rasbora galaxy/pareldanio gaan dood


B

bas511

Guest
Hoop dat dit de goeie plek is, anders sorry.

Ik had 6 galaxy rasbora. 3 man 3 vrouw.

Voeg bioCO2 toe, maar continu test geeft groen tot donker groen aan. Neem dus aan niet te veel.

Voer doe ik verkruimeld vlokvoer.

temperatuur 23 graden.

Wat doe ik fout?

er is al ��n mannetje dood en een zwemt heel rustig, zegmaar dat ik hem bijna met m'n handen kan pakken. Dit deed de vorige ook voordat die het loodje legde.

Verder zijn de waardes van m'n water goed.
 
gemeten met tetra teststrip

NO3= 0
NO4= 0
GH= 8.0
KH= 10
PH= 7.2
CL2= 0
 
Bij deze is het tweede mannetje ook overleden
 
Zitten liever iets zachter, maar dat zal niet de oorzaak zijn.

Wat zijn de medebewoners? Hoe groot is de bak? Hoe is de inrichting? Heb je een foto? Meer informatie graag.
 
Zien er verder goed uit qua kleur etc?
 
NO3= 0????
NO4= 0????

Hoe komt dat?
 
Geen medebewoners, in een 30L bakje, maar zouden ze doordat t bakje te klein is zo snel dood gaan? lijkt mij niet. Genoeg planten om in te schuilen. Nu even geen foto bij de hand.

Op de test staat trouwens NO3- en NO4- maakt dat verschil? die ''-'' of deugd de test niet?
 
NO4 bestaat niet. NO3- wel, dat is nitraat. NO2 ook, dat is nitriet.
PO4 is fosfaat.

Hoe lang staat het aquarium al? Wanneer is het ingericht. Test met name de NO2 even. Meestal is het handig om bij onverklaarbare uitval een deel van het water te verversen.

NO3 kan prima tot een waarde van 50 in de meeste gevallen. PO4 tot een waarde van 5. NO2 moet echter 0 zijn, anders gaan er al snel dooien vallen.

Kleine bakjes zijn erg kwetsbaar. Zeker wanneer ze net zijn gestart is de kans op een dodelijke nitriet piek redelijk groot.

GH, PH en KH is verder goed voor deze soort vis.
 
No2 en No3 was het inderdaad, verkeerd gelezen zo laat op de avond.

Bedankt voor de reacties. Vandaag maar verversen van t water en hopen op geen uitval meer
 
Naar de speciaalzaak geweest om toch m'n water te laten testen.

pH: 7.3

kH: 6

NO2:0

NO3:25

PO4:0

Prima waardes dus, gratis twee vervangende visjes gekregen. Hou het er voor alsnog op dat het toeval is geweest.
 

Terug
Bovenaan