Rasbora brigittae voeren


M

MarlonnekeW

Guest
Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken heb ik een aantal Rasbora brigittae in mijn aquarium zitten, samen met Corydoras panda en vuurgarnalen.

De Rasbora's eten op zich goed; ze vinden alle soorten droogvoer lekker en als het klein genoeg is, eten ze ook mee van het diepvries voer voor de cory's.
Waar ik alleen tegenaan loop is dat ik het gevoel heb dat bijna alle soorten voer te snel naar de bodem zakken, waardoor de Rasbora's niet genoeg te pakken krijgen en de cory's juist teveel krijgen.

Op dit moment krijgen de cory's of een half blokje diepvriesvoer of een tabletje voor bodemvissen. Voor de Rasbora's vul ik dit aan met fijngewreven vlokvoer of klein gemaakt granulaat (als ik het granulaat niet klein maak, zakt het helemaal gelijk naar de bodem).
Door de stroming van het filter belandt een deel van het voer gelijk op de bodem, ook het vlokvoer. De rest is eigenlijk ook vrij snel helemaal gezonken. Ik zie de Rasbora's nog lang naar voer zoeken en soms zelfs wat van de bodem eten.

Hebben jullie misschien tips hoe ik ervoor kan zorgen dat het voer beter op de juiste plek (dus bij de Rasbora's) terecht komt?
Alvast bedankt!
 
een voederring of korfje kan helpen.
 
Ook hiervoor kan je bijvoorbeeld ontkapselde artemia-eitjes gebruiken.
Je koopt het als poeder, welt het even in lauw water en gooit ze dan in de bak.
Alle vissen zijn er gek op.
 
Bedankt voor de tips!! Ik ga naar beide op zoek.
 
Gevriesdroogd voedsel blijft vrij lang drijven. Ik heb van sera de mixpur, is een mix van krill, tubifex, rode muggenlarven en nog wat geloof ik. Voordeel is dat je dat ook fijn kan wrijven.
 
Op youtube staat een filmpje waar iemand ze spirulina poeder voert.

Verder blijft fijn gewreven gevriesdroogd voer inderdaad goed drijven.
Ik voer die van mij ook vaak tubifex blokjes (gedroogd, klein stukje van een blokje afscheuren).
 

Terug
Bovenaan