Review: zwart grind Hornbach


Vind het wel een beetje oplichterij eerlijk gezegd
je betaald �8,95 voor de zwarte versie terwijl de witte variant �10,95 kost voor 25kg
is �0,44/kg en zwart �1,79/kg

Wanneer je dan gaat kijken bij onze oosterburen betaal je �1,20/kg voor zwart.
Ga je nog verder kijken betaal je �0,67/kg (�18,95 a 25kg) in Oostenrijk.
Dit alles bij een en de zelfde winkel, Hornbach.

Zat ook te denken om dit aan te schaffen maar vind dit prijsverschil echt belachelijk
 
Hmm ik zie hier op de site veel interesse naar dit zand en denk dat iedereen wel ge�nteresseerd is naar een goedkopere oplossing. Die heb ik denk ik gevonden mits er veel mensen dit zand graag willen!
Ik ben net namelijk de leverancier van dit product tegen gekomen die toevallig in Duitsland en Nederland zit.
Een klein probleempje er is een minimale afname van 1 ton (1000kg) ofwel 40 zakken van 25kg.
Ik zelf heb minimaal 2 zakken nodig dus nog 38 te gaan. Het gaat hier om zover ik weet het zelfde product als Hornbach verkoopt in de maten 0.4 - 0.8 mm en 2 - 3 mm
Het bedrijf is:
Euroquarz
Website

wellicht kunnen we met een aantal mensen z'n pallet bestellen!
Ik woon zelf in de buurt van Eindhoven.
Maar de locaties van hun zijn Heerlen en Maastricht

EDIT:
Zag net dat in Nederland alleen de zandwinning word gedaan
 
Stefanfr zei:
Vind het wel een beetje oplichterij eerlijk gezegd
je betaald �8,95 voor de zwarte versie terwijl de witte variant �10,95 kost voor 25kg
is �0,44/kg en zwart �1,79/kg

Wanneer je dan gaat kijken bij onze oosterburen betaal je �1,20/kg voor zwart.
Ga je nog verder kijken betaal je �0,67/kg (�18,95 a 25kg) in Oostenrijk.
Dit alles bij een en de zelfde winkel, Hornbach.

Zat ook te denken om dit aan te schaffen maar vind dit prijsverschil echt belachelijk

Praat je dan wel over dezelfde zandsoort?
want daar is ook nogal veel verschil in en dan heb ik het niet over de kleuren.
 
Als ik de foto bekijk dan is de structuur heel anders dan die van de Hornbach.
 
Zandproducenten lachen zich een kriek om aquariumhouders.
 
Het basis zandsoort is zilverzand wat 100% zeker ook het zand is wat ze bij Hornbach verkopen.
Afbeeldingen kunnen inderdaad afwijken van het werkelijke product maar het is het zelfde zand en ik durf bijna zeker te zeggen dat dit de leverancier is van Hornbach

Ik verwacht trouwens dat de prijs bij euroquarz maximaal �200 is dus �5 de zak a 25kg kom je dus op de �0,2 per kg
 
Hmmm, ik heb het bij mijn Hornbach niet bewust zien liggen - die hebben alleen die hele kleine superdure zakjes waaarvan je er al 2 nodig hebt om een nanobakje een beetje een bodem te geven...

Maar ik zou voor mijn grote bak in aanbouw graag zwart willen hebben (het fijne zand) mits betaalbaar.
Ik had me al verzoend om de neutrale bij Wildkamp te bestellen omdat cory-vriendelijk betaalbaar zwart gewoon niet te vinden lijkt.

Ik denk dat ik voor bak+achterwand (ook boven water)+ back-up al op 3 of 4 zakken zal zitten.
als ik mijn andere bakken ook in het zwart ga zetten misschien zelfs 5...

Het is overigens geen natuurproduct (net even op de site gekeken) - het is natuurlijke kleur zand met een laagje hars en pigment, maar dat mag de pret niet drukken.
Het productieproces garandeert wel dat er inderdaad geen scherpe hoeken etc. aan zitten.
 
Stefanfr zei:
Het basis zandsoort is zilverzand wat 100% zeker ook het zand is wat ze bij Hornbach verkopen.
Afbeeldingen kunnen inderdaad afwijken van het werkelijke product maar het is het zelfde zand en ik durf bijna zeker te zeggen dat dit de leverancier is van Hornbach


Zilverzand? Is ongeschikt voor aquarium, is te fijn.

