ramirezivrouwtje wordt grijs en bleek


D

doejfa

Guest
Ik heb sinds augustus een ramirezivrouwtje en sinds ongeveer november heeft ze een nieuwe man. Het vrouwtje verstopt zich meer en meer en verliest haar kleur. Haar zwarte ondervinnetjes (waren kort) lijkt ze nu helemaal kwijt te zijn. Ik heb haar bij het mannetje weggehaald, maar wat nu???
Kan ik ze over een paar dagen opnieuw bij elkaar zetten? kan ik een tweede vrouwtje bij het vrouwtje zetten, met de man? of moet ik voor de een een nieuwe man en voor de andere een nieuwe vrouw zoeken? Dan krijg ik een probleem met de hoeveelheid bakken.
ik upload een foto van de vrouw eerst (geel en rond) en het vrouwtje nu (grauw en langwerpig).

20161126-_DSF5477.jpg
20170122-_DSF5641.jpg
 
Waar je goed aan doet, geen idee. Hier blijkt maar weer dat een man en vrouw bij elkaar zetten nog geen koppel vormt. Kans dat de vlam terug in de pan slaat is reëel.

Maar dat visje op de eerste foto is veel te rond. Lijkt nogal op zo'n doorgekweekte vorm en de gezondheid daarvan laat al helemaal vaak te wensen over.
 
Waar je goed aan doet, geen idee. Hier blijkt maar weer dat een man en vrouw bij elkaar zetten nog geen koppel vormt. Kans dat de vlam terug in de pan slaat is reëel.

Maar dat visje op de eerste foto is veel te rond. Lijkt nogal op zo'n doorgekweekte vorm en de gezondheid daarvan laat al helemaal vaak te wensen over.
Ja die reactie heb ik in november ook gehad. Het is echt hetzelfde visje. IK denk dat ze misschien flagellaten heeft: vermagering, kleurverlies, witte ontlasting. Kan ook een ander worm zijn, maar voor cicliden liggen flaellaten voor de hand. Ik zal hiertegen aan behandelen. Tenzij iemand een beter idee heeft?

ga .
 
mijn inziens, was het beter geweest om de man eruit te halen. Zo krijgt iig de vrouw niet ook nog de stress van het uitvangen te verduren. Bovendien kan het vrouwtje dan makkelijker een territorium toe eigenen dan wanneer de man er constant bij is waarvan dat territorium feitelijk al is. Later zou je dan de man terug kunnen plaatsen.
 
mijn inziens, was het beter geweest om de man eruit te halen. Zo krijgt iig de vrouw niet ook nog de stress van het uitvangen te verduren. Bovendien kan het vrouwtje dan makkelijker een territorium toe eigenen dan wanneer de man er constant bij is waarvan dat territorium feitelijk al is. Later zou je dan de man terug kunnen plaatsen.
ja, dat is waar. Maar de bak waar ze nu in zit is haar vroegere bak en ze zit daar alleen, zonder de drukte van andere vissen. Plus, de bak is een stuk kleiner en kaler, dus ik kan haar beter in de gaten houden. Het is voortdurend kiezen. Zo ontdekte ik nu dat ze witte ontlasting heeft. duidt wellicht op flagellaten.
 

Terug
Bovenaan