rara wat voor garnalen?


BlupGup

Well-known member
Lid geworden
11 mei 2014
Berichten
977
Locatie
Hutje op de hei
Hoi allemaal,

Heb via MP een plant voor wat garnaaltjes geruild, ben wel benieuwd wat voor soort het is, blanke vuurgarnalen? (zijn allemaal wel erg doorzichtig, was de rest waar ze vandaan komen ook), malawa (zie niet duidelijke strepen) of mini japonica (zie geen stipjes).
Eigenaar wist het niet en mij maakt het niet veel uit maar vind het wel leuk om te weten!

fotootjes:
g1.png
g2.png


Ben benieuwd naar jullie reacties!
 
Gewoon de wildkleur neocaredina
was mijn eerste gedachte ook alleen vond ik het opmerkelijk dat op de foto waar er heel veel in zaten er geen een met kleur te zien was (voorheen zelf ook gehad alleen zaten er altijd wel wat donkerbruine of lichtrode tussen.
 
was mijn eerste gedachte ook alleen vond ik het opmerkelijk dat op de foto waar er heel veel in zaten er geen een met kleur te zien was (voorheen zelf ook gehad alleen zaten er altijd wel wat donkerbruine of lichtrode tussen.
Als je er maar lang genoeg niks aan doet worden het vanzelf allemaal bleekscheten
 
Ja als je niet selecteerd krijg je die er vaak uit en dat klopt maar de echte wildkleur is bruinig als ik me niet vergis. Maar ja ik kan me vergissen.
 
Transparant, gevlekt en bruinig lees ik hier:

Dit klopt, maar je moet rekening houden met de omgeving van de garnaal in het wild. In het wild geeft bruin een goede camouflage, en hierop neemt dus natuurlijke selectie plaats. De doorzichtige garnalen vallen meer op, en worden dus vissenvoer, waardoor de technisch gezien zeldzamer bruin gespikkelde variant over blijft.

Dus het dominante gen voor doorzichtig uiterlijk verliest vanwege predatie.

...althans, dat is mijn theorie.
 

Terug
Bovenaan