Reefer madness van RRJ

WJdenkt dat het spaghettiwormenzijn inieder geval goede opruimers hoor ik
 
Klopt, het zijn duidelijk géén spaghetti wormen. Mijn gok blijft op een baby zeester, hoogstwaarschijnlijk baby slangensterren. Zeer goede opruimers, ze kunnen geen kwaad.
 
WJ heeft iets verkeerds gedronken vanmiddag:D:D;)
 
Hahahahazou kunnen ik dacht eerst zelf ook aan zeesterren. Nou daar heb ik er straks dan genoeg van opruimen is altijd ok. Bij teveel voel ik harlekijn garnalen aankomen ;)
 
Als het honderden zijn dan is dat erg veel. Deelanemonen moeten ook erg snel gaan hoorde ik dus..................
Ik hoop voor je dat het geen vervelende klanten zijn.
 
Ik ook maar ook die zijn te verdelgen dus komt wel goed heb al wat tegenslag gehad ;)
 
Haha, ja je bent wat gewend ja. Hoe je eraan komt is ook de vraag natuurlijk.
 
Wij gebruiken nu Coral dip voordat we nieuwe koralen in de bak doen. Heeft WJ aangeraden.
 
Tot nu toe blijken de witte stippen niet veel te doen maak het glas schoon en weg zijn ze. Dippen heb ik gisteren wel met mijn buttons gedaan die staan de laatste tijd niet helemaal open. Verder heb ik natuurlijk weer wat spulletjes aangeschaft man man ik blijf aan de gang zal later wel even wat foto's maken vooral mijn caulastrea furcata vind ik fantastisch mooi heb ik zelfgs ook een kleine kokerworm bij ontdekt. Verder heb ik nog een zesstreep lipvis toegevoegd en nog een koraal waarvan ik schaam schaam even de naam zo niet meer weet..
 
Wij hadden ook opeens een glasanemoon op een stuk steen van het koraaltje zitten en hebben daarvoor iets gehaald van Colombo en met 0,5 ml was die gelijk verdwenen. Ach ja, die zat gratis bij de aankoop:D:D. Maar je loopt het risico dat die zich erg snel vermeerderd dus daarom maar verdelgt.
 
Jazeker alleen wat ik in mijn bak had/heb is zeker geen glasanemoon wat het nu wel precies is.....
Ach bij deze nog maar eens wat plaatjes van de bak en ook wat nieuwe aanwinsten als iemand mij kan helpen met het onbekende koraal :D
Deze dus
DSC_0046.JPG


Paddestoelleder

DSC_0049.JPG


Henkie in zijn hangout

DSC_0050.JPG


Nieuwe aanwinst zesstreep lipvis

DSC_0052.JPG


De olifant die mijn nieuwe koralen steeds omgooit

DSC_0053.JPG


1 deel van het symbiose koppel die zich erg graag verstoppen

DSC_0055.JPG


Het keniaboompje
kenia.JPG


caulastrea furcata dit is werkelijk prachtig om te zien vooral onder uv geweldig

mooi.JPG


Ondertussen draait het allemaal prima nog steeds maak me wel wat zorgen om de buttons die staan me toch wat te lang dicht al maar ach ook in deze bak zullen soms dingen dood gaan.

DSC_0054.JPG
 
In één woord; prachtig
 
  • Leuk
Waarderingen: RRJ
Nou het is er weer eens tijd voor. Er is ondertussen wel wat verandert en toegevoegd. Vandaag heb ik een lobophyllia toegevoegd ook zat er op deze steeen een meeliftende button :D. Vorige week heb ik een prachtige Gramma loreto vrij gelaten. En de week daarvoor een Duncanopsammia axifuga en Pavona cactus geplaatst ook ergens daarvoor nog een Catalaphyllia jardinei. Nu ik dit zo terug lees denk ik pfff ik kan mezelf moeilijk in bedwang houden als ik in de winkel kom ben ik steeds toch geneigd om iets mee te nemen het is denk ik het vulvirus wat mij te pakken heeft :D . Ik zal proberen het de komende weken een beetje rustiger aan te doen..... Hoewel die mooie gele doktervis is ook al gereserveerd voor mij :sorry:. Ik heb nog wel een klein probleempje gehad met 1 van de percula's deze had een beetje last van zijn zwemblaas maar 1 dagje in een klein laagje water heeft het beestje weer geholpen en deze zwemt nu weer perfect.

