Record 80/Ciano 80 (Albert.K)


Heb de yellow gehad, deze was na6 maanden overleden. De man die ik nu heb is er al sinds vorig jaar mei(ongeveer), de vrouw heb ik twee jaar.
Als deze worden vervangen wil ik op zoek gaan naar een macmasterie.
 
Je Borelli man is schitterend. Ik wil deze vis wss ook voor mijn rio 125.
 
Voor de snoei
20180829_181645.jpg



En erna
20180831_212237.jpg


Dit is vandaag


20180831_212237.jpg


20180905_214908.jpg
 
Groeit snel zo te zien :D Hoe heet die groene, sliertige plant die zo groot is?
 
Hoe heet die groene, sliertige plant die zo groot is?
Pogostermon status octopus.
Als je wilt kan ik je wat opsturen. Heb ook nog wat drijfplanten.
 
Mooi hoor Albert!
 
Apistogramma agazissi heeft eitjes gelegd op een blad, het mannetje zwemt heel ergens anders rond. Ik denk dat ik hem eens voorlichting moet geven.

De rovers staan al op de uitkijk.
20181013_205403.jpg


20181013_205407.jpg
 
20190303_172801.jpg


20190303_172807.jpg
 
Tijd om wat te snoeien. Morgen weer wat te doen. Links willen mijn planten niet zo goed. Heb wat osmocotecapsules gekocht van tuinkabouter. Hopelijk gaat die planten het daardoor wat beter doen.

De agassizi faire red is op dit moment de eyecatcher in mijn bak


20190303_172801.jpg


20190303_173023.jpg


20190303_173028.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zeer mooie bak Albert, ik zie wat tekorten op sommige planten welke vermoedelijk te maken hebben met wat voedsel opname vanuit de bodem, de plant links doel ik op, of je moet een paar vissen hebben welke daar aan snoepen.
 
De tekorten die de planten hebben heb Ik ook opgemerkt en toch zitten daar kleibollen in de bodem, vandaar dat ik nu wat anders wil proberen en hoop ik dat ik het daarmee kan oplossen
 
Mooie man! Knalt er inderdaad lekker uit
 
Update van mijn aquarium.
Bestand is 8 citroentetra ( hyphessobrycon pulchripinnis)
7 rode minor (hyphessobrycon callistus)
5 marmer bijlzalmen (carnegiella strigata)
3 apistogramma agassizi

Enkele japonica garnalen
2 pangio kuhlii
15 (ongeveer) stuks otocinclus vittatus

Een totaaltje. Enkele planten verplaatst, een echinodorus Bartoli van achter naar linksvoor, een .... oorlog green van links naar rechts en de ...red van rechts voor naar achter.
Wel wat last van draadalg, ondanks het geven van co2 en natuurlijk op hout en filterpijpen de penseelalg.
Plantenvoeding geef ik van aquariumbemesting en ik heb capsules van tuinkabouter bij de echinodorussen. Daar ben ik eigenlijk wel tevreden over. Vooraan bij de cryptocoryne zitten kleibollen van aquariumbemesting, dat gaat maar niet geweldig.

20190522_221023.jpg


De apistoman

20190522_220944.jpg


Een foto van een citroentetra, ik kreeg hem redelijk op de foto.

20190522_222202.jpg


En een apisto vrouw

20190522_222251.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Mooie apisto man
 
Zomaar enkele foto's. Er is w.b. bestand niets veranderd
Rode minor, citroentetra's, apistogramma agassizi, otocynclisen en wat bijlzalmen.
Wel vraag ik mij af welke temperatuur nu het beste is. Verwarmen doe ik niet, dwz in de zomer kan de temp oplopen tot 30°, in de winter wordt het net boven de 20°.
Ik vraag mij af of ik in de winter moet bijverwarmen.
Hebben jullie daar ideeën over?
Zit er wel aan te denken om de rode echnidorus in het midden er uit te halen. Hij is te groot en belemmert de stroming

20190906_195943.jpg


20190906_200034.jpg


20190906_200414.jpg


20190906_201852.jpg


20190906_201948.jpg
 
Denk wel dat als je de echino weghaalt dat je een groot gat daar gaat creëren. Vind dit juist heel gaaf zo; maar snap ook de stroming
 
Zeer mooie bak. Stroming, in hoeverre is het belangrijk? Of krijg je echt dode hoeken door de Echinodorus?
 