Dat slaat gelijk dicht en verstikt.
 
@Bertus klopt dat Zilverzand te fijn is maar na de behandeling met, zoals boven genoemd, pigment en een laagje hars weten ze het toch op 0.4 - 0.8 mm en zelfs 2 - 3 mm. Bij het aanvragen van een pallet kun je zelfs de gewenste dikte aangeven en ook kleur.

@Christa Heb mijn eerdere bericht aangepast met mijn schatting van de prijs deze valt nog ruim onder de 5kg zakken bij hornbach maar dan voor 25kg. Maar let op dit is een schattig wil wel een prijsaanvraag doen maar dan wil ik eerst deze discussie bekijken wat de geinteresseerde er van denken
 
Voor 5 euro per zak mag je er rustig 5 komen brengen hoor :D
Dat red ik nergens.

(LOL, ik weet dat je ze zelf af moet gaan halen - maar zelfs dan!)
 
@christa: Mag ik even de link naar de site aangaande het zwarte grind? Ben benieuwd naar de samenstelling van het hars en de kleurstof!

Greetzz BigSmoke
 
0,4 mm en 0,8 mm is gewoon te fijn..
Kan je ook naar het strand gaan, en daar zakken zand weg halen.

van af 1 mm en groter zit je betr.
 
Het zand van hornbach is ook 0,4 - 0,8 mm
En hier zijn veel mensen tevreden over.
Waarom vind jij vanaf 1 mm beter?
 
Dat het te fijn is, slaat dicht, boven de 2 cm . ga je dikker, krijg je zwart water.
Door stilstand.
Hoe grover ,hoe beter.
 
Maar buiten dat wilde ik graag even weten of er interesse naar is de korrelmaat nog niet in overweging zelf zat ik te denken aan 1-2 mm
 
Ik heb het Hornabach zwart zand in twee bakken met 0,4~0,8 mm korrel. Van dichtslaan niks kunnen merken.
 
Oke, Lex. ik ook weer wat wijzer.
 
Crash zei:
Ik heb het Hornabach zwart zand in twee bakken met 0,4~0,8 mm korrel. Van dichtslaan niks kunnen merken.

Hier net dezelfde ervaring.
 
En hoe is deze ervaring op langer termijn? of hebben jullie dit al een aantal maanden/jaar in de bak zitten?
 
Stefanfr zei:
En hoe is deze ervaring op langer termijn? of hebben jullie dit al een aantal maanden/jaar in de bak zitten?

Heb de standaard-winkel-versie een tijdje gehad en vond eigenlijk dat er te veel vuil bovenop bleef liggen.
Na een tijdje kreeg ik er ook aparte algen van maar dat lag misschien ook de manier waarop het gebruikt was..
Verder is het ook goedkoper en iets grover te krijgen onder de naam voegsplit.

Qua uitstraling vond ik het wel mooier staan.. Het is niet vrij van mineralen.
 
Tom,
Had jij die van de Hornbach dus??

Ik heb mijn bodem er sinds okt 2014 in en die bevalt prima bij de Panda s.
 
Stefanfr zei:
En hoe is deze ervaring op langer termijn? of hebben jullie dit al een aantal maanden/jaar in de bak zitten?
Gebruik het al ruim twee jaar in de Trofis bak.
 
Ben net bij de Hornbach geweest en een doos van de leverancier gezocht en ja hoor Euroquarz is hun leverancier.
 
Stefanfr zei:
Vind het wel een beetje oplichterij eerlijk gezegd
je betaald �8,95 voor de zwarte versie terwijl de witte variant �10,95 kost voor 25kg
is �0,44/kg en zwart �1,79/kg

Wanneer je dan gaat kijken bij onze oosterburen betaal je �1,20/kg voor zwart.
Ga je nog verder kijken betaal je �0,67/kg (�18,95 a 25kg) in Oostenrijk.
Dit alles bij een en de zelfde winkel, Hornbach.

Zat ook te denken om dit aan te schaffen maar vind dit prijsverschil echt belachelijk

Er kunnen allerlei redenen zijn waarom producten in het ene land veel goedkoper zijn dan in het andere.

