Reefer madness van RRJ


Hahah ja gaat goed komen hoor :D Jullie ook alvast prettige stresvrije kerstdagen toegewenst ;)
 
Nou de eerste blunder is een feit.. Construct epoxy slecht idee mijn steen is nog steeds allemaal los wel nog wat steviger gepositioneerd nu. De epoxy klei wilde niet mee werken heel mijn water werd voorzien van een nog wittere waas waardoor er echt werkelijk niets meer te zien was :( . Nu klaart het alweer wat op gelukkig. Ik koop dit spul nooit weer uiteinelijk zal ik het zelf wel verkeerd hebben gedaan maar toch :D
Nadat de rechterhelft compleet was ingestort en ik had gewacht tot het water weer een beetje helder was dit er maar van gemaakt.

IMG_20161223_140541_1.jpg
IMG_20161223_190213.jpg


Vreselijke kwaliteit foto's zie ik ook al wel het zit niet mee vandaag

Nu ga ik eerst maar eens even lekker relaxen

Groeten RIchard
 
Hoi,

Vandaag maar weer eens even de waterwaardes gemeten en ik zit in de eerste piekfase (amoniak) nu is het wachten op de nitrietpiek en daarna de nitraatpiek.

Waarden waren als volgt:

PH 8,2
No3 2
No2 0
NH3 2
KH 11
Zout 1023

Donderdag laat ik de waterwaarden even meten in de winkel dan zal het beeld wel bevestigd worden.

Verder is het water ondertussen kraakhelder de witte waas is geheel verdwenen. Het wachten gaat verder :D

Groeten Richard
 
Nou de eerste blunder is een feit.. Construct epoxy slecht idee mijn steen is nog steeds allemaal los wel nog wat steviger gepositioneerd nu. De epoxy klei wilde niet mee werken heel mijn water werd voorzien van een nog wittere waas waardoor er echt werkelijk niets meer te zien was :( . Nu klaart het alweer wat op gelukkig. Ik koop dit spul nooit weer uiteinelijk zal ik het zelf wel verkeerd hebben gedaan maar toch :D
Nadat de rechterhelft compleet was ingestort en ik had gewacht tot het water weer een beetje helder was dit er maar van gemaakt.

Ik had in de plaats een hele hoop water ververst .
Mislukte epoxy is en blijft een giftig goedje he .
 
@jessicapilon Ik ook ;)
@erwin2 Bedankt voor de reactie. Ik ben wel direct gaan filteren over actieve kool maar verder zit er nog geen leven in deze bak en verwacht ik over een week of 5-6 dat deze stoffen wel verdwenen zullen zijn. De mening van de klei was goed alleen heb ik teveel willen doen wat achteraf niet echt een slimme keuze was. Maar deze avond laat ik mijn water weer geheel door meten dus zal ik weer een stuk wijzer zijn over wat nu de status is.

Groeten Richard
 
Ik hoop het dat zoiets verdwijnt met de tijd .
Ik waarschuwde maar even omdat ik vorig jaar eens een stekje uit een winkel in mijn bak zette , en toen ging mijn garnaal binnen het uur hemelen .
Zag ik normaal zelden , maar kwam toen direct tevoorschijn , binnen het kwartier hong ie al bovenin , en daarna wou de heremiet hem opvreten , maar dat heb ik niet toegelaten .
Wat bleek , epoxy zo zacht als maar kon , niet goed doorgekneed , dus nog 2 kleuren zichtbaar) ....
 
Bedankt voor de waarschuwing erwin2. Ik begrijp je erg goed uiteindelijk is al de klei wel uit gehard en heb zelfs later als nog de stenen aan elkaar bevestigd maar met wat meer beleid en tijd tussen de plak sessies door.

Giseren nog even mijn water laten meten in de winkel en heb nog steds een amoniak piek. Er wordt vandaag een bactyerie kweek opgezet voor mij die ik danmorgen kan ophalen en in mijn bak introduceren. Het wachten is op het stijgen van het nitriet niveau dan de alg vormingen en de vroming van nitraat. Ondertussen kijk ik nog dagelijks tegen mijn ledige bakje aan :) maar met de tijd zal dat gaan veranderen.

