Reefer 170 Zoutwater (RoelHG)


Vandaag bij iemand wat levend steen kunnen oppikken en deze in de sump en kleine stukje in de bak gelegd! Komen van een heel mooi en vooral gezond aquarium!

9fa5826d73a31a8eb6759b3ae8756b75.jpg


b5ffbcada8d45ee8fb7da83fe3987631.jpg
 
Hoppa!

Het gaat je veel opstarttijd schelen met de levendsteen erbij. Nu hopen dat er niet een plaagje op zit en dan zou het perfect zijn zo.
Heb je gekeken of diegene waar je steen ophaalde geen last had van bv glasanemonen?

En dat stuk wat nu in je bak zit, zat dat bij hem in de sump of zat dat in zijn bak? Je hebt best kans dat daar nog sporen inzitten van leven als het bij hem goed heeft gelegen. Zo te zien heeft het ooit in het licht en stroming gelegen.

Succes!
Nu is het wachten op de groene algen :D
 
Ik heb de bak uitermate goed bekeken en wat een topbak welke al vele jaren draait dus dat zit wel goed!

Alles komt rechtstreeks uit zijn aqua dus niks uit de sump.... alleen het stond erg vol vandaar dat ik wat stukjes mocht meenemen :)

Thanks.... ik ben benieuwd!!!
 
Vandaag wat onderdelen binnen gekomen.... een custom wierenfilter die ik er tussen moet proppen haha! Ook 2 stromings pompen en de doseerpomp!

122d626d08f2c29efed70cf9f2651a91.jpg


6cd2bfa6aa6caf6ad8a1156c7dee3fce.jpg
 
Heb je gekeken of diegene waar je steen ophaalde geen last had van bv glasanemonen?

Nou ik heb de ervaring dat je die toch wel gaat krijgen als je koralen gaat aanschaffen. Prima te bestrijden met Aiptasia X en dat is beter dan de goedkopere versie van Colombo vindt ik.
 
Glasanemonen is iets wat dan niet thuis hoort in een zeeaquarium,zijn er nog andere dieren die daar dan niet in thuis horen ?
 
Het hoort er eigenlijk wel bij en je ontkomt er in de regel ook niet aan maar je moet waken voor een plaag. Vaak krijg je ook wel Borstelwormen mee en ik heb in de oude bak een vrij grote gehad en ze kunnen soms zachte koralen aanvreten dus die heb ik zelf er liever niet in.
 
Ik heb er een flinke borstelworm inzitten.... ik denk dat hij wel 30 cm lang is haha! Het scheelt dat hij in de sump zit maar vroeg of laat gaan ik deze wel verwijderen!

Gisteren toen het licht uit was heb ik ook een aantal copepods kunnen detecteren en die leven nog steeds dus dat is goed!
 
Zoooo hier even een kleine update........ Alles is nog steeds hetzelfde! Ondertussen al wel het rif aangepast want was naar mijn mening te vol. Daarnaast zijn de waterwaardes helemaal top en ben ik de bruine/groene algen fase al voorbij. Op dit moment ben ik bezig het met wierenfilter en heb ik toch een steun gekocht om de AI Hydra 26 op te hangen zodat het licht beter verdeeld word.

Binnenkort wat foto updates van mijn kant!
 
Ja ben ook erg benieuwd hoe alles zich straks gaat.

Afgelopen week wat bezig geweest met optimalisatie en toch ervoor gekozen om grote bak als osmose reservoir te gebruiken en het bakje wat standaard bij de Reefer zit voor osmose te gebruiken als wierenfilter. Gisteren ook een JBL 300 koeler geplaatst en de Twin controller ingesteld. Ook heb ik de Tunze Level controller geinstalleerd voor het automatisch bijvullen. Het is helaas wat krap onder de reefer dus moet nog goed bekijken hoe ik het eea ga plaatsen/wergwerken.

Temp is in ieder geval mooi onder controlle en gaat hopelijk nog wat naar beneden.

IMG_9474.JPG
IMG_9475.JPG
IMG_9476.JPG
IMG_9477.JPG
 
Thanks StefanC!

Ik wilde hem eigenlijk op het aqua plaatsen alleen daar maakt hij me teveel lawaai voor. Een koeler was overkill en had ik ook helemaal geen plek voor en tot nu toe kan ik het mooi afvangen met de fans.
 
Hoe bedoel je Johnny want ik heb er een met 3 aanelkaar. Je Kan zelf aanklikken welke plug je wil dacht ik.

Edit: ik zie nu dat dit met de 4 en 5 niet kan maar ja dan neem je er 2 van 3 bijvoorbeeld.
 
Nou die ik heb zet je inderdaad over je glas maar moet je ook met 2 schroeven vastdraaien hoor.
Je hebt ze ook die klemmen denk ik.
 
Na een paar dagen warm weer en de geluids productie van de fans was ik er alweer helemaal klaar mee. Gezien het feit dat ik op elk moment vader kan worden (En het volgende week erg warm word) heb ik toch maar een chiller aangeschaft en deze gelijk geïnstalleerd! Daarbij ook wat zaken afgemaakt zodat het bevestigen van de verschillende bedieningen. Osmose water is ook weer netjes bijgevuld.

IMG_9499.JPG


IMG_9500.JPG

IMG_9502.JPG

IMG_9505.JPG
 
Nee! Roel! Een bak! Met water, enzo! Het moet toch niet gekker worden zeg, ben je een tijdje afwezig, heeft die Roel ineens een echt draaiend aquarium, met water en stenen!
Mooi man, ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan :)
 
Wat kletsen ze toch weer Roel. Hebben ze die mini Orca dan niet op de foto in je bak gezien:D.
 
Haha ja we gaan er voor en deze gaat gevuld worden met alles war erin past Haha..... en dat is niet veel helaas! Maar, we starten deze door en gaan hem gewoon vullen!

Helaas al wel eerste koraal erin moeten plaatsen omdat een vriend problemen heeft met een lekkende bak en er nergens mee naartoe kon..... ik check om de 2 dagen mijn water en alles ziet er nog steeds goed uit! Nu verder met het wierenfilter en verplaatsen van de koeler!

Hieronder wat foro’s van een stukje mossel die verdwijnt..... wat een prachtige onderwater wereld!!

5F074D35-F09E-45AF-A767-5297CBB69EDD.jpeg
0D2CEB19-CCA5-4A03-A528-3F542ECAE9D8.jpeg
E27F2E68-1852-4249-9587-514C53513C42.jpeg
C74F5B0F-C593-49E2-95AA-6FB9E52CD0EB.jpeg
C96836A5-86C4-4241-B496-E67F6F01B6B7.jpeg
 
Dat zeker John! Ik vind het alleen te vroeg maar goed..... nu heeft hij meer overlevingskans dan in een bak die flink lek is! De tijd zal het leren!
 
Mooi! Zet hem niet te veel in het licht. Onder een overhang een beetje in de schaduw gaan ze heerlijk!
 
Ik kan overigens niet wennen aan die kleuren. Lang leven de RAW formaten, maar dit is wat ik uit je jpeg kan halen

upload_2018-7-26_22-11-44.png
 

Terug
Bovenaan