Regenboog vissen


K

Karelt

Guest
Ik heb een Aqualantis aquarium 40x46x50. Zou ik hier dwerg regenboogvissen in kunnen houden en zoja welke soort.
 
Ben ik niet met je eens Nicole, de bak is veel dieper in vergelijk met een standaard 40 of 50 cm bakkie.
Denk dan ook dat een kleine Pseudomugil soort prima kan :D

De furcatus is dan een prima optie. Beperk je wel tot een klein schooltje van deze vis, eventueel met een groep garnalen op de bodem.
 
Ben ik niet met je eens Nicole, de bak is veel dieper in vergelijk met een standaard 40 of 50 cm bakkie.
Denk dan ook dat een kleine Pseudomugil soort prima kan :D

De furcatus is dan een prima optie. Beperk je wel tot een klein schooltje van deze vis, eventueel met een groep garnalen op de bodem.
Mag duidelijk zijn dat ik het daar niet mee eens ben :) en wel omdat vissen nagenoeg nooit diagonaal of langs een zijkant door de bak gaan. De langste zijde (breedte) blijft kort, daar verandert het watervolume niets aan.
 
Normaal zou ik het met je eens zijn, maar ik heb ze in een lido 120 en ze ‘scharrelen’ meer door de bak dan dat ze baantjes trekken.
 
Ben ik niet met je eens Nicole, de bak is veel dieper in vergelijk met een standaard 40 of 50 cm bakkie.
Denk dan ook dat een kleine Pseudomugil soort prima kan :D

De furcatus is dan een prima optie. Beperk je wel tot een klein schooltje van deze vis, eventueel met een groep garnalen op de bodem.
Furcatus zou ik nooit doen hoor, dat zijn flinke zwemmers! Als ik ze zie racen in mijn 1.80m, zou het verdrietig zijn om ze zo klein te houden. Het is een mooie maat voor een garnalenbak vind ik zelf. Kan ook heel mooi zijn.
 

Terug
Bovenaan