Rare vlek bij Trigonostigma espei


V

VissenIlona

Guest
Hoi,
Ik zie sinds vandaag ineens een rare vlek op mijn Espei. Gisteren is dit me niet opgevallen, maar toen ben ik ook weinig thuis geweest. Eergisteren zat het er zeker niet.

Als ik zelf goed kijk, lijkt het een soort wratje te zijn ofzo, zoals ik het bij mensen zou omschrijven. Ik heb foto's proberen te maken.


Weet iemand wat het is en vooral: wat ik er aan kan doen?

_JtoUnfTUvk9AQP0V5Q-E4BCawVo-iWd.jpeg


_JtoUnfTUvk9AQP0V5Q-E4BCawVo-iWd.jpeg


_JtoUnfTUvk9AQP0V5Q-E4BCawVo-iWd.jpeg
 
Gewoon een wondje, maar wel goed in de gaten houden. Kan zo weer genezen zijn, kan ook gaan schimmelen.
 
Hoi, bedankt voor de reacties.
Het ziet er niet pluizig uit. Het lijkt ietsjs veranderd te zijn, maar nog steeds ziet het er uit als een wratje. Mijn Kardinaal tetra's hebben ooit een schimmel gehad en dat waren inderdaad pluisjes, maar zo ziet dit er niet uit. Het steekt van de zijkant wel iets uit, maar eigenlijk alleen heel puntig. Het ziet er ook hard uit, als ik zo in moet schatten.

Ik zal het zeker in de gaten houden. Op zich is het niet super erg als er een keer een visje ziek is en dood gaat, maar zou het wel heel vervelend vinden als het besmettelijk is voor de rest.

Overigens eet de vis nog geweldig, zwemt heel actief rond en ook echt bij de rest. Mijn kardinaal tetra's gingen zich op den duur afzonderen maar dat zie ik hier nog niet gebeuren.
 
Het lijkt nu bij nog een vis te komen en twee anderen hebben een dof plekje wat nog niet zo is als die ander maar waar ik van vermoed dat dat een begin is. Denk morgen maar even naar de aquariumwinkel moet, want heb geen flauw idee wat ik er nu mee moet.
 
Oke, heb even wat gegoogled op de site van Bassleer....

En helaas kom ik op mogelijkheden

- VisMycobacterium (VisMB)
- parasitaire Copepode/Crustacea.
- Lernaea

Het eerste hoop ik dus niet, want dan is het helemaal hopeloos..... zucht, heb geen flauw idee wat ik er mee moet doen nu. Moet je zo'n vis meenemen naar de aquariumwinkel?
 
Inmiddels ben ik met een vis naar de aquariumwinkel geweest en heb ik medicijnen voor de vis gehad. T water ziet er na toedienen echt niet uit, maar het zal wel horen :p Ik hoop zo dat het werkt....
Ze dachten toch dat het een soort schimmeltje was :)
 
Esha werkt tegen alles toch! :D
 
Als je de tijdreismachine tot de jaren 70 pakt wel ja ;)
 
Nee geen Esha2000 maar Sera Baktopur, leek haar voor deze beter... Het was trouwens geen schimmel maar een bacteriele infectie :p maar weet niet of dat uit maakt, want eerlijk gezegd heb ik er echt geen verstand van. Met mijn wiskundeopleiding leer ik dat verschil niet :p
Vraag me af hoe snel het moet moet werken overigens.
 
Bacterieel is al gauw met witte vlekjes,dus dat is correct.
 
Mascha&Ivo zei:
Als je de tijdreismachine tot de jaren 70 pakt wel ja ;)


Nieuwsgierig wat je hiermee bedoelt ;) Nu niet meer? als in: achterhaald?
 
Dat de formule kennelijk al decennialang niet is veranderd waardoor het bij lange na niet meer het wondermiddel is als toen, dus inderdaad achterhaald zou je dan kunnen zeggen ;)
 
Hoe lang duurt het eigenlijk voor zoiets als Baktopur moet werken?
 
Hoi,
Even weer advies nodig.
Het lijkt veel erger te worden eigenlijk. De plek bij de ene vis is veel groter geworden en de andere vissen hebben het nu ook in kleine plekjes.

Woensdag heb ik de eerste dosis Baktopur toegevoegd, vrijdag het tweede deel en dus vandaag zondag is het nog steeds erger. Het lijkt me dat een medicijn wel even kan duren voor het werkt, maar dat het dan neit erger hoort te worden en ook niet op gezonde vissen hoort over te gaan?

Ik wil morgen weer naar de aquariumwinkel gaan, maar ik wil me niet weer met een vervelend middel wel laten sturen ofzo, dus graag zou ik jullie ervaringen horen.

Esha2000 lees ik heel veel verschillende dingen over; positief en negatief. Wat zijn andere middelen die ze zouden kunnen aanraden en zijn die wel/niet schadelijk? HOe zijn jullie ervaringen?
Groeten!
 

Terug
Bovenaan