levend voeren, normaal gezien eten ze daarna ook wel diepvries.
Mooie scape trouwens.
 
wat een mooie groene bak! maar heb je met die glazen in en uitstroom straks niet meer last van alg in de buizen?

Dat denk ik wel, wordt vaak schoonmaken dan :juggle:

Maar het oog wil ook wat, dus dan moet dat maar...:oops:
 
Vanavond nog wat foto's gemaakt vanaf de zijkant van het aquarium.
Een leuk doorkijkje:

IMG_0672.JPG


IMG_0686.JPG


IMG_0696.JPG


Volwassen citroengarnaal komt even kijken...

IMG_0684.JPG


En hier op de voorgrond één van de vele jongen, kleiner dan de cr. Maar hij vóélt zich veeeeeeeeeel groter :D


IMG_0701.JPG


IMG_0693.JPG
 
Nou, het is al weer even geleden, maar even een kleine update hier :D

De bak gaat goed!
Alles groeit gestaag, moet wekelijks veel snoeien en haal om de twee weken de helft van de salvina natans eruit omdat het hele oppervlak dan weer vol zit.

Alleen zijn mijn laatste roodneusgarnalen gesneuveld... :(
Ik heb er een trio colisa chuna gold inzitten, en ik heb gezien dat het mannetje de boosdoener is voor deze moorden... Zó jammer!

Nu heeft er aan de linkerkant van de bak een tijdelijk kweekbakje gezeten voor de jonge pareldanio's, en tussen kweekbakje en uiterste linkerwand zat 5/7 cm, en dat was van HEM.
Niemand mocht er komen.
Alles werd weggejaagd.
Nu dacht ik dat hij het stofvoer en de artemia die ik de kleintjes voerde, ook erg lekker vond en gewoon daar rondhing vanwege het buffet wat af en toe door het kweekbakje naar buiten kwam...
En omdat ik de stroming van rechtsachter naar schuin links heb staan, dácht ik dat die paar verspreide luchtbelletjes kwam door de stroming die in die 5/7 cm niet helemaal lekker zat.
Je voelt hem al aankomen :D

Goed, afgelopen woensdag kweekbakje definitief eruit gehaald, en een waterwissel gedaan.
Er gaat al snel de helft uit, in een rap tempo met een tuinslang, en er was al 10 cm uit, en ik denk: wat voor smurrie hangt er nu weer tegen het glas???
SHIPS! EITJES! :oops:
En het mannetje maar heen en weer zwemmen aan de linkerkant en naar boven kijken en je zág hem gewoon denken: 'Neee! Dit kan niet!!! Waar is alles nu gebleven!!!!!!!!!!!!! :sorry:

Had hij dus zijn eerste nest ever gemaakt, wat als los zand aan elkaar hing (belletje hier.... belletje daar....) en daar zaten dus veel eitjes tussen!
Dus ik als een gek in de 6e versnelling snel terug nieuw water erin, en dat tóch proberen langzaam erin te doen (ken je dat? Snel-maar-langzaam water toevoegen??? Gaat dus niet :D)
Toen het water weer hoog kwam, kwamen de eitjes los van het glas, en meneer slaakte een zucht van verlichting en begon zijn kroost weer terug te plaatsen tussen belletje-hier-belletje-daar.

En gisterenavond zag ik tussen die belletjes (die hij met zijn leven bewaakt!) allemaal oogjes zitten! Zo leuk om te zien!
En week er een oogje af, dan pakte hij het oogje en spuugde het oogje terug tussen die paar bellen..:D
Vandaag of morgen beseft hij dat alles eetbaar is en zal er niets van overblijven, maar toch... :juggle:

Dit resulteert wel dat hij niemand gedoogt in ZIJN linkerkant van de bak. Gelukkig is mijn bak groot genoeg en kunnen de andere vissen in het midden en rechts hangjongeren, maar de garnalen snappen dit een stuk minder.... En de roodneusgarnaal (die ook graag bovenin de drijfplantjes woont) negeert gewoon zijn boze blikken.... En dat resulteert dat de roodneus weggejaagd wordt door meneer, zich een hoedje schrikt, en omhoog springt. En aangezien hij al tegen wateroppervlak aan zit, maakt hij een snoekduik de bak uit, op mijn vloer.
Ik stond erbij en keek ernaar...:'( dit garnaaltje heb ik terug kunnen gooien, maar ja... ik sta er niet altijd naast natuurlijk... Dus vanmorgen lag er weer 1 op de grond.
Gebeurt alleen met deze roodneus, de andere soorten (crystal red en citroen) zijn slimmer/spingen anders/paniekeren niet zo/klimmen terug?????:p


Ik heb dus geen kap op de bak zitten, en was me ervan bewust dat er vissen/garnalen uit zouden kunnen springen. Daarom zit ik al met het waterlevel zo'n 5 cm onder de rand om al veel ellende voor te zijn (en ik vind het een mooier gezicht :engel:) maar toch....

Binnenkort maar weer eens fot'os plaatsen :D
 

Terug
Bovenaan