Red back maanvissen

  • Onderwerp starter Deleted member 14272
  • Startdatum

D

Deleted member 14272

Guest
Bij deze 2 foto's van de Maanvissen die sinds Januari in mijn bak zwemmen,het zijn er in totaal 7.
Het gaat allemaal voorspoedig,eten goed en de groei zit er ook goed in.Net na de aankoop van de vissen was de rood-bruine (rug) kleur nog niet aanwezig dus dat is zeer snel gegaan.Zelfs de vallisneria groeid goed,daar had ik de laatste Jaren problemen mee.Dus al met al een positief verhaal,en dit na vele Jaren van Discusvissen houden.

Net als bij de vorige vissen ververste ik wekelijks,en nu uiteraard nog en blijf dit wel volhouden,is eigenlijk een must om de groei te blijven stimuleren,het is jammer dat ik geen foto's heb van het moment van aankoop,maar de vinstralen waren toen nog erg kort,en die zijn in korte tijd echt veel langer geworden,is ook wel een mooie ontwikkeling.
Gr. bert
IMG_0335.JPG
IMG_0336.JPG
 
Ziet er geweldig uit !
 
Dank je Ed,ik doe mijn best.
 
Zeer mooi
Enkel maanvissen of zitten er nog andere bewoners bij?
 
10 Brochis Splendens,voorheen ook 8 Gasteropelecus Maculatus,maar dat was een dure vergissing deze Bijlzalmen zijn erg agressief tegen elkaar en wat bleek ook tegen de Maanvissen,ze vielen de Maanvissen aan in de flank,die zijn dus gedoneerd aan een locale viswinkel,jammer.
 
Hoe oud zijn de Manen nu?
 
Valt moeilijk te achterhalen ze waren ongeveer een cm.of 8 schat ik,maar met een bepaald soort enthosiasme een winkel binnen gaan dan vergeet je zoiets te vragen,misschien in totaal zo'n 5-6 ?.
 
Ik ben wel benieuwd als alles in het geheel qua verzorging goed blijft gaan en ik gevrijwaard wordt van ongemakken ( ziekte"s) hoe het er dan over een half Jaar weer uit gaat zien qua groei,maar daar moeten we even op wachten.
 
Ja dat vraag je vaak niet en ik heb ze van Jos en die zijn nu dacht ik een maand of 8 en de grootste is denk ik met vinnen zo n 18cm.
 
Ik ben wel benieuwd als alles in het geheel qua verzorging goed blijft gaan en ik gevrijwaard wordt van ongemakken ( ziekte"s) hoe het er dan over een half Jaar weer uit gaat zien qua groei,maar daar moeten we even op wachten.
Een goed ververs en voeder beleid doet vaak al wonderen om ze gezond te houden en goed te laten groeien.
 
Werk jij ook met Co2 voor de planten?
Of ander voeding voor de planten?

mvg ronald
 
Ik heb ook 5 van deze Manen en voeg wel co2 toe tot zo n 20mg en nitraat en fosfaat tot waarden van 25/2,5 mg. Us zit hier rond de 350.
Dit is dus een mededeling van algemeen nut hoop ik ;))
 
Pas vooral zomers bij warme periodes op met Co2 toedienen. Het water moet zuurstofrijk zijn. Bij heel earm water kan dat problemen geven. Bij mij herft dat eel erns voor sterfte gezorgd. Ik plaats dan altijd extra luchtpompjes om voor extra waterbeweging te zorgen.
 
Prachtige groep manen. Ik heb zelf ook een groepje roodschouders zwemmen, ik geniet er nog elke dag van.
 
Hoe vaak voor je ze eigenlijk per dag?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik geef ze 4x per dag diepvriesvoer of levend voer omdat ze ook nog in de groei zijn.
 

Terug
Bovenaan