rare voelsprieten


R

Roodwit

Guest
Hallo allemaal,

vandaag zag ik dat 1 van mijn garnaaltjes hele rare voelsprieten heeft. Het lijkt erop dat ie vervelt is maar dat de voelsprieten nog vast zitten.
van de twee langste voelsprieten heeft deze garnaal al een tijd 1 afgebroken en 1 gekrulde, maar leek daar geen hinder van te hebben. Nu zit zijn 'neus' omhoog gebogen en lijkt alles vanaf zijn ogen nog vast te zitten in zijn oude vel.

heeft iemand een idee of mijn gedachte (oud vel wat niet los komt) klopt of dat het wat anders kan zijn? En of er iets aan te doen is?
tempImagevAcxbr.jpg
 
Vaak als garnalen niet goed door hun vervelling komen komt dat omdat het temperatuursverschil met het ververswater te weinig is, die koudeshock hebben garnalen nodig om goed door hun vervelling te komen, dus verversen met water van meer dan 5 graden kouder kan totaal geen kwaad
 
Vaak als garnalen niet goed door hun vervelling komen komt dat omdat het temperatuursverschil met het ververswater te weinig is, die koudeshock hebben garnalen nodig om goed door hun vervelling te komen, dus verversen met water van meer dan 5 graden kouder kan totaal geen kwaad
Ik vindt ook zonder verversingen vaak vervellingen in de bak en ik heb het idee dat ze zonder verversing net zo veel en makkelijk vervellen.
 
Bedankt voor jullie reacties
Bij mij komen ze inderdaad ook prima door de vervelling zonder verversing. Behalve deze dan, maar ik vermoed dat de al afgebroken en de gekrulde spriet voor het probleem zorgen.
Hij zit veel stil maar heb em ook al een paar keer zien grazen en poepen dus ik hoop dat ie ergens de komende dagen zichzelf kan ontdoen van t laatste beetje oude vel
 

Terug
Bovenaan