IMG_20170430_182029.jpg
IMG_20170512_202732.jpg
IMG_20170513_164423.jpg
IMG_20170513_164437.jpg
IMG_20170513_164459.jpg
IMG_20170513_164746.jpg
IMG_20170519_162743.jpg
IMG_20170519_162839.jpg


Ondertussen heb ik wel zwaar het zoutwater syndroom te pakken zucht. Ach er zijn vast ergere dingen waar je last van kunt hebben ook toch ;)

Groeten Richard

IMG_20170519_162722.jpg
 
Hoeveel licht heb jij erboven hangen? Mooie bak is het zo al. Ik zit te wachten op de |Gramma want die is deze week niet binnengekomen en die van de laatste keer die had een plekje en die durfde WJ me niet te verkopen. De Poetsgarnalen zijn ook erg leuk dus die moet je ook eens overwegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RRJ
Die komen nog John ;) over een aantal weken zeker. Vorige week waren er twee binnen gekomen waarvan dit de grootste was prachtig visje erg mooie kleuren. Ook heb ik een tijd geleden een symbiose koppel in de bak geplaatst deze laten zich nu steeds meer zien en zijn erg leuk om bezig te zien. Poeh ik heb 2x een hydra 26HD led hoeveel het precies is durf ik zo niet te zeggen. Maar zal het eens opzoeken.

edit: deze lampen dus. http://www.aquaillumination.com/lighting/hydra/
 
Ok, zover ik lees iets van 135Watt p/st dus dat is dik 1Watt/L en wij zitten op 1 Watt/L aan pl en dat is ongeveer de helft denk ik. Ach, we moeten wat geduld hebben he:D:juggle:
 
Wat een mooie bak! En ik ben nog steeds verliefd op je perculas. Ik heb ze toen in het echt gezien, en ze zijn echt zoooo mooi. Zou je aub. via een privé bericht (of hier als je wilt) kunnen zeggen wat ze je toen hebben gekost? Ik zou in mijn bak een koppeltje perculas als enige vissen willen hebben dus ik wil kunnen sparen als het nodig is :p
 
  • Leuk
Waarderingen: RRJ
Wat mooi weer zeg! Leuke vissen zitten er nu in! (en trouwens, hoe meer je in de LFS investeert, des te beter voor de economie:p)
 
  • Leuk
Waarderingen: RRJ
Vandaag kreeg ik bericht van de winkel de koraalbak was ontruimd en dat pareltje van een mini gele doktervisje was vangbaar :D . Dus ben ik maar eens op de maandag op visite geweest donderdag is de vaste dag maar hier maakte ik even graag een uitzondering voor. Hij/zij is nog erg schuw dus betere foto's zullen op een andere dag volgen.


Henkie's nieuwe slaapplek

IMG_20170526_222732.jpg



Doktervis schuwwwww
IMG_20170529_175834.jpg



1 deel van het symbiose koppel wat zich steeds mee laat zien
IMG_20170529_175858.jpg



Nogmaals schuwe dokter en mijn laatst aangeschafte lobophyllia
IMG_20170529_180102.jpg


edit: wel heb ik de laatste tijd wat last van rode flap erg irritant en behoorlijk hardnekkig maar ach ook dat komt wel weer goed.

Groeten Richard
 
Mooi weer Richard. zet jij de koralen met de stenen waarop ze zitten bij aankoop in de bak of haal je die daar af?
 
  • Leuk
Waarderingen: RRJ
Ik haal ze er nu steeds af John dit omdat ik het mooier vind lijken als ze direct op mijn "rif" bevestigd worden
 
Prachtig zeg, echt heel mooi zo'n (groot) zee aquarium!
 
  • Leuk
Waarderingen: RRJ
Bedankt! Ben nog vrij nieuw met het zoutwater maar het leven in de bak is echt geweldig om naar te kijken.
 
Ja dat lijkt me ook, ik vind alleen al zo'n heremietkreeft geweldig! En al die koralen, prachtig. Hoop dat je dokter wat minder schuw wordt.
 
Dat gaat vast goed komen tot nu toe zijn alle vissen totaal niet schuw de anemoonvissen zou je als je wilt zelfs kunnen aaien ben al behoorlijk vaak in mijn vingers gebeten :D
 
Prachtig! Maar wat is rode flap eigenlijk? Een alg?
 
  • Leuk
Waarderingen: RRJ
@blackmoor Rode flap heet het en het is geenalg maar een bacterie die een soort kleedje over zich heen maakt zoals bijvoorbeeld blauwe "alg"
 
Terug
Bovenaan