Nog maar 1 keer een plaatje dan van een bak met water en steen :D
IMG_20170106_131500.jpg


Zal morgen ofzo ook weer eens even het zoetbakje thread van een update voorzien ben iets te veel bezig met het zoutbakje

Groeten Richard
 
Geduld dus maar weer. Kun je dat niet los stapelen of anders daar een kit voor gebruiken? Ik las ook dat het handig is om op de bodem plexiglas of pvc te leggen onder de stenen ivm drukpunten en vallen maar dat heb ik zoals ik al zeg elders vandaan en vaak zie je dat men de stenen op de bodem plaatst.
 
Mag ik vragen wat voor prijskaartje er ongeveer aan zo'n set up hangt? Het aquarium zelf niet meegerekend. Wel de apparatuur en de stenen. Begin hier steeds meer interesse in te krijgen. b.v.d. Ruben
 
@jessicapilon Je kunt het steen zeker los stapelen maar als je overhangen of boogjes wilt maken heb ik mij laten vertellen dat het toch wel verstandig is om dit vast te zetten. Heb er eerst ook aan gedacht iets op de bodem te plaatsen maar kreeg het advies om dat niet te doen dus heb ik het steen gewoon direct op de bodem geplaatst. En inderdaad het traint je wel om jezelf in te houden en te wachten hehehe :D

@Rubz Geen probleem hoor hier volgt een lijstje van de spullen zoals ik die in de winkel heb gekocht met dus de prijzen van de winkel gen internet waarschijnlijk is het wat goedkoper te krijgen ook gok ik zo...
1 Deltec sc 1351 skimmer 269,00
1 Eheim opvoerpomp compact 2000+ 59,90
2 ecodrift 4.1 79,90x2=159,80
1 Verwarming element (misschien niet geheel nodig) 24,90
Qua steen heb ik iets van 200,00
De verlichting zat bij het aquarium zelf.
En zout kreeg ik erbij was voor ongeveer 40,00

Dus even rekenen exclusief bak.. 753,60
Waarschijnlijk zit ik nog wat hoger qua die kosten kleine dingetjes hebik nu niet mee gerekend.
Hopelijk heb je er wat aan Ruben

Groeten RIchard
 
Klopt Richard en dat zie je ook het meeste. Ik las alleen toevallig dat je pvc of plexiglas kan gebruiken voor de zekerheid op de bodem.
 
Kan ook pima denk ik hoor zlefs polystyreen zie je wel hoor. Maar ik had zoiets van als ik krassen op de bodem krijg maakt het niet uit zie ik toch niet ;) en het glas in deze bak is behoorlijk dik dus maak me niet echt zorgen over eventuele gaten. Ook staat het nu zo vast dat er niets meer kan omvallen :D
 
@jessicapilon Je kunt het steen zeker los stapelen maar als je overhangen of boogjes wilt maken heb ik mij laten vertellen dat het toch wel verstandig is om dit vast te zetten. Heb er eerst ook aan gedacht iets op de bodem te plaatsen maar kreeg het advies om dat niet te doen dus heb ik het steen gewoon direct op de bodem geplaatst. En inderdaad het traint je wel om jezelf in te houden en te wachten hehehe :D

@Rubz Geen probleem hoor hier volgt een lijstje van de spullen zoals ik die in de winkel heb gekocht met dus de prijzen van de winkel gen internet waarschijnlijk is het wat goedkoper te krijgen ook gok ik zo...
1 Deltec sc 1351 skimmer 269,00
1 Eheim opvoerpomp compact 2000+ 59,90
2 ecodrift 4.1 79,90x2=159,80
1 Verwarming element (misschien niet geheel nodig) 24,90
Qua steen heb ik iets van 200,00
De verlichting zat bij het aquarium zelf.
En zout kreeg ik erbij was voor ongeveer 40,00

Dus even rekenen exclusief bak.. 753,60
Waarschijnlijk zit ik nog wat hoger qua die kosten kleine dingetjes hebik nu niet mee gerekend.
Hopelijk heb je er wat aan Ruben

Groeten RIchard

Bedankt voor je reactie Ik heb hem opgeslagen in een bestandje. Het idee laat ik voor nu eerst nog maar even sluimeren. Zal je ontwikkeling van tijd tot tijd eens bekijken:thumbs:
 
das een dure hobby zo´n zee aquarium, maar je krijgt er dan ook wel weer wat voor terug :petjeaf:
 
