rand rond aquarium


A

andriesvk

Guest
hallo
ik wil een rand rond de bovenkant van het aquarium bouwen
de bak heeft de volgende maat 185x83x80cm
de rand moet 10 cm breed zijn en ongeveer 1 cm dik ik wil er een kant uitfrezen zodat de rand 3,5 cm over de bovenkant van het aquarium komt zodat ik zoveel mogelijk waterhoogte heb
wat voor materiaal kan ik hier het beste voor gebruiken?
 
hout lijkt mij het makkelijkste? makkelijk te bewerken .

edith; je bedoelt natuurlijk welk soort hout :)
 
ja precies wat voor soort hout?moet ik dit eerst schilderen met speciale verf zodat het niet begint te werken als het nat wordt
 
Ik heb hier bij mij houten latten die gelakt zijn, als je deze vastplakt tegen het glas trekken ze niet krom ;)
 
luc zei:
Ik heb hier bij mij houten latten die gelakt zijn, als je deze vastplakt tegen het glas trekken ze niet krom ;)

ok dat lijkt me wel wat maar kan ik ze ook gewoon wit schilderen en dan vastlijmen ,wat voor lijm gebruik ik daarvoor?
 
Ik heb een rand gemaakt van dunne hardhouten latten. Als afmeting heb ik de buitenmaten van de bak aangehouden. Vervolgens een dun latje rondom aan de binnenkant gelijmd, dan hoef je niets te frezen en kan er een deksel op het binnenste latje rusten.

Ik heb alles gelijmd met watervaste houtlijm. Vervolgens goed in de grondverf en afschilderen. De binnenzijde heb ik een extra laagje met bootlak gegeven.

Jan Willem
 
Als het uitgewerkt is wel.
Zoniet,kan het na bewerken weer krom terekken.
Oude tafel ,bijvoorbeeld. daar de delen van verzagen.
 

Terug
Bovenaan