Review: CSF Bee Mix - Garnalen voeding


N

navyblueboss

Guest
Pellets van CSF, de Bee Mix variant

Van de website:
De bee mix van cologne shrimpfood is met zorg samengesteld voor de crystal red, crystal black en snowwhite garnalen. Voor deze sticks worden alleen de meest zuivere ingrediënten gebruikt. Aan deze mix wordt vervolgens montmorilloniet en belangrijke mineralen toegevoegd.

Montmorilloniet bezit het vermogen om afvalstoffen, eiwitten, positief geladen ionen en humusstoffen binden. Dit zorgt voor een lage belasting van het water. Montmorilloniet neemt alle afvalstoffen op die in het water aanwezig zijn, en houdt deze vast. Hierdoor kunnen deze niet langer een gevaar meer vormen voor de dieren.

csf bee mix bevorderd de kleurintensiteit !

Eigen ervaring:
De garnalen zijn er in ieder geval dol op en verslinden in no-time een pellet. Er is (zoals verwacht natuurlijk) geen duidelijke verbetering van de uiterlijke kenmerken waar te nemen maar de garnalen zien er goed en gezond uit.

De pellets zwelt binnen 5 minuten op tot 3 keer zijn omvang en valt na 10 minuten langzaam uit elkaar. Ik voer de pellets in een voerbakje en wat opvalt is dat er op de bodem van het voerbakje een millimeter dikke rode gloed ontstaat. Het lijkt een beetje op een laagje siroop in je limonade glas, maar is niet dikker dan het water. Verder heb ik een pellet in een glas gedaan om te kijken wat er gebeurt, na een dag is het water duidelijk wat geler en ligt er op de bodem een donkerbruine drab. Die drab ontstaat niet in het aquarium als de garnalen alles gewoon optijd opeten natuurlijk, maar de verkleuring vind ik zelf wel vervelend.

Conclusie:
Voor de garnalen een goede voedzame voeding waar ze veel van lusten. Voor het water wat minder prettig i.v.m. verkleuring. (De vraag is of je dat nog gaat zien in een 20 liter bak, bij mijn 3.3 liter bakje is het wel waarneembaar).
 
Vwb de Montmorilloniet. Dat spul is zeker heel goed voor zowel garnalen als vissen. Het bind veel (schadelijke) stoffen.
Het heeft een positieve uitwerking op de slijmhuid van vissen. En daardoor blijven ze goed op kleur.

Ik geef het iedere week bij de garnalen. En af en toe bij de vissen.
In de KOI wereld is het ook heel bekend. Ik heb zelf een grote zak gekocht, van kisuri. Erg voordelig.
Want dat spul voor garnalen is bijna net zo duur als platina....
 

Terug
Bovenaan