Rekord 600 van RichD1011


RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
29
Locatie
Driebergen
laat ik nog maar is een bakje uploaden :)

betreft een Juwel Rekord 600 gezelschapsbakje.

6x Corydora panda
2x Corydora Sterbai (deze heb ik ooit van iemand meegenomen die ze niet meer wou en door de plee wou trekken, ze mogen de rest van hun tijd bij mij uitzingen)
1x Betta man
2x Betta vrouw
11x Trigonostigma hengeli

stond ooit in de winkel de Betta man uit te zoeken en om de 1 of andere reden kwam ik op het idee om ook meteen 2 vrouwen mee te nemen.. was er heilig van overtuigd dat dat wel kon in 60cm.

paar dagen later kwam ik er pas achter dat het pas handig is vanaf 80cm.

gelukkig is de man een vredelievende vis en jaagt ze zelden op.
houd het wel in de gaten, mocht het op ten duur toch niet gaan zoek ik een ander tehuis ( of ik start nog maar een bak op :D )

bak draait op het interne filter + JBL e401.
JBL draait nu nog mee maar wil ik op ten duur alleen laten draaien en het interne filterhuis eruit halen.

Bak bestaat verder uit:

Dennerle Kwartzgrind 1-2mm afgerond.
2stukjes spiderwood
diverse stukjes drakensteen.
allerlei planten waarvan ik de naam nooit kan onthouden.

Heater staat op 23 graden ingesteld. alleen staat in een kamer op het zuiden dus word gauw warmer dan dat.

Bakoverzicht
20160917_014025.jpg


Dombo de Dumbo ear
20160917_013737.jpg


de hengeli´s
20160917_013708.jpg
 
Leuke bak. Heb zelf ook een rekord 600.

Je hebt zo te zien goed over de inrichting nagedacht.
Straalt toch een bepaalde balans en rust uit.
En een zwarte achtergrond geeft toch het meeste diepte, laat tenminste iets aan de verbeelding over.
 
Heel mooi aquarium! Planten staan er keurig bij.
En je hebt een hele mooie betta.
 
ja er is weinig gebeurd in de bak, alles leeft nog. planten zien er wel wat slechter uit moet ik zeggen beetje last van alg.

zodra ik het interne filterhuis eruit ga halen en wat ga rommelen in de bak zal ik weer een foto uploaden :)
 
Bak zag, en mss nog ziet, er prachtig uit. Dat zwarte heeft idd wat mysterieus

Edit: mag ik vragen hoe je de achterkant zo diepzwart hebt gekregen?
 
Bak zag, en mss nog ziet, er prachtig uit. Dat zwarte heeft idd wat mysterieus

Edit: mag ik vragen hoe je de achterkant zo diepzwart hebt gekregen?

zwarte schoolbordverf, gebruik het op al mijn bakken.

ligt verder aan je verlichting hoe zwart dat zwart uiteindelijk oogt. minder licht (zoals bij de rekord, dat is 1 15watt t8 buisje) is een zwartere achtergrond. met veel licht word het meer zwart/grijs achtig.
 
zwarte schoolbordverf, gebruik het op al mijn bakken.

ligt verder aan je verlichting hoe zwart dat zwart uiteindelijk oogt. minder licht (zoals bij de rekord, dat is 1 15watt t8 buisje) is een zwartere achtergrond. met veel licht word het meer zwart/grijs achtig.

Dat vermoeden had ik idd al wel. Bedankt voor je snelle antwoord iig!
 
Mooie bak! Ik heb bijna precies hetzelfde mannetje in mijn 60 cm zwemmen:D Mijne is alleen naar roze verkleurd. Hoe zien je kempvisvrouwen eruit?
 
Toevallig dat je dit nu net vraagt.

nogal gehavend, er is iets goed mis gegaan gister. de vrouwen bleven achter elkaar aanjagen en 1 is er slecht aan toe.