Bedankt voor de positieve reacties. Ben er zelf ook tevreden over en dat komt ook door dat het redelijk in evenwicht is. Niet teveel vis en voldoende plantenvoeding , licht met co2.
W.b de echinodorus. Ik heb hem gekocht als klein plantje en is nu erg groot geworden, waarvan onderaan alleen stengel en boven dus blad. Boven deze plant hangt nog een bolbitis heudelotti, met wortelstok tegen de achterwand. De combinatie maakt dat de rotala die er rechts van staat in de verdrukking komt, dwz te weinig licht,voeding etc.
Bovendien er ontstaat wat draadalg in die hoek en ik heb het idee dat het aan de stroming, dat wordt tegengehouden door de echinodorus, kan liggen. Maar is mijn theorie.
De pomp is voldoende, een jbl 902 op ongeveer 135 liter netto.
 
De ozelot in het midden vandaag met de waterwissel eruit gehaald. Geeft veel meer ruimte en licht. Ook de octopus wat gesnoeid. Kan deze weer lekker groeien, want wat is gesnoeid dat groeit. Links in de bak stond nog een lagenandra meeboldii, ik denk dat die op deze plek meer tot zijn recht komt.
De ozelot staat nog in een emmer.

20190909_202632.jpg
 
Zomaar een paar foto's
Mijn aquarium: de echinodorus bartherie is echt groot geworden, deze stond eerst rechts achter waar hij klein bleef, maar sinds deze naar linksvoor is gegaan is hij echt flink gegroeid.
Vissen doen het goed, schooltjes deze week wat aangevuld, verders wat last van draadalg, vooral in het gebied van de stroming van de pomp.
20191005_195739.jpg

De agazissi man
20191005_195756.jpg

Vismix
20191005_195843.jpg

De oto's die de draadalg te lijf gaan
20191005_195941.jpg

De bartherie in close up, wordt mij bijna te groot
20191005_200059.jpg

De citroentetra's
20191005_200140.jpg

De rode minors
20191005_200209.jpg

Nooit stil blijven zitten op de foto, zijn dames zitten achterin verscholen en lieten zich niet zien.
20191005_195828.jpg

Eigenlijk geen bijzonderheden dus.
 
Welke plant heb je daar rechts met die bijna hartvormige bladeren?
hele mooie beplanting!
 
Hoi Albert! Mag ik naar je ervaring met de rode minors vragen? Ik wil ze misschien zelf ook halen. Alvast bedankt!
 
Welke plant heb je daar rechts met die bijna hartvormige bladeren?
hele mooie beplanting!
Hydrocotyle leucocephala of Braziliaanse Waterklimop
 
Hoi Albert! Mag ik naar je ervaring met de rode minors vragen?
Hoi Rubz,
De rode minor vind ik leuke kleurrijke vissen, ze pronken wat naar elkaar maar ik heb nooit beschadigde vinnen, zowel bij de minor als bij de andere soorten.
Ik weet dat ze de naam hebben van vinnenbijters maar heb dat zelf nooit gemerkt.
Mijn bak is volop beplant er is dus schuilmogelijkheden voor ze en ik geef voornamelijk diepvriesvoer.
Ik heb de indruk dat ze geen "honger" moeten hebben, dat zullen dan waarschijnlijk de voorwaarden zijn.
Zijn redelijk sterk, soms vul ik er eens 1 aan.
 
Ooh oke wat voer je zoal? En hoeveel stuks heb je er? Kun je ook wat vertellen over wat ze in de bak doen qua gedrag? Welke laag en of ze veel spreiden of veel bijelkaar zitten? Super veel vragen maar ik doe altijd lekker lang over een visbestand kiezen. Alvast bedankt
 
Ooh oke wat voer je zoal? En hoeveel stuks heb je er? Kun je ook wat vertellen over wat ze in de bak doen qua gedrag? Welke laag en of ze veel spreiden of veel bijelkaar zitten? Super veel vragen maar ik doe altijd lekker lang over een visbestand kiezen. Alvast bedankt

wat voer ik:
Het meest diepvries zoals: mossel-,garnalenvlees (Is voor zoutwater, per ongeluk gekocht, maar ze vinden het lekker. Wel afspoelen omdat het zout is)
Artemia (ook afspoelen is nogal zout)
Witte en zwarte mugggelarven. (deze spoel ik niet af, gaat ontdooit de bak in)
Special mix tropical (ongespoeld, ontdooid in de bak)
Soms een voedertablet die ik aan de ruit plak die door allen goed wordt gegeten en heel soms granulaat.

