Rhinogobius duospilus


Heb er toch minimaal 3 maar ik denk 4 levend ontdekt ;)
 
Heb er ook 3 :p gefeliciteerd trouwens, nu ben je ook rhino vader :p haha
 
Mooi hoor nou hopen dat deze het gaan redden!
 
Daar ga ik alles aan doen, nu eerst alvast namen bedenken ;)
 
Kleine update, de larfjes zijn van eerst krioelen en wegschieten, vervolgens op de zij bij liggen komen een paar dagen, nu naar bewegen als een gobie gegaan. Leuk om te zien, ze zijn nog heel moeilijk te herkennen maar met hun paar mm lengte zie je ze hetzelfde gedrag vertonen als volwassen vissen. Ik heb er zeker 2, maar ik vermoed 3 of 4. Zodra ze op de foto kunnen zal ik dat plaatsen.
 
Leuk om zo te zien..
 
Mooi man en gefeliciteerd dat het als nog gelukt is!
 
We zijn er nog lang niet hoor ;)
 
Ik weet maar in verband met beschimelde eieren e.d. ;)
 
Ik heb er 4 weten te spotten allemaal nog levend en langzaam groeiende.. Ze krijgen steeds meer een oranje/rode kleur, misschien door artemia? Ze lijken ook al begonnen te zijn met onderling dominant gedrag. Twee foto's en een video:

smallrhino2.jpg


smallrhino1.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=eBQ5Tr_kuxE
 
Alles gaat goed. Ze zijn alle 4 nog in leven en flink groeiende. Nu 14 dagen oud, als het goed is kan ik zo over 2 weken gaan beginnen met het voeren van rode muggenlarven:

rhino14days1.jpg



rhino14days2.jpg


filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=3vMT318bwSI
 
Ypoc, misschien leuk om te weten.. mocht je ze zelf toch nog eens willen overplaatsen dan kun je ze opvoeden met https://www.diskus-markt.de/blister/139 ... -50g-.html

Dat is wat ze bij mij nu enkel krijgen. Al het overige werd (volgens mij) niet geaccepteerd.
 
Het zijn al echt mini versies van de ouders haha
 
Ze zijn nu al te groot om over te plaatsen :p

Maar heb ik heb eens iets anders gebruikt, werd gevoed aan rhinogobius als zowel corydoras, groeiden ze enorm snel van, even zoeken :p

http://www.oceanandlake.nl/media/catalo ... tant_1.jpg

(Wel wat duurder, maar werkte wel goed, vond ik zelf toch)

Toch beter dan geklungel met artemia kweken enzovoort :p
 
Nice Ypoc, beetje vergelijkbaar spul volgens mij? Wel apart dat ze dat niet accepteerden.

Jeto, qua gedrag ook! Binnen een paar dagen nadat ze uitgekomen zijn vertonen ze dominant/territoriaal gedrag. Heel erg grappig en haast niet te geloven.
 
Mooi hoor de jongen. En erg leuk chinese danio's vertonen mooi gedrag
 
Nog nieuws?
 
Geen nieuws is goed nieuws Ypoc!

Alle 4 nog steeds in leven en aan het groeien. Pa is een nieuw nest aan het bewaken, waarvan hij de eieren allemaal al opgegeten heeft. Volgende keer ga ik ze toch maar verwijderen denk ik.

Ik wil beginnen met wormen/larven te voeren maar rode muggenlarven pakken ze nog niet. Misschien tubifex proberen? Wat zijn dunnen kleine wormen?
 
Pakken ze nog geen rode muggenlarven?

Is het diepvries of levend? Als het diepvries is probeer van een blokje een zo fijn mogelijke "schel" te snijden.
 
Volgens een Engels kweekverslag kon ik daar na maand mee beginnen. Maar bij mij zijn ze er volgens mij nog te klein voor.

Ik heb levend en diepvries, ze kunnen zo'n grote larve duidelijk nog niet naar binnen krijgen.
 
Opeten dayt is wel heel erg goed bewaken ;) . Maar jammer hoor. Er zullen nog wel wat nesten volgen gok ik zo dus kansen voldoende
 
Kleine update:

Morgen 7 weken oud. Het kleine spul is sinds een paar dagen overgegaan naar een 60 cm bak. Alle 4 nog levend en wel, maar ik heb het idee dat ze iets minder snel groeien dan mogelijk is. Tubifex pakken ze niet, rode muggenlarven ook niet. Dus dan maar artemia blijven voeren.

mini4.jpg


mini1.jpg


mini2.jpg


mini3.jpg


Je kunt zien dat het nu echt Rhinos aan het worden zijn, ze zien er langzaam maar zeker meer een beetje als volwassen vrouwtjes uit maar dan met een rode kleur. Ik hoop dat er zowel mannetjes en vrouwtjes bij zitten, maar het duurt nog zeker tot 5-6 maanden leeftijd voordat je dat kan zien. Ook is er weer een volwassen vrouwtje met een dikke buik in de grote bak, dus ik denk dat ik het volgende nest nu weer over zal plaatsen. En natuurlijk nu meer op schimmel letten.
 
Wauw!!!!!!!!

Wat een hoog schattigheidsgehalte hebben die kleintjes!
Super leuk!
 
Leuk he :)

Helaas is er eentje dood gegaan en zijn er 2 verdwenen.. dus is er volgens mij nog maar 1 over. Maar die groeit gestaag en doe het goed.

mini6.jpg


mini8.jpg


mini7.jpg


mini5.jpg
 
Op de eerste foto moest ik even zoeken, maar toen zag ik het oogje en had ik hem gevonden.
 
Als een trotse vader vandaag het groter geworden jong in de grote bak gezet, bij zijn familie.

Dat duurde 3 seconden.. toen werd hij aangevallen door papa, vervolgens de rest.. En je kunt wel raden wat daar de uitkomst van is.

Maw. maanden voor Jan snot bezig geweest. :)
 
Snotverdorie, joh. Ja, die wordt als voer aangezien.

Zonde, maar, je leert ervan, he.
 
Idd. Bertus, had beter kunnen weten. Maar de foto in het kweekverslag van een volwassen exemplaar met een jonkie op 1 steen gaf me het idee dat het kon.

Harde les voor de volgende keer.
 
Ja, jong. helaas. maar, overnieuw proberen,he.

Had het met de sturi,s hoop eieren, mannetje er af. Ancistrus erop, en weg.

Ancistrussen ook gelijk uit die bak.
 
Komt goed... ze groeien alleen zo langzaam. 3 maanden geleden en nog maar 1.5 cm.
 
Lang geleden dat ik hier was, vraag me ook af hoe gaat het?
 

Terug
Bovenaan