Euroquarz werkt ook als een soort OEM leverancier. Andere fabrikanten plakken hun naam op hun grind. Maar niet alle grind is gelijk. Het ��n is ongeslepen, het ander is veelvuldig behandeld. Ogenschijnlijk lijkt het ene grind op het andere, maar kan het wel een compleet andere kwaliteit hebben.

Maar ook transportkosten, kost van energie, belastingen etc. kunnen allemaal gevoelig verschillen per land.

Maar het belangrijkste is: men vraagt die prijs 'hier' omdat ze het verkocht krijgen aan die prijs. Terwijl in een ander land misschien meer concurrentie is, waardoor ze met hun prijs doorgaans moeten dalen.

De prijs van een goed wordt niet bepaald door de kostprijs + een 'eerlijke' winstmarge.

De prijs wordt bepaald door wat de mensen ervoor WILLEN betalen.

Waarom zou een leverancier 5 euro vragen voor iets, wanneer ie met 10 euro misschien minder verkoopt, maar wel meer winst maakt?

Het zijn bedrijven eh, hun doel is winst maken en liefst zoveel mogelijk.
 
Nogal generaliserend natuurlijk. Als zou het elk bedrijf het doel zijn zoveel mogenlijk winst te maken.
 
Zeker, Maurice. Er bestaan geitenwollensokken bedrijven waar het bestuur bestaat uit babyboomers die in paarse broeken hun koters in bakfietsen naar school brengen. Die willen al eens streven naar een betere ge�dealiseerde gedisneyfisceerde wereld.

Er zijn ook bedrijven die bewust verlies maken. Soms om fiscaaltechnische redenen, andere keren omdat er personeel moet afvloeien en dat krijg je makkelijker verkocht wanneer het 'slecht' gaat. Er zijn zelfs bedrijven die bewust verlies maken om ��n of andere subsidiepot leeg te kunnen slurpen. En er zijn vast nog wel bedrijven die 'winst' niet als grootste doel hebben om andere redenen.

Maar het is veilig om te stellen dat de meeste bedrijven het geld in uw zakken, graag in hun zakken ziet verdwijnen. En liefst zoveel mogelijk. Je kan daar na�ef over doen of zeuren over de paar kleine uitzonderingen, dat gaat daar weinig aan veranderen.
 
Ik heb deze ook bij Hornbach gehaald en heb de prijs zonder morren betaald.
Was het duur? jazeker, ben ik tevreden over het product? jazeker.
Op dit ogenblik staat tevredenheid over het product bij mij hoger gekwalificeerd dan de prijs van het product.

Dus, ik ben een tevreden klant ;)
 
luc zei:
Ik heb deze ook bij Hornbach gehaald en heb de prijs zonder morren betaald.
Was het duur? jazeker, ben ik tevreden over het product? jazeker.
Op dit ogenblik staat tevredenheid over het product bij mij hoger gekwalificeerd dan de prijs van het product.

Dus, ik ben een tevreden klant ;)

Wat kostte dat grind, Luc?

Ik heb recent zwart fijn grind gekocht aan 5 euro voor 10 kg. Het product lijkt enorm op het dure grind van Aquatic Nature.
 
Coulibaly zei:
luc zei:
Ik heb deze ook bij Hornbach gehaald en heb de prijs zonder morren betaald.
Was het duur? jazeker, ben ik tevreden over het product? jazeker.
Op dit ogenblik staat tevredenheid over het product bij mij hoger gekwalificeerd dan de prijs van het product.

Dus, ik ben een tevreden klant ;)

Wat kostte dat grind, Luc?

Ik heb recent zwart fijn grind gekocht aan 5 euro voor 10 kg. Het product lijkt enorm op het dure grind van Aquatic Nature.

http://www.hornbach.nl/shop/Aquariumzan ... tikel.html
 
Zoals ik al aan gaf, het is duur, maar ik had het er voor over en wilde dit hebben.
Ben er heel tevreden over.
Het is trouwens maar wat de gek er wil voor geven ;)

Zal dmv twee foto's laten zien wat het verschil was tussen wit en zwart zand in mijn bak. ;)

Wit en zwart :D

516242luc_0_82_beide_bakken_pasen_2012_091.jpg

964442luc_0_82_002.jpg
 
Mooie bak trouwens. Ik vind zwart kleurig grind ook mooier. Natuurlijk, des go�ts et des couleurs, on ne discute pas.
 
Zo is het ,smaken verschillen.
 

Terug
Bovenaan