Rare buik neon tetra


RedCap GoldFish

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2018
Berichten
82
Leeftijd
25
Als ik mijn nieuwe neon terras eten geef dan eet de grootste nooit mee, het lijkt alsof hij geen moeite wilt doen. Zijn buik lijkt dunner geworden.
Of kan het iets anders zijn?

IMG_20180829_122358.jpg
 
Dit zijn ze als ik ze als ze net in hun tank waren

IMG_20180825_181552.jpg
 
Als vissen niet willen eten komt dat 9 v/d 10 keer doordat de omstandigheden waar ze inzitten niet goed zijn, te denken valt aan verkeerde waterwaardes, verkeerde medebewoners, verkeerd aquarium (te klein) dus wat meer info zou fijn zijn.
 
54 liter aqauruim, ik heb mijn waterwaarde getest en het was perfect, PH6 , ik heb een deel van mijn aqauruim in de shadow voor ze. De rest van de groep eet wel, soms wilt hij wel iets pakken maar dan zijn de andere er te vlug weg mee. het aqauruim is 60 CM lang.
 
Ze zijn momenteel ook de enigste die in het aqauruim zitten.naast 2 Helena slakjes

-7 neon tertras

-2 Helena slakjes
 
Water temperatuur is 23.5 dat zou normaal ook goed moeten zijn voor ze en ze zitten er nog maar 5 dagen in.
 
Een ph van 6? wat gebruik je daarvoor want dat komt niet uit de kraan igg en als je niks gebruikt waardoor de ph zakt klopt er niks van die meting en dus waarschijnlijk ook niet van de rest....
 
Zijn kleuren zijn ook niet heel fel maar hij had dat in het begin ook. Kan het stress zijn of is het het neon tetra disease?

IMG_20180829_164936.jpg
 
Drijfhout voor PH te zakken lol
 
Ik ben geen beginner kweet wel wat ik doe maar ik weet minder over neon tetras. En ik vind nergens een goede verklaring
 
Drijfhout wat de ph zo laat zakken.... tja vast! ;)
Ik denk dat je gewoon maar wat verzint en totaal geen idee hebt van wat de waterwaarden zijn,wanneer heb je voor het laatst water ververst en hoeveel?
 
Ik HEB deze tank 2 maanden visloos laten cyclen en ik heb het water 2 dagen geleden nog 20% ververst, ik heb ook planten erbij gedaan om het nitraat te laten zakken en tijdens mijn cycle HEB ik ook waterververst af en toe water ververst
 
Ik heb mijn PH niet in 1 2 3 laten zakken ik heb er 2 maanden om gedaan. En nu is die zeer stabiel
 
Laat de waterwaarden maar doen dan want die komen we waarschijnlijk toch niet te weten! ;)
Komt weleens vaker voor dat een nieuwe vis al zwak is en door de verhuizing zoveel stress heeft dat er iets doorzet waardoor de vis ziek wordt.
Kan van alles zijn,misschien herstelt de vis vanzelf weer of komt het niet meer goed maar zou iig goed de rest in de gaten houden.
 
Wat voor bodem heb je overigens? Als je met hout de ph wil laten zakken dan moet je erg veel hout in de bak hebben en dan nog zal het minimaal van invloed zijn. Waar heb je mee gemeten?
 
Ok bedankt seabait ik zou hem in de gaten houden!
 
Ik heb manado JBL bodem substraat voor mijn planten=Belgisch groen
 
Ik heb 2 grote stukken drijf hout die met de helft in het substraat zitten

IMG_20180829_164909.jpg
 
Al je tetra's zijn gestressed, dat is te zien aan het zwemgedrag, zou er een flinke hoeveelheid drijfgroen in doen.
 
Wat doen ze dan als ze gestresseerd zijn ? Mijn neons zitten altijd in de schaduw of in de plantjes
 
Ik hebdrijfgroen er proberen in te doen maar mijn oppervlakte van mijn water beweegt te hard door mijn filter
 
Ze doen dat in de schaduw
 
Ik plak er duktape op zodat het licht dimt, ze zitten nu rond heel de bak te zwemmen plaats van alleen in shaduw
 
Jeetje, het zit jou en de visjes niet mee. Hoe is het met de sluiers en de betta. gebruik je materiaal uit hun verblijven? emmers etc. Kruis besmetting?
 
Ja maar ik heb goed nieuws! De tetra eet heel goed nu, het kwam door het te felle licht! Dus ik heb het gedimt met plakband
 
Jeetje, het zit jou en de visjes niet mee. Hoe is het met de sluiers en de betta. gebruik je materiaal uit hun verblijven? emmers etc. Kruis besmetting?
De goudvissen zijn super groot geworden morgen verhuizen we ze in een 356 liter vijver bak met een 1000l per uur filter!
 
Met betta heeft het helaas niet overleefd kwam meer door mijn slechte kennis over het beestje.:(
 
Naast meer drijfplanten, zou ik ook meer ander groen (cq. planten) in doen. Bijvoorbeeld 2/3 van de bak met groen en 1/3 om vrij te zwemmen, of juist de rond vol beplanten en middenin de zwemruimte.
 
Weet iemand wat dit is, zijn het eieren van garnalen?

15370881015355148938367324352271.jpg
 
Nee geen eitejs van garnalen maar van slakken, garnalen dragen hun eitjes onder hun staart en daar houden ze de eitjes tot de larfjes uitkomen
 

Terug
Bovenaan