Het is een redelijk formaat ja. De eiwit afshuimer en alle pompen zijn behoorlijk oversized. Apparatuur is het hart van je aquarium niet de plaats om te bezuinigen. Het mooiste van het systeem wat ik nu heb vind ik toch echt de verlichting daar ben ik echt super tevreden over.
@RichD1011 ik hoop het ja dat ik er wat heel moois voor terug krijg. Maar dat zal ook een hoop aan mijn inzet en oplettendheid liggen denk ik ;)
 
Na nu inmiddels al een aantal weken met pogingen in alle vormen om van mijn hoge amoniak niveau af te komen. Kreeg ik gisternacht een heldere ingeving en heb ik eens mijn osmose water getest op de aanwezigheid van amoniak en ja hoor daar is het probleem niks geen steen het water in essentie is het probleem. Tijdens het typen van dit bericht doe ik nog een meting op mijn osmose water direct uit het apparaat om te kijken of mijn opvangbak misschien het probleem veroorzaakt. Ben in ieder geval wel even een beetje zuur 7 weken verspild hehehehe de laatste drie daarvan was ik voor mijn werk van huis denk dat ik anders na 4-5 weken achter dit probleem was gekomen. Maar ach al doende leert men ooit zal ik een bijna zenachtig geduldig persoon zijn denk ik hahahaha nu de eerste dagen maar eens druk met het vervangen van al mijn water. En de nieuwe opstart hopelijk deze keer van mijn bak . En zo zie je maar weer soms zit het mee soms zit het tegen ;)
 
Ajj jammer dit mijn opvangbak is het probleem wekmakers ole ole
 
Ja dat is jammer van de tijd maar ja aldoende leert men zoals je al zegt. Nu weer verder dus:D Heb je nog een foto?
 
Jazeker maar baal wel behoorlijk hoor :) De eerste dertig liter vers osmose water zonder amoniak is toegevoegd. En het apparaat is alweer volop aan het werk verwacht met een paar dagen toch wel dat ik van die elende af moet zijn. En dan gaan we weer verder wachten :D

Op verzoek dan nog maar een foto van een lege bak ;)
IMG_20170204_135528.jpg


En nog een stukje advies voor de mensheid gebruik geen curver bak om water in op te slaan! :D
 
Ai dat is balen zeg, aan de andere kant ook wel fijn dat het uiteindelijk toch zo'n 'simpele' oplossing is, en dat het dus niet aan materialen in het aquarium of de manier van opstarten gelegen heeft.

Wel een heel strak en gaaf aquarium! Is die nu volledig open aan de bovenkant?
 
Ja er zit geen kap op. Ja uiteindelijk is het dan iets simpels maar het heeft me wel wat hoofdbreken bezorgd hoor nu druk bezig met het vervangen van zo'n beetje al het water met gezond curver bakloos water hehehe
 
Ja dat geloof ik graag! Je gaat op een gegeven moment aan alles twijfelen kan ik me zo voorstellen ;)
 
ja das mooi k*t :D zou er ook niet bij stilstaan dat zoiets gebeurd in een curverbox.

misschien toch een echte goeie jerrycan aanschaffen?
 
Ajj jammer dit mijn opvangbak is het probleem wekmakers ole ole

Toch vreemd. Daar de meest gebruikte weekmakers geen stikstof verbindingen bevatten.

ja das mooi k*t :D zou er ook niet bij stilstaan dat zoiets gebeurd in een curverbox.

misschien toch een echte goeie jerrycan aanschaffen?

Ook de bekende curverbox zal geen ammonia afgeven. Zit ook geen stikstof verbinding in.

Ik vraag me dan ook echt af, welke opvangbak gebruikt wordt voor dat osmose water??
 
Dan vind ik het toch nog vreemder worden nu. Ik meet namelijk geen ammonia direct vanuit het osmose apparaat maar wel in die bak. Heb nu een jerrycan van 30 liter gebruik dat en mijn water ook al getest zie nu geen ammonia in mijn reservoir. Hoop wel dat is straks van dit probleem af ben
 
Waar is die bak eerder voor gebruikt?? Iets ingevallen misschien?
 

Terug
Bovenaan