Het gedrag vd rode minor is dat ze vrij rustig onder de planten, voornamelijk de echinidorus, zitten. Het zijn bij mij geen zwemmers.
Ze zitten in het midden/onder het midden, van de bak. Mijn bak is 55 cm hoog en 80 breed. Door de hoogte heb je wat scheiding tussen boven/midden/onder.
Omdat er geen gevaar is dmv rovers dwalen ze wel wat in de bak. Ik heb er twee schooltjes inzitten, citroentetra's en dus de rode minor, wel is het zo dat de soorten veelal bijelkaar zitten. De citroenen zoeken meer de ruimte op, de minors zijn meer onder de planten te vinden. Van beide soorten heb ik 13 stuks en ze worden ongeveer 4a5 cm groot.

Ik denk dat dit wel grotendeels de antwoorden op je vragen zijn. Kijk eens rond bij de lfs welke vissen je het meest aanspreekt en waar je een schooltje van wil hebben, en welke kleur je eyecatsher heeft die je wil hebben. Ik zou een andere kleur schoovis nemen dan de kleur van de eyecatcher.
Mijn achterwand is een fifi achterwand, deze is niet echt zwart en daar steken de citroentetra's niet zo bij af vandaar dat ik de minors er bij heb genomen. Ik denk met een donkere achterwand kleuren de vissen beter
Ik zou wel drijfplanten nemen, dit geeft wat beschutting voor de vissen.
Succes met het kiezen van het visbestand
 
wat voer ik:
Het meest diepvries zoals: mossel-,garnalenvlees (Is voor zoutwater, per ongeluk gekocht, maar ze vinden het lekker. Wel afspoelen omdat het zout is)
Artemia (ook afspoelen is nogal zout)
Witte en zwarte mugggelarven. (deze spoel ik niet af, gaat ontdooit de bak in)
Special mix tropical (ongespoeld, ontdooid in de bak)
Soms een voedertablet die ik aan de ruit plak die door allen goed wordt gegeten en heel soms granulaat.

Het gedrag vd rode minor is dat ze vrij rustig onder de planten, voornamelijk de echinidorus, zitten. Het zijn bij mij geen zwemmers.
Ze zitten in het midden/onder het midden, van de bak. Mijn bak is 55 cm hoog en 80 breed. Door de hoogte heb je wat scheiding tussen boven/midden/onder.
Omdat er geen gevaar is dmv rovers dwalen ze wel wat in de bak. Ik heb er twee schooltjes inzitten, citroentetra's en dus de rode minor, wel is het zo dat de soorten veelal bijelkaar zitten. De citroenen zoeken meer de ruimte op, de minors zijn meer onder de planten te vinden. Van beide soorten heb ik 13 stuks en ze worden ongeveer 4a5 cm groot.

Ik denk dat dit wel grotendeels de antwoorden op je vragen zijn. Kijk eens rond bij de lfs welke vissen je het meest aanspreekt en waar je een schooltje van wil hebben, en welke kleur je eyecatsher heeft die je wil hebben. Ik zou een andere kleur schoovis nemen dan de kleur van de eyecatcher.
Mijn achterwand is een fifi achterwand, deze is niet echt zwart en daar steken de citroentetra's niet zo bij af vandaar dat ik de minors er bij heb genomen. Ik denk met een donkere achterwand kleuren de vissen beter
Ik zou wel drijfplanten nemen, dit geeft wat beschutting voor de vissen.
Succes met het kiezen van het visbestand
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Zo wat een uitgebreide voeding. Maar als ik ze zou nemen wil ik ze ook zo mooi op kleur laten komen. Citroen tetra's zijn ook erg mooi beetje underrated vissen. Ik wil denk ik rood als hoofdkleur in de bak. Heb inmiddels al een ancistrus red. Als drijver wil ik in de toekomst een rode lotus gaan proberen en die naar het oppervlak te laten groeien.
 
Ik vind mij bak er op dit moment wel leuk bijstaan. 2 weken geen water ververst heeft het goed gedaan.
Vandaag wat ververst en een beetje gesnoeid.
20200829_202145.jpg
 

Terug
Bovenaan