1 van mijn vrouwen mist 1 hap uit der vin, de ander mist hele stukken en heeft hele scheuren in der vinnen zitten. deze heb ik apart gezet... ben nog even aan het nadenken wat ik moet gaan doen :stom:

is een hele tijd heel erg goed gedaan en gister was het ineens heel erg mis.
 
Ooh wat erg, hopelijk knappen ze dan snel weer op. Ik hou om deze reden ook geen 2 dames maar 5 dames bij elkaar. Ze kunnen af en toe erg pittig met elkaar omgaan maar dit wat jij hebt gehad, heb ik nog niet meegemaakt. Wel dat de 2 vrouwen die ik eerst had, mijn kempvisman zijn vinnen verscheurde en toen zaten ze met z'n 3en in mijn meterbak die ik toen had. Daarom heb ik nu ook 2 aquariums: 1 voor de dames en 1 voor de man:D
Persoonlijk zou ik voor beide vrouwen een nieuw aquarium zoeken, ik denk niet dat het goed komt als je ze straks weer bij elkaar zet.
 
Hier is de update :)

De donkere inrichting is veranderd naar een lichtere.
Op foto´s staat het heel mooi, maar naar het gewoon kijken en zeker met onderhoud is het wel erg donker. (helpt misschien ook al niet dat ik erg nachtblind ben)

Bodem is dus vervangen voor filterzand.
Ik ben altijd van mening geweest dat cory´s prima op een niet scherpe grindbodem kunnen. Maar als ik het gedrag vergelijk met toen ze op grind zaten en nu met het zand is mijn mening daarin veranderd. Ze zijn veel actiever en zijn veel vaker aan het wroeten in het zand.

Het interne filter heb ik eruit gezaagd en hij draait nu volledig op een JBL e401.

De zwaardplanten waren erg slecht geworden, deze heb ik dus flink uit moeten dunnen. ook moeten er nog wat hogere planten bij om de filter in/uitlaat en heater wat te verbergen.

ook wandelen er tegenwoordig een paar appelslakken in de bak rond.

20161124_000500.jpg

overzicht

20161124_000541.jpg

hengeli´s

20161124_000631.jpg

1 van de appels

20161124_001506.jpg

ook deze meneer doet het nogsteeds prima.

20161124_001356.jpg

en 1 van de cory's die zich eigen een stuk meer laten zien sinds de nieuwe bodem.
 
Heb jij een stromingspomp in je 60cm Richard? Merk je verschil met de plantengroei voor en na? Of heb je die er al vanaf de start in?
 
Staat er mooi bij.
Bedoel je dat ding links tegen de ruit Ruben? dat is een thermometer namelijk ;)
 
Staat er mooi bij.
Bedoel je dat ding links tegen de ruit Ruben? dat is een thermometer namelijk ;)

Als je niet goed kijkt dan kun je denken dat het een stromingspompje is inderdaad. Maar met een leesbril op zie ik het lcd scherm dus het is inderdaad een thermometer;)
 
Nee geen stromingspomp ruben, nooit gehad ook.

Moet wel zeggen dat de groei van de planten de laatste tijd erg slecht is. Beetje laks geweest met de plantenvoeding ook :juggle:
 
Ja links aan die witte zuignap. Haha als dat een thermometer is dan hoef je in iedergeval geen bril om die af te lezen.
 
Haha ja hij zat erbij toen ik m kocht :D

Dus gebruik m maar, iid goed afleesbaar en best accuraat.
 
haha zo is dat! Verder staat je bakje er mooi bij, leuke stukjes hout ook
 
Waarom gebruik je de bovenlaag van je bakje niet. Paar lange hoge planten zouden niet misstaan of is het inmiddels al gegroeid?
 
Mooie bak, complimenten ! nog even een tip, probeer wél het PVC te camoufleren achter stenen en / of hout weg te werken !
Het is een schitterend stukje natuur wat je laat zien, maar daar hoort eigenlijk ( voor het oog ) géén PVC in.
Als je het PVC wegwerkt, dan wordt je bak nóg echter . . . !

Groet, Erik
 

Terug
